۵ حقیقت جالب درباره میکل آنژ!

در اینجا به بیان حقایق شگفت انگیزی درباره میکل آنژ، نقاش، مجسمه ساز، شاعر ایتالیایی می پردازیم. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ حقیقت جالب درباره میکل آنژ! را بدانید.

 

۱.شکستن بینی او توسط رقیب حسود در نوجوانی!

میکل آنژ در نوجوانی برای تحصیل و زندگی به خانه لورنزو دو مدیسی فرستاده شد که یکی از مهمترین حامیان هنر در سراسر اروپا بود. هنر او به زودی حسادت تمام هم شاگردی هایش را بر انگیخت. یک رقیب جوان به نام پیترو توریجیانو ، به خاطر استعداد بی نظیر میکل آنژ _و شاید هم زبان تندش_ عصبی شد و مشتی محکم به بینی میکل آنژ کوبید و آن را خرد و دفرمه کرد .


۲.موفقیت او پس از یک شکست در جعل هنر!

میکل آنژ در اوایل کار خود ، یک مجسمه به سبک یونان باستان ساخت. لورنزو فرانچسکو، حامی او پیشنهاد داد جزئیاتی به آن اضافه کند و آن را به عنوان یک اثر باستانی تازه کشف شده بفروشد. میکل آنجلو موافقت کرد و آن را به رافائل ریاریو ، به عنوان یک اثر باستانی تازه کشف شده، فروخت. رافائل که از شایعات باخبر شد، پولش را پس گرفت ولی تحت تاثیر هنر میکل آنژ قرار گرفت و او را به روم دعوت کرد. این مجسمه ساز جوان چندسالی را در شهر جاودانه روم ماند و اثری به نام پیتا ساخت و برای اولین بار به عنوان یک هنرمند، آوازه او پیچید.


۳.خلق اثر “دیوید” از  یک سنگ مرمر قدیمی !

میشل آنجلو خیلی در انتخاب سنگ ها حساس بود و اثر “دیوید” را از یک سنگ مرمر قدیمی که دور انداخته شده بود، درست کرد. در واقع او از سنگی برای ساخت مجسمه دیوید استفاده کرد که هنرمندان دیگر آن را غیر قابل استفاده می دانستند. این سنگ غول پیکر که قرار بود در ساخت کلیسای فلورانس استفاده شود، حدود ۴۰ سال رها شده بود. میکل آنژ بعد از مدتی این سنگ قدیمی را به یکی از درخشان ترین آثار خود تبدیل کرد، اما تحلیل های اخیر نشان می دهد که کیفیت پایین این سنگ باعث شده که سرعت تخریب آن در طول زمان بیشتر باشد.


۴.تکمیل آثار هنری برای ۹ پاپ کاتولیک!

 

میکل آنژ در سال ۱۵۰۵، شروع به ساخت آثار هنری برای نه پاپ کاتولیک از ژولیس دوم تا پیوس چهارم کرد. او هر کاری برای واتیکان انجام داد ، از ساخت دکوراتورهای تزیینی برای اتاق خواب پاپ ها گرفته تا چهار سال پیاپی نقاشی کردن در کلیسای سیستین. البته برخورد میکل آنجلو با یاران مقدسش همیشه خوشایند نبود. رابطه او با جولیوس دوم خوب نبود و یکبار پروژه نمای مرمر ساختمان او را کنسل کرد.


۵.شباهت معروف ترین آثار میکل آنژ به خودش!

میکل آنژ به ندرت آثارش را امضا می کرد و هیچ پرتره ای از خودش به جا نمی گذاشت ولی گاها برخی از ویژگی های صورتش را در مجسمه ها و نقاشی هایش می گنجاند. یکی از معروف ترین پرتره های سلفی مخفی میکل آنژ در نقاشی های دیواری کلیسای سیستین در ۱۵۴۱ کشف شده است. اثر “آخرین قضاوت” و اثر “پیتا” و یا نقاشی دیواری “به صلیب کشیدن سنت پیتر” چهره میکل آنژ به چشم می خورد.

منبع
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها