قدیمی‌ترین پیام‌های تاریخ در بطری شیشه

پیدا کردن یک پیام در بطری شیشه‌ای همیشه در فرهنگ عامه مردم رمانتیک و عاشقانه بوده است. چون بین یابنده و فرستنده در زمان و مکان دور ارتباطی شکل می‌گیرد. با اینکه این بطری‌ها صرف تفریح به دریا انداخته می‌شده، اما بیشتر اوقات در تحققیات علمی برای کشیدن نمودار جریانات اقیانوسی استفاده می‌شود.

در حقیقت، استفاده از پیام‌های درون بطری برای مطالعات روی جریانات اقیانوس‌ها به حدود ۳۱۰ سال قبل برمی‌گردد. حالا هر دلیلی که برای فرستادن پیام در بطری به داخل اقیانوس وجود داشته باشد، پیدا کردن هر کدام هیجان‌انگیز است، به خصوص وقتی که یک بطری ۱۰۰ ساله پیدا می‌کنید. تمام این پیام‌ها در فهرست امروزمان بیش از ۹۰ سال و بیشترشان بالای ۱۰۰ سال عمر دارند.

۷- پیامی که مارک اندرسون پیدا کرد

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۹۲ سال

تاریخ کشف: ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۰۶

مکان کشف: نزدیک شتلند

تاریخ انداختن به آب: ۲۵ آوریل سال ۱۹۱۴

مکان: نزدیک اسکاتلند

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

ماهیگیر اسکاتلندی به نام مارک اندرسون در سال ۲۰۰۶ میلادی، یک بطری ۹۲ ساله‌ای را از آب کشید بیرون که آزمایشگاه دریایی آبردین آن را در سال ۱۹۱۴ به دریا انداخته بود. کشف اندرسون برای شش سال بعد در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدیمی‌ترین پیام در بطری که تا آن موقع کشف شده بود شناخته می‌شد. اما امان از پیچیدگی جذاب سرنوشت که دوست اندرسون، اندرو لیپر (که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم) رکورد اندرسون را در سال ۲۰۱۲ شکست و پیام مشابهی را پیدا کرد که شش سال از پیام اندرسون قدیمی‌تر بود. در بطری که مارک اندرسون پیدا کرده بود، یک پست‌کارت به عنوان ۴۲۳B شناسایی می‌شود و برای مطالعه روی جریان‌های اقیانوسی اسکاتلند استفاده می‌شود.

۶- پیامی از سلینا پرامستالر و تیلی اسپر

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۹۷ سال

تاریخ کشف: ژوئن ۲۰۱۲

مکان کشف: جزیره هارسنز، میشیگان، ایالات متحده آمریکا

تاریخ انداختن به آب: ۳۰ ژوئن ۱۹۱۵

مکان: جزیره هارسنز، میشیگان، ایالات متحده آمریکا

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

غواصی به نام دیوید لندر در ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی، بطری حاوی یک پیام ۹۶ ساله‌ای پیدا کرد که در جایی نزدیکی کشتی‌بخار تاشمو زیرخاک دفن شده بود. جایی که گذرگاه مسافران را به پارک تاشمو در جزیره هارسنز در انتهای شمالی دریاچه سنت کلیر می‌رساند.

دو دختر از دیترویت، سلینا پرامستلر و تیلی اسپر در سال ۱۹۱۵ این پیام را نوشته بودند. در زمان پیدا شدن این بطری، برنارد لیکاتا، رئیس انجمن تاریخی سنت کلر فلتز جزیره هارسنز گفت می‌خواهد نوادگان اسپر و پرامستر را پیدا کند. اخبار اریک شیبولد، نوه پسری اسپر پخش شد و با انجمن تاریخی تماس گرفت تا با کسانی که این بطری را پیدا کردند ملاقات کند.

۵- پیامی که اندرو لیپر پیدا کرد

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۹۸ سال

تاریخ کشف: آوریل ۲۰۱۲

مکان کشف: شرق شتلند

تاریخ انداختن به آب: ۱۰ ژون ۱۹۱۴

مکان: نزدیک اسکاتلند

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

ناخدای اسکاتلندی به نام اندرو لیپر در سال ۲۰۱۲ یک پیام ۹۸ ساله‌ای را در بطری پیدا کرد که زمانش به عنوان رکورد جدید در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. کاپیتان سی اچ براون از مدرسه ناوبری گلاسکو این بطری را در ژون ۱۹۱۴ به دریا انداخت.

این بطری یکی از ۱.۸۹۰ بطری پژوهش علمی بود که برای نقشه‌برداری جریان‌های دریاهای اطراف اسکاتلند استفاده می‌شد و تنها ۳۱۵ بطری از ۱.۸۹۰ بطری برای این تحقیق برگرشتند. زمانی که لیپر بطری را باز کرد، پست‌کارتی دید که وعده یک جایزه شش پنی به یابنده بطری می‌داد. این بطری به همراه گواهی رکوردهای گینس لیپر به مرکز تفسیری فتلار در شتلند اهدا شد.

۴- پیامی از ریچارد پلاتز

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۱۰۱ سال

تاریخ کشف: مارس ۲۰۱۴

مکان کشف: دریای بالتیک، نزدیکی کیل، آلمان

تاریخ انداختن به آب: ۱۷ مه سال ۱۹۱۳

مکان: دریای بالتیک

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

آن نامه ۱۰۱ ساله در بطری در زمان کشفش یکی از قدیمی‌ترین چیزهایی بود که تا آن موقع پیدا شده بود. ماجرا از این قرار است که یک ماهیگیری آلمانی در ماه مارس ۲۰۱۳ این بطری را در دریای بالتیک در ساحل کیل پیدا کرد. یک پست‌کارت به نام ریچارد پلاتزد در داخل بطری بود که به ۱۷ مه سال ۱۹۱۳ برمی‌گردد. محققان روی این پیام مطالعه کردند و متوجه شدند که این نامه به آنجلا اردمان، نوه ۶۲ ساله پلاتزد از برلین را پیدا کنند.

در پست‌کارت پلاتز از یابنده‌اش خواسته شده تا آن را به آدرس منزل در برلین برگردانند که باعث شد ادرنمن به گریه بیفتند. محققان توانستند با مقایسه حروف روی نامه و حروف حکاکی شده پلاتزد روی پنی اعتبار آن پست‌کارت را تایید کنند.

۳- پیامی که استیو تربر کشف کرد

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۱۰۷ سال

تاریخ کشف: ۲۰۱۳

مکان کشف: بریتیش کلمبیا، کانادا

تاریخ انداختن به آب: ۲۹ سپتامیر ۱۹۰۶

مکان: چیزی بین سانفرانسیسکو، کالیرفنیا و بلینگهام واشنگتن

استیو تربر یک پیام ۱۰۷ ساله در بطری شیشه‌ای را در سال ۲۰۱۳ پیدا کرد که معمولا در فهرست قدیمی‌ترین پیام‌های دنیا درنظر گرفته نمی‌شود. چون او به کسی اجازه نداد تا محتوای این بطری را شناسایی کنند. او گفته بود که نمی‌خواهد مهروموم بیش از صدساله بطری را باز کند. همچنین گفت که می‌تواند نامه را از بیرون بطری شیشه‌ای بخواند.

به گفته این نامه، پیام از ارل ویلارد و در زمان ۲۹ سپتامیر ۱۹۰۶ بود. در این نامه آمده که ویلارد نامه را برای ۷۶ ساعت و در مسافرتی از سانفرانسیسکو تا واشنگتن روی آب شناور قرار داد.

۲- پیامی از انجمن بیولوژیکی دریایی بریتانیا

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۱۰۸ سال

تاریخ کشف: ۱۷ آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی

مکان کشف: امروم، آلمان

تاریخ انداختن به آب: ۳۰ نوامبر سال ۱۹۰۶

مکان: دریایی شمالی

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

پیام ۱۰۸ ساله‌ای که از زیست شناس دریایی به نام جورج پارکر بیدر کشف شده، به عنوان قدیمی‌ترین پیام در بطری شیشه‌ای است که تا به آن موقع در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده بود. پارکر که در انجمن بیولوژیکی دریایی بریتانیا (MBA) مشغول به کار بود، این پیام را در سال ۱۹۰۶ به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی روی مطالعه الگوهای جریان اقیانوس به دریای شمالی انداخت.

این پیام یکی از بیش از ۱.۰۰۰ پیامی بود که به دریا انداخته بودند. یک زن آلمانی این پست کارت را پیدا کرد و به وعده جایزه شیلینگ جاهای خالی‌اش را پر کرد. انجمن بیولوژیکی دریایی بریتانیا (MBA) هم یک شیلینگ قدیمی را از سایت eBay پیدا کرد و آن را به آن خانم اهدا کرد.

۱-پیامی از چونونسکه ماتسویاما

سال پیام در تاریخ کشف شده: ۱۵۱ سال

تاریخ کشف: ۱۹۳۵

مکان کشف: هیراچرمورا، ژاپن

تاریخ انداختن به آب: ۱۷۸۴

مکان: جزیره‌ای در اقیانوس آرام

قدیمی‌ترین نامه‌ای در بطری

یک پیام از ماهیگیر ژاپنی به نام چونونسکه ماتسویاما و ۴۳ همکارش را قدیمی‌ترین پیام کشف شده در یک بطری شیشه‌ای درنظر می‌گیرند. ماتسویاما و همکارانش برای پیدا کردن گنج دفن شده در جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی، راهی سفر شدند که یک طوفان کشتی‌شان را ویران کرد.

خدمه کشتی هم از تشنگی و گرسنگی جانشان را از دست دادند. ماتسویاما هم قبل از مرگش، جزئیات داستان سفرشان را در تیکه‌ای پوست درخت نارگیل نوشت و به اقیانوس انداخت و ۱۹۳۵ میلادی بود که این پیام در سواحل روستانی هیراچرمورا در ژاپن پیدا شد که ظاهرا محل تولد ماتسویاما هم بود.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها