موزه های دیدنی اهواز

موزه های دیدنی اهواز

از مکان های دیدنی در اهواز می توانیم به موزه های آن اشاره کنیم. در شهر اهواز دو موزه مهم به نام های موزه هنرهای معاصر و موزه علم و طبیعت بنا شده است. ما قصد داریم در این مطلب شما را با این موزه ها آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

موزه های دیدنی اهواز

موزه هنرهای معاصر

در این موزه ۶۰ اثر تاریخی که با دستان هنرمندان این استان ساخته شده است نگهداری می‎شود، همچنین ۱۰ اثر تاریخی دیگر که ساخت هنرمندان دیگر سراسر ایران است در این موزه دیده می‌شود. موزه هنرهای معاصر در سال ۱۳۳۸ و در دو طبقه همراه با پنج گالری بنا شده است. این موزه مکانی برای برگزاری انواع سمینارها، آموزش های هنری، گردهمایی ها و… است.

موزه های دیدنی اهواز

آثار تاریخی اهواز

امکانات موزه

موزه هنرهای معاصر اهواز امکاناتی نظیر: کتابخانه، سالن کنفرانس، برگزاری کلاس های آموزشی، یک رستوران بین المللی و یک کافه گالری را در خود دارد که گردشگران تور اهواز می توانند از آن ها بهره ببرند. همچنین در این موزه اقامتگاهی مخصوص اساتید و هنرمندان نیز وجود دارد که امکان استراحت را برای آن ها فراهم می کند.
قیمت بلیط ورود به این جاذبه فرهنگی برای گردشگران تور داخلی و توریست های خارجی متفاوت است، هموطنانمان با پرداخت ۲۰ هزار تومان می توانند از این آثار ارزشمند بازدید کنند در حالی که گردشگران خارجی برای بازدید باید در حدود ۶ برابر این هزینه را پرداخت نمایند. این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب پذیرای گردشگران تور اهواز می باشد.

موزه علم و طبیعت اهواز

این موزه در سال ۱۳۸۲، در دانشگاه شهید چمران افتتاح گردید. در این موزه تعدادی اتاق قرار دارد که در آن رشته های مختلفی مانند آسیب شناسی، تشخیص بیماری، خون شناسی، سلول شناسی، جنین شناسی و … مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این موزه تندیس قلب و عروق الکترونیکی وجود دارد که جز، بزرگترین تندیس ها در دنیا است. اندازه آن حدود ۴۶ هزار و ۲۹۲ برابر قلب انسان و مقدار آن به ۳ تن می رسد. این تندیس به گونه خاصی طراحی شده است که می‌توان با استفاده از آن ۶۰۰ نوع بیماری مورد بررسی قرار داد.

موزه های دیدنی اهواز

موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران

موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز در کنار کتابخانه مرکزی این دانشگاه قرار گرفته است. این موزه شامل سالن علم در طبقه اول و سالن طبیعت در طبقه دوم است. هزینه ورودی موزه نیز ۳۰۰۰ تومان است که برای دانشجویان و اعضا هیات علمی نیم بها می باشد. در سالن علم اولین چیزی که به چشمتان می خورد مجسمه های مختلف از بزرگان علم ایران و جهان است که در کنار آنها بیوگرافی شان قرار داده شده است

. ولی حقیقتاً مجسمه ها با بد سلیقی و بدون هیچ ظرافتی آماده شده است. در سمت چپ پوسترهای بزرگی از انوع ماهیان خلیج فارس قرار گرفته است که نام و تصویر هر کدام آورده شده و این قسمت بسیار برایم سودمند بود.

در ادامه تجهیزات قدیمی عکاسی، دوربین های غول پیکر و دستگاه های چاپ آورده شده است که برایم بسیار جالب بود. در وسط سالن پیکره بسیار بزرگی از یک قلب الکترونیک را می بینید که گفته شده در دنیا کم نظیر است چراکه بیش از ۶۰۰ نوع بیماری قلبی و عروقی را نشان می دهد.

در سالن های روبرو ساختار انواع میکرب ها، باکتری ها و ویروس ها وجود دارد که در قالب ماکت های بزرگی و رنگی آماده شده و برای بازدید های علمی و همراه با ارایه توضیحاتش بسیار مفید خواهد بود. طبقه دوم مختص حیوانات تاکسیدرمی شده است که دور تادور سالن قرار گرفته اند.

منبع لحظه آخر لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها