همه چیز در مورد جزیره کیش

همه چیز در مورد جزیره کیش

اگر قصد دارید سفری تاریخی در فضایی مدرن داشته باشید و به مهم ترین جزیره‌ی تجاری کشور بروید، باید بگوییم که کیش انتخاب بسیار مناسبی است؛ اما بهتر است پیش از سفر، همه چیز در مورد جزیره کیش را به خوبی بدانید تا بتوانید از سفر خود لذت تمام و کمال را ببرید.

جزیره کیش یکی از جزایر استان هرمزگان است که درجنوب کشور و در آب‌های گرم خلیج فارس قرار دارد؛ بنابراین یکی از گزینه های مناسب گردشگری درفصل سرما، سـفر به این جزیره می‌باشد.

همه چیز در مورد جزیره کیش
همه چیز در مورد جزیره کیش

وضعیت جغرافیایی و آب و هوای کیش

کیش به علت شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته دارای آب و هوای بسیار گرم است. در واقع تابستان‌ها در این جزیره بسیار طولانی است و گاهی رطوبت آن به ۱۰۰% نیز می‌رسد. در کیش شما به ندرت شاهد بارش باران خواهید بود، مگر در زمستان و آن‌هم به صورت بارش‌های رگباری و سیل آسا. بنابراین می‌توان گفت که بهترین ماه برای سفر و اقامت در کیش بین ماه‌های دی تا اردیبهشت است که می‌توان از سرمای دیگر نقاط کشور فرار کرد و به هوای مطبوع کیش پناه برد.

همه چیز در مورد جزیره کیش
همه چیز در مورد جزیره کیش

روش های سفر به جزیره کیش

شما می‌توانید با استفاده از هواپیما، تور هواپیمایی، قطار، اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی به کیش سفـر کنید. اگر بخواهید با وسیله نقلیه شخصی خود به جزیره بروید، می‌توانید در یکی ازبنادر بندرعباس از لندیگراف برای انتقال خودروی خود استفاده کنید.

دانشگاه در جزیره کیش

چند مورد دانشگاه در جزیره کیش برای کسانی که تمایل بـه تحصیل دارند، وجود دارد که برخی از آنها همانند دانشگاه صنعتی شربف دارای دوره های بین المللی هستند. دانشگاه های واحد کیش از این قرارند:

  •  صنعتی شریف (بـین الملل)
  •   دانشگاه تهران (بیـن الملل)
  •  علوم پزشکی (بین الـملل)
  •  دانشگاه آزاد اسلامی (بین المـلل)
  •  دانشگاه جامع علمی کاربردی
  •    پیام نور

پاساژگردی در جزیره کیش

جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود و فروشگاه ها ومراکز خرید زیادی همچون

  •   بازار مریم
  •  مراکز خرید پردیس ۱ و ۲
  •  مرکزخرید دامون
  • بازار مرجان
  •  بازار پارس خلیج

در آن برپاست. علاوه بر خوراک و پوشاک و غیره، خودروها نیز با تعرفه منطقه آزاد عرضه می‌شوند که فقط سالی چند روز می‌توانند بـه خارج ازمنطقه آزاد بیایند؛ با این حال برای افرادی که در آنجا ساکن هستند بسیار بصرفه است.

چطور به کیش برویم

راحت‌ترین روش رسیدن به کیش استفاده از هواپیما است. تقریباً از بیشتر فرودگاه‌های کشور پرواز همه روزه و مستقیم به کیش انجام می‌شود. به خصوص اگر زمان اوج مسافرت‌ها باشد. از تهران شما با پروازی کمتر از ۲ ساعت می‌توانید خودتان را به کیش برسانید.

اما اگر قصد دارید تا از طریق زمینی به کیش بروید کارتان کمی متفاوت خواهد بود. ابتدا شما باید به وسیله قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی خودتان را به یکی از بنادر شهرهای بندرعباس، بند گناوه یا بندر چارک برسانید. حالا اگر ماشین همراهتان نباشد می‌توانید با استفاده از کشتی‌های زیادی که دائماً به کیش می‌روند برای رفتن به این جزیره استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید خودروی شخصیتان را نیز به جزیره ببرید کار فرق می‌کند.

همه چیز در مورد جزیره کیش

به اهالی جزیره کیش، کیشوند می‌گویند؛ کسب وکار اصلی افراد بومی صید ماهی، مرجان و مروارید است که اکنون صید مروارید کاهش بسیاری یافته است؛ مابقی افراد دربخش های خصوصی و در هتل‌ها و مهمانخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

همه چیز در مورد جزیره کیش
همه چیز در مورد جزیره کیش

این جزیره با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال، هم جاذبه ی تاریخی و هم گردشگری دارد. ازجاذبه های تاریخی آن می‌توان به شهرتاریخی حریره و از جاذبه های گردشگری آن می‌توان بـه کشتی یونانی، پارک ساحلی میرمهنا و پارک دلفین‌ها اشاره کرد. همه چیزهایی که می بایست در مورد جزیره کیش می‌دانستید را در این مقاله برای‌تان آورده ایم، امیدواریم سـفر خوشی را تجربه کنید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها