عید نوروز ۹۹ به کجا سفر کنیم؟

تعطیلات نوروز هر ساله موقعیت بسیار عالی برای مسافرت و تجربه چیزهای تازه است. اما مهم ترین موضوع در سفرهای نوروزی انتخاب مقصدی جذاب و فراموش نشدنی است که خاطرات سفر را به یادماندنی خواهد کرد و خستگی یک سال کاری را از تنتان بیرون خواهد آورد اما سوال اینجاست که واسه تعطیلات نوروز ۹۹ کجا بریم؟

بهتر است اول تصمیم بگیرید که می خواهید به یک سفر خارجی برای عید ۹۹ بروید یا فقط می خواهید ایرانگردی کنید.(البته شاید شما هم مثل من نیاز به تصمیم گیری نداشته باشید و به یک سفر داخلی محدود شوید!!) در این مقاله از بخش گردشگری و توریسم تاریخ ما به شما یک راهنمایی جامع برای سفر نوروزی امسال ارائه خواهم کرد. با ما همراه باشید.

نوروز کجا برویم؟ بهترین مقاصد گردشگری نوروزی در ایران و خارج از کشور

خب بهتر است در ابتدا بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید را معرفی کنیم. اگر این شهرهای این لیست را انتخاب کنید قول می دهم که نوروز واقعا به شما خوش بگذرد! هر چند هر گوشه از ایران دارای جاذبه های گردشگری خاص خودش است و همه شهرها زیبایی مختص خودشان را دارند اما بعضی شهرها و یا روستاها در بهار جلوه ای خاص و آب و هوایی مطبوع دارند.

سفر نوروزی به صندوقچه تاریخ ایران یا مرکز ایران!

اگر می خواهید یک سفر تاریخی و جذاب را تجربه کنید و از عاشقان و دلسپردگان به تاریخ و مکان های تاریخی هستید این سفر مختص شماست. سفر به شهرهایی مثل اصفهان، کاشان، شیراز، یزد و قم که در نواحی مرکزی ایران قرار گرفته اند و دارای شهرتی جهانی هستند و هر کدام از این شهرها جاذبه های گردشگری بیشماری دارند که تمام تعطیلات نوروز شما را سرگرم و مجذوب خودشان خواهد ساخت.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

شاهکارهای معماری اسلامی در اصفهان، بادگیرهای یزد و قنات های اسرار آمیز آن تا شیراز، شهر شعر و شاعری و عطر بهار نارنج، بهانه ای برای مسافران نوروزی در دیدار از قلب فلات مرکزی ایران است.

با سفر به مرکز و قلب ایران با مردمی سخت کوش و عشایر بزرگ ایران مانند قشقایی، شاهسون و کلهر اشنا خواهید شد و سبک زندگی منحصر به فردشان را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید جاذبه های گردشگری فلات ایران را بیشتر بشناسید کافیست در بخش جستجوی تاریخ ما نام شهر مورد نظر خود را تایپ کنید تا جاذبه های گردشگری آن شهر برایتان نمایش داده شود.

سفر به غرب کشور سفری خاطره انگیز و آشنایی زبان ها و فرهنگ های مختلف

مهم ترین اصلی که در سفر باید به آن توجه کنید این است که چه سفری بیشتر به روحیاتتان می خورد. بسیاری از کاربران تاریخ ما این سوال را می پرسند که عید کجا بریم خوش بگذره ؟ در پاسخ به این عزیزان باید این نکته را بیان کنم که مقصدی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه و علاقمندی هایتان باشید در این صورت حتما از سفر لذت خواهید برد.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

در غرب ایران شهرهای مهمی مثل رشت، تبریز، قزوین، همدان، کرمانشاه، مراغه، اردبیل و خرم آباد وجود دارند و هر کدام جاذبه های خاص خود را دارند.

اگر به این شهرهای زیبا در غرب کشور سفر کنید، با فرهنگ ها و زبان های اصیل ایران مثل آذری، کردی، لری، تالشی، عربی آشنا خواهید شد. همچنین این اقوام بسیار مهمان نواز هستند و فرهنگی غنی دارند که مسلما شما را جذب خواهد کرد.

سفر نوروزی در ایران به شرق و شمال کشور

شمال شرق ایران از نظر موقعیت مکانی منطقه ای ما بین دشت کویر و آسیایی میانه است. رشته کوه های آتشفشانی بزمان و تفتان و جنگل و مناظر سرسبز استان گلستان، از جمله جاذبه های گردشگری شرق و شمال شرق ایران است.به دلیل امتداد رشته کوه البرز از شمال شرق به شمال غرب مناطق شمالی کشور مثل مازندران و رامسر دارای آب و هوای بکر و معتدل هستند.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

جنگل و ساحل زیبای سی سنگان و گلستان لوای زیبایی و شکوه را به مناظر منحصر به فرد طبیعی و زمین شناسی در ناحیه رشته کوه های بزمان و تقتان تقدیم می کند.شهر مشهد در خراسان رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، جنگل های نخل، چشمه های آب گرم و تمساح های بومی ایران در استان سیستان و بلوچستان، غار تیس و منطقه آزاد چابهار، از جمله جاذبه های مهم گردشگری ناحیه شرقی فلات ایران است.

سفر در نوروز ۹۹ به جنوب ایران

اگر تا به حال به خیلج همیشه فارس و شهرهای جنوبی کشور سفر نکرده اید نوروز ۹۹ بهترین زمان برای سفر به این شهرهاست.  معمولا همه ما جنوب و شهرهای جنوبی را با آفتاب های گرم و سوزان، نخلستان ها، سواحل تمیز و پر از لنج و … می شناسیم و سفر به جزیره قشم و جزیره رویایی کیش نیز از اولویت های ما در سفر به جنوب کشور هستند.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

جنوب ایران همچنین به مهد تمدن بین النهرین نیز شهرت دارد و دو تمدن بزرگ جیرفت و عیلام سالانه پذیرای گردشگران بسیاری هستند. چغازنبیل، هفت تپه، شهر شوش هم از دلایلی هستند که گردشگران جنوب کشور را برای سفر انتخاب می کنند. منطقه آزاد چابهار و شهر تاریخی زابل در جنوب شرقی ایران هم از بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید هستند.

و در انتها اگر به تفریحات دریایی علاقه دارید و می خواهید روی سن های ساحل خلیج فارس قدم بگذارید و اهل خرید کردن هم هستید سفر به قشم و کیش در نوروز ۹۹ را از دست ندهید.

۱۰ شهر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار ۹۹

  1. خلیج همیشه فارس: انتخاب اول ما برای سفر نوروزی ۹۸، خلیج فارس با آن آب و هوای دلنشینش در بهار است. نسیم بهاری و بوی ماهی تازه در مجاورت بندر روح و روانتان را تازه می کند. دیگر مناطقی که باید در سفر به خلیج فارس از آنها دیدن کنید عبارتند از: دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه ی قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه ی گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، مقبره اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه ی هندی ها، کنیسه ی یهودیان، آرامستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس
  2. چابهار : در مقاله ای با عنوان چابهار چهار بهار!! به طور کامل در مورد این بندر بسیار زیبا پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست!
  3. اصفهان: اصفهان با وجود معماری اصل اسلامی ایرانی، مساجد، تونل ها و بولوارهای زیبا, کاخ ها و مناره های منحصر به فردش و دیگر جاذبه هایش بسیار تحسین برانگیز است و به راستی لقب نصف جهان واقعا برازنده این شهر است. با قدم زدن در این شهر تاریخی گویا پا در موزه ای زنده می گذارید. بنابراین اگر به اصفهان سفر نکرده اید می تواند بهترین گزینه برای سفر نوروزی امسالتان باشد.
  4. شیراز : شهر بهارنارنج، شهر باغ های دلگشا, شهر حافظ و سعدی، شهری مملؤ از خانه ها و مساجد قدیمی که تماشای آنها مانند دیدن یک آلبوم عکس تحسین برانگیز است. از جاذبه های گردشگری و تاریخی شیراز می توان به مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، موزهٔ هفت‌تنان، نقش برجسته بهرام در برم دلک،  آتشکدهٔ صمیکان، مقبره حافظ، مقبره خواجوی کرمانی، مقبره سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌تن و… اشاره کرد.
  5. یزد: اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان به شمار می رود و مفهموم پاک و مقدس دارد. سرزمین که در آن انسان به خدا نزدیک تر است. شهری که در آن قدمت همه چیز به قدمت خود تاریخ است. از کوچه های خشتی گرفته تا معابدی که نشان دهنده ی اولین عبادت های خدا توسط انسان در روی زمین هستند. مسجد جامع کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ی ملک التجار، مسجد ملااسماعیل، برج ساعت، باغ دولت آباد، بقعه ی دوازده امام، آب انبار شش بادگیر، بقعه ی زرندیان و… تنها تعداد کمی از جاذبه های یزد هستند.

    نوروز کجا بریم
    نوروز کجا بریم
  6. کرمان: کرمان، شهر خشت ، شعر و داستان است. تمدن های «تل ابلیس»، «تپه یحیی» و «شهداد» هویت واقعی تاریخ کرمان را به شما نمایش خواهند داد. بنابراین اگر اهل تاریخ هستید کرمان مسلما انتخاب خوبی خواهد بود.
  7. مشهد: یکی از بهترین مقاصد سفر نوروزی، مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم است. اگر هم بتوانید طوری برنامه ریزی کنید که آغاز سال نو را در حرم مطهر این امام معصوم باشید، سالی پر برکت و سلامتی پیش رویتان خواهد بود. البته این شهر جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که می توانید از اینجا مطالعه کنید.
  8. گیلان: مگر می شود بهار را در سرسبزترین نقطه ایران مشاهده نکرد؟ معمولا گیلان هم از انتخاب های اول گردشگران در تعطیلات نوروز است. از جاذبه های گردشگری سرسبزترین نقطه ایران می توان به ماسوله,باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت,سد و دریاچه سقالکسار,خانه میرزا کوچک خان جنگلی,موزه میراث روستایی,پارک جنگلی سراوان,بقعه دانای علی,تالاب انزلی,قلعه رودخان فومن,جنگل اسالم, شیطان کوه و بام سبز لاهیجان,آبشار لونک,منطقه آزاد انزلی و ساحل حاجی بکنده اشاره کرد.

    نوروز کجا بریم
    نوروز کجا بریم
  9. لرستان: لرستان با قدمتی چهار هزار ساله، طبیعتی زیبا, آب و هوایی معتدل و جنگل های بلوط تماشایی از شهرهای جذابی است که در نوروز باید از آن دیدن کنید. برخی از جاذبه های گردشگری لرستان عبارتند از: قلعه فلک الافلاک,گرداب سنگی,دریاچه کیو,پل شاپوری,آبشار بیشه,گردشگاه چغاسرخه,بوستان فدک و باغ پرندگان,دریاچه گهر,غار کلماکره,مناره آجری
  10. کیش و قشم: این دو جزیره زیبا و دیدنی از مقاصد بی نظیر برای تعطیلات نوروز هستند که به طور جاذبه های گردشگری کیش و قشم را در تاریخ ما توضیح داده ایم.

بهترین کشورها برای مسافرت در عید نوروز ۹۹

 حتما برای شما هم سوالاتی از این قبیل در ذهنتان شکل گرفته که؛ عید نوروز به کدام کشور سفر کنیم؟ یا چه کشورهایی برای مسافرت در نوروز مناسب هستند؟ بهترین کشور برای مسافرت نوروز کجاست؟ و یا ارزانترین کشورها برای سفر در عید نوروز کجا هستند؟

مسافرت به خارج از کشور در عید ۹۹ (البته اگر با هزینه های آن مشکلی نداشته باشید) بهتر از مسافرت داخلی است زیرا از شلوغی مانند ایام نوروز در شهرهای ایران خبری نیست و می توانید در آرامش کامل ایام عید را سپری کنید و روح و روانتان را تازه کنید.

بهترین کشورها برای سفر در عید ۹۹

درست است که ارز بسیار بالا رفته اما هنوز هم اروپا و کشورهای خارجی جزء مقاصد گردشگری وسوسه انگیز در تعطیلات نوروز است و تعطیلات دو هفته ای عید فرصت خوبی است که سفر به کشورهای قدیمی و تاریخی را تجربه کنید.

  1. شهر رم در ایتالیا: رم پایتخت ایتالیا و پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر آن است و تاریخ آن به ۲۵۰۰ سال قبل بر می گردد. رم در سال های دور پایتخت جهان و قلب امپراتوری عظیم رم بوده است. این شهر به دلیل بناهای تاریخی ، موزه ها، میدان گلادیاتورها، پانتئون و ..  از بهترین مقاصد گردشگری در ایتالیا است و از پر بازدیدترین شهرهای جهان به شمار می رود.

    نوروز کجا بریم
    نوروز کجا بریم
  2. شهر پاریس در فرانسه: پاریس بزرگترین شهر در فرانسه و پایتخت آن است.  پاریس شهر نور و شهر مُد است و بسیاری از مناطق آن دست نخورده باقی مانده است. جاذبه های گردشگری پاریس بسیار است و کمتر کسی است که نام این شهر و جاذبه هایش را نشنیده باشد.

    نوروز کجا بریم
    نوروز کجا بریم
  3. شهر آتن در یونان:  آتن محل تولد یونان کلاسیک و تمدن غربی است و آتن کلاسیک از قدیمی ترین شهر های جهان با قدمتی ۳۴۰۰ ساله است و مرکزی برای هنر، آموزش و فلسفه محسوب می شود.
  4. شهر دبی در امارات: بهترین زمان سفر به دبی که در بیشتر ماههای سال دمای آن بسیار گرم و آزاردهنده است، فصل بهار است. دبی شهری مدرن و بسیار دیدنی است.

    نوروز کجا بریم
    نوروز کجا بریم
  5. شهر کوالالامپور در مالزی: کوالالامپور پایتخت مالزی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی ، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا ، به خصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری ، برج‌های بلند و رستوران‌های معروف هم ، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ارزان ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان در نوروز

استامبول ترکیه از ارزان ترین شهرها برای مسافرت نوروزی ۹۹

ترکیه در بیشتر فصل های سال پذیرای گردشگران بسیاری است و ایرانیان زیادی این کشور و شهرهای جذاب آن را برای تعطیلات نوروزی انتخاب می کنند و از الان (یک ماه قبل از عید) به رزرو بلیط و هتل و … می پردازند. اما چرا سفر به استامبول کم هزینه است؟ ( نسبت به دیگر کشورهای خارجی) زیرا شما نیازی به گرفتن ویزا نخواهید داشت

کوشی آداسی بهترین شهر ساحلی برای تعطیلات عید

معمولا در نوروز آب و هوا در همه ی شهرها و کشورها خوب است و اگر شهرهای ساحلی و تفریحات دریایی را می پسندید و می توانید سفر به کوش آداسی را انتخاب کنید که شباهت بسیاری به آنتالیا دارد اما هزینه های کمتری دارد. قیمت  هتل ها و مکان  های اقامتی خیلی بالا نیست و می توانید با اقامت در هاستل های ارزان قیمت سفرتان را مدیریت کنید.

در تعطیلات عید آنکارا را متفاوت تر از همیشه خواهید دید!

اگر بین انتخاب استانبول و کوش آداسی شک دارید بگذارید گزینه سومی هم به شک و تردیدتان اضافه کنیم تا راحت تر انتخاب کنید! شاید فکر کنید که جاذبه های استانبول و کوش آداسی بیشتر هستند اما اگر کمی در مورد آنکارا اطلاعات کسب کنید، احتمالا نظرتان تغییر خواهد کرد.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

باکو، ارزان ترین شهر آذربایجان برای سفر در تعطیلات عید

باکو نیز می تواند یکی از مقاصد گردشگری ارزان باشد، هرچند که برای سفر به این شهر باید ویزا بگیرید اما هزینه ی اقامت در این شهر تاریخی مشابه با ایران گران نیست.

صربستان، بهترین مقصد برای سفری نوروزی به یک کشور اروپایی!

اگر خواهان تجربه سفر به یک کشور اروپایی هستید صربستان بهترین گزینه است و نیازی به اخذ ویزا ندارد. جاذبه های صربستان بسیار زیاد است و می تواند تجربه متفاوتی از اروپا گردی را در اختیار شما بگذارد.

نوروز کجا بریم
نوروز کجا بریم

نوروز را در شهر افسانه ای پکن سپری کنید

پکن یکی از شهر های محبوب برای سفر در بین مردم کشور ماست، البته جاذبه های کشور چین به قدری زیاد است که نباید طرفدارانش را فقط مردم کشور خودمان معرفی کنیم. پکن یکی از شهر های بسیار زیبا و بزرگ دنیاست و با هر سلیقه ای که باشید، می توانید جاذبه و تفریح مورد علاقه خود را در آن پیدا کنید.

سخن آخر

در این مقاله همه مقاصد گردشگری که در نوروز باید از آنها دیدن کنید چه در داخل کشور چه خارج کشور را معرفی کردیم. امیدواریم که سفری به یادماندنی و خاطره انگیز را تجربه کنید. نظراتتان را با ما در انتهای همین بخش به اشتراک بگذارید و به ما بگویید جای چه شهر یا کشوری در لیستمان خالی است؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها