طراح نامی با اهمیت ترین سلاح شوروی چه کسی است؟+عکس

اسلحه ساخته شده به مسلسل ماکسیم توکارف شهرت یافت و در کل حدود ۳ هزار قبضه از آن به مرحله تولید رسید که تقریبا همه آنها به قوای جمهوری طلب در اسپانیا و نیروهای چپ چین در دهه ۱۹۳۰ میلادی، اهدا شد.

در دهه ۲۰ میلادی با شروع پروژه جدید و صنعتی سازی اتحاد جماهیر شوروی، طراح نامی سلاح فدور توکارف (Fedor Tokarev) اقدام به طراحی مجدد و تمرکز بر روی مسلسل‌های سنگین PM1910 موجود در اختیار ارتش این کشور کرد.

محفظه آب مسلسل سنگین گفته شده برداشته و لوله نیز کوتاه تر شد. به ازای تغییرات گفته شده یک محافظ لوله‌فلزی قرار داده شد. دستگیره‌ها و سیستم ماشه قبلی سلاح بطور کلی برداشته و به قنداق و ماشه عادی تبدیل شد. در همین‌حین جهت بروزرسانی هرچه بیشتر، عملکرد تعویض لوله نیز برای سلاح طراحی شد.

اسلحه ساخته شده به مسلسل ماکسیم توکارف معروف شد و حدود ۳ هزار قبضه از آن درکل تولید شد که تقریبا همگی به نیروهای جمهوری خواه در اسپانیا و نیروهای چپ چین در دهه ۳۰ میلادی، اهدا شد. این سلاح در خدمت اتحاد شوروی با مسلسل سبک DP۲۷ و بعدتر DPM جایگزین شد.

از دیگر ساخته‌های طراح سلاح فدور توکارف می‌توان به تپانچه TT30 (بعدتر TT33) و تفنگ نیم خودکار SVT38 (بعدتر SVT40) نیز اشاره کرد.

طراح نامی
منبع دنیای اقتصاد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها