ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ویزای شینگن چیست؟

امروزه در دست داشتن ویزای شینگن یک برگ برنده در امور تفریحی، کاری و تحصیلی به حساب می آید زیرا با یکبار اخذ این ویزا راه برای دریافت ویزای ورود به دیگر کشورها و در پی آن اخذ اقامت دائم نیز به راحتی برای افراد دارنده ی این ویزا میسر خواهد شد. بسیاری از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن هستند در نتیجه پس از اخذ ویزای مولتی شینگن می توانید به راحتی و بدون اخذ ویزای جداگانه ی آن کشور به آنجا سفر کنید. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و یک نوع آن ویزای مولتی شینگن می باشد. داشتن ویزای مولتی شینگن که به عنوان ویزای بلند مدت نیز شناخته می شود این امکان را به شما می دهد تا مدت زمان بیشتری را در سفر به کشورهای اروپایی صرف کنید. این ویزا دارای دوتاریخ اعتبار است که ورود و خروج شما در کشورهای هم پیمان تنها در این دو تاریخ که یکی مربوط به اعتبار کلی ویزا و دیگری تعداد روزهای مجاز اقامت شما می باشد، امکان پذیر است. ویزای مولتی شینگن قابل تمدید نیست و پس از اتمام اعتبار باید فرایند اخذ از ابتدا با ارائه ی تمام مدارک انجام گیرد.

ویزای شینگن

طبق قوانین و سیاست های هر کشور برای سفر به آن کشور خارجی ، باید ویزای آن را اخذ نمایید تا بتوانید وارد مرز آن کشورشوید. ویزای شینگن مجوز ورود شما به کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن است.. افراد می توانند با دریافت ویزای شینگن نه تنها به یک کشور اروپایی، بلکه به تمامی کشورهایی که عضو این پیمان هستند، سفر نمایند. بسیاری از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن می باشند. لذا افرادی که دارای ویزای شینگن هستند، می توانند به راحتی و بدون اخذ ویزای کشور مورد نظر اروپایی به آن کشور سفر نمایند. تعداد دفعات و مدت زمانی که می توانید وارد کشورهای حوزه ی شینگن شوید و در آنجا اقامت داشته باشید را نوع ویزای شینگن شما تعیین می کند. ساکنین و اتباع کشورهای آمریکا و دارنده ی پاسپورت دومینیکا (جز چند کشور مانند پرو، کلمبیا، بولیوی و …)، ساکنین و اتباع قاره ی استرالیا، کره ی جنوبی، ژاپن و مالزی نیاز به داشتن ویزای شینگن برای ورود به کشورهای عضو شینگن ندارند و می توانند بدون محدودیت مدت ۹۰ روز در آن اقامت داشته باشند.ویزای شینگن چیست؟

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن بطور کلی به چهار دسته ی اصلی تقسیم می شود

ویزای نوع A: ویزای ترانزیت است که تنها با اخذ آن مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاه های عضو شینگن پرواز خود را عوض کند و به کشوری غیر از عضو شینگن سفر کند.

ویزای نوع B: ویزای عبوری است که با اخذ آن مسافر حق خروج از فرودگاه و ورود به کشور عضو شینگن به عنوان منطقه ی گذر استفاده کند تا باقی مسیر را از طریق زمینی طی کند و خود را به کشوری خارج از حوزه ی شینگن برساند.

ویزای نوع C: ویزای توریستی بلند مدت که خود به انواع مختلفی تقسیم می شود.

ویزای نوع D: ویزای بلند مدت ملی (نشنال) که معمولا تجار و بازرگانان و یا افرادی که درخواست اقامت داده اند از آن استفاده می کنند تا طی سال بارها بتوانند در آن کشور ورود و خروج کنند.

ویزای نوع C، همان ویزای مولتی شینگن است که بسیاری افراد تمایل به اخذ آن دارند زیرا با داشتن این نوع از ویزای شینگن شما می توانید بدون محدودیت اما در مدت اعتبار ویزای خود به کشورهای حوزه ی شینگن ورود و خروج داشته باشید و البته فرق دیگر آن این است که به هنگام ارائه ی مدارک نیاز به چک ضمانت برگشت ندارید و تعداد روزهای مجاز برای اقامت شما در کشورهای عضو پیمان شینگن ۱۸۰ روز می باشد.

مزایای داشتن ویزای مولتی شینگن

به سه علت عمده افراد داشتن ویزای شینگن را برای فعالیت های بین المللی خود مفید می دانند. علت اول را می توان این چنین بیان کرد که افراد پر تردد به کشورهای اروپایی در یک زمان کوتاه و مشخص با داشتن این ویزا هربار لازم نیست تا مراحل اخذ ویزا را از اول انجام دهند و آنهمه وقت و هزینه صرف کنند. علت بعدی این است که ممکن است در آن بازه ی زمانی درخواست شما برای اخذ ویزای کشوری رد شده و شما از هدف خود برای سفر باز بمانید. مهمترین علت مفید بودن ویزای شینگن اعتباری زیادی است که به پاسپورت شما می دهد و داشتن ویزای شینگن احتمال اخذ ویزای دیگر کشورهای خارج از حوزه ی شینگن را بسیار بالا می برد.

مدت اعتبار ویزای شینگن

در حالت کلی ویزای شینگن می تواند با اعتباری از ۳ ماه تا ۵ سال برای متقاضی صادر شود. اما اکثر ویزاهای شینگن بطور معمول ۶ ماهه صادر می شوند. هر ویزای شینگن دو تاریخ اعتبار دارد، یکی اعتبار کلی که مدت زمان استفاده از آن را مشخص می کند و دیگری تعداد روزهایی است که می توانید با ویزای شینگن در کشورهای حوزه ی شینگن اقامت داشته باشید. اتمام هر یک از این تاریخ ها و مجوزها به منزله ی پایان اعتبار ویزای شما می باشد. تعداد روزهایی که می توانید با ویزای شینگن در این کشورها اقامت داشته باشید ۹۰ روز می باشد. پس اگر شخصی اقامتی بیش از این را لازم دارد نباید از ویزای شینگن استفاده کند. در نظر داشته باشید که برای اخذ مجدد ویزای شینگن عنوان تمدید وجود ندارد و فرد متقاضی باید از ابتدا مراحل را طی کند و برای این امر ضرورت دارد که سه ماه خارج از کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشد تا بتواند بطور مجدد ویزا را اخذ کند.

تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی شینگن

  • اصل کارت ملی به همراه یک ترجمه ی رسمی انگلیسی
  • اصل شناسنامه به همراه یک ترجمه ی رسمی به زبان انگلیسی
  • پاسپورتی معتبر با مدت اعتباری به اندازه ی نیاز برای اخذ ویزا
  • تمامی پاسپورت های قبلی
  • سند ملکی در صورت دارا بودن به همراه ترجمه
  • سه قطعه عکس رنگی با پس زمینه ی سفید که صورت شما بطور کامل مشخص باشد
  • تمامی مدارک شغلی
  • تمامی مدارک مالی معتبر دال بر تمکن مالی مانند گردش حساب
  • بیمه ی مسافرتی شینگن که از قبل تهیه شده باشد
  • گواهی معتبر تمکن مالی

مقررات ورود به کشورهای حوزه ی شینگن

در ابتدا بهتر است که لیست کشورهایی که قصد سفر به آن را دارید به هنگام درخواست اعلام کنید. ورود شما به حوزه ی شینگن باید از همان کشوری صورت گیرد که ویزای شینگن شما از آنجا صادر شده است در غیر اینصورت مقامات مرزی آن کشور از ورود شما ممانعت به عمل آورده و شما را به کشور مبدا باز می گردانند. این امر بقدری مهم است که آژانس های مسافرتی نیز بلیط کشوری دیگر را برای ورود شما صادر نمی کنند زیرا شرکت های هواپیمایی در صورت اینکار باید جریمه ی به اندازه ی  ۵۰ هزار کرون سوئد را بپردازند. در ضمن باید بدانید که داشتن ویزای شینگن حکم قطعی ورود شما به آن کشور نمی باشد و ممکن است مقامات آن کشور مانع ورود شما به کشورشان شوند.ویزای شینگن چیست؟

نکات مهمی که باید هنگام اقدام برای اخذ ویزای شینگن در نظر داشته باشید

  • خانم خانه دار متقاضی باید تمام مدارک فوق الذکر  به همراه سند ازدواج و تاییدیه همسر نیز ارائه نماید.
  • اگر قصد همراه بردن کودک خود را دارید، ارائه ی مدارک وی نیز هنگام درخواست ویزا ضروری می باشد.
  • داشتن چک ضمانت به منظور تضمینی برای بازگشت برای افراد متقاضی ویزای توریستی شینگن الزامی است.
  • مدت زمان تایید مدارک شما دو روز می باشد و پس از آن ۲۰ روز کاری وقت لازم است تا با درخواست شما موافقت شود، لذا این مدت را در نظر بگیرید تا به موقع ویزای شما در دستتان باشد.
  • تمامی مدارک شما باید مهر تایید دادگستری و وزارت امور خارجه را داشته باشد.
  • داشتن این مدارک احتمال صدور ویزا برای شما را افزایش می دهد: ویزای قبلی شینگن که خیلی از زمان آن نگذشته باشد، دعوت نامه ی معتبر، سابقه ی قوی بیمه ی تامین اجتماعی، داشتن بیمه ی مسافرتی و تعداد ویزاهای صادر شده ی شما برای کشورهای دیگر.
  • بعد از داشتن ویزاهای دیگر همراه پاس شما برای بالا رفتن احتمال اخذ ویزای شینگن، در مرحله ی بعد قصد شما از سفر به کشور مورد نظر برای مسئول رسیدگی به پرونده ی شما بسیار مهم است! در صورتیکه هدف شما برای کشوری که در خواست داده اید مفید باشد ویزای شما به احتمال زیاد صادر می شود، این اهداف می توانند شامل سرمایه گذاری، تجارت و … باشند.

کشورهای عضو پیمان شینگن عبارتند از:ویزای شینگن چیست؟

اتریش-بلژیک-جمهوری چک-دانمارک-استونی-فنلاند-فرانسه-آلمان-یونان-مجارستان-ایسلند-ایتالیا-لتونی-لوکزامبورگ-مالت-هلند-نروژ-لهستان-پرتغال-اسلواکی-اسلوونی-اسپانیا-سوئد-سوئیس-لیختن اشتاین

۵ دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن

۱- فعالیت های مجرمانه در حال حاضر یا گذشته

فعالیت هایی که یک شخص در حال حاضر انجام می دهد و البته فعالیت های گذشته او برای یک افسر کنسولی بسیار مهم است. در این مواقع ممکن است ویزای شما به دلیلی که مثلا یک سابقه کیفری هرچند کوچک داشته اید، ریجکت شود. این دلیل را می توان یکی از مهمترین مواردی دانست که می شود گفت اصلا قابل چشم پوشی نیست و برای کشورها بسیار مهم می باشد.

۲- هدف سفر شما شفاف نیست!

ده ها دلیل برای رد شدن ویزای شینگن وجود دارد یعنی ممکن است شرایط و اهداف اقامتتان ارائه نشده باشد. در درخواست ویزای شما باید توضیح بدهید که چرا میخواهید به منطقه شینگن سفر کنید و مدارک ارائه شده شما باید این توضیحات را تایید کند.

  • عدم ارائه مدارک کاری که مطابق با وضعیت مالی ارائه شده باشد
  • عدم ارائه اسناد و مدارکی که هدف سفر و اقامت شما در کشور را توجیه کند
  • درخواست مدت ویزایی که نسبت به برنامه سفر و درآمد شما مغایرت داشته باشد
  • ناتوانی در ارائه تعاریف بدون تغییر در مورد هدف سفر و اقامت

۳- مدارک سفر جعلی

اگر حتی یک مدرک جعلی داشته باشید، ویزای شما به حتم رد خواهد شد. سفارت یا کنسولگری ها اشخاصی که با هویت یا مدارک جعلی سعی بر اخذ ویزای شینگن را دارند، به سختی برخورد می کند و ممکن است در پرونده شما هم این موضوع ثبت شود.

۴- ناتوانی در ارائه برنامه سفر قانع کننده

دلیل دیگر عدم ارائه برنامه مناسب سفر شما در منطقه شینگن خواهد بود، مانند موارد زیر:

  • درخواست در سفارت اشتباه (که قادر به تعیین مقصد اصلی بازدید شما در ناحیه شینگن نیست)
  • عدم ارائه محل اقامت رزرو شده برای تمام مقاصد و تمام شب هایی که در محدوده شینگن هستید
  • عدم ارائه رزرو بلیط پرواز شده برای هر متقاضی (زمانی که گروهی سفر می کنید)
  • عدم ارائه بلیط های سفر به هر مقصد در محدوده شینگن

۵ – عدم اثبات توانایی مالی برای امرار معاش در سفر

یکی از دلایلی که سفارت یا کنسولگری کشورهای محدوده شنگن ممکن است ویزای شما را رد کنند، نبود مدارک کافی یا اثبات مالی برای مدت اقامت شما در کشور شینگن و همچنین برگشت شما به کشور خود است. چنین مواردی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عدم ارائه گزارش های مالی که فراتر از یک ماه گذشته باشند
  • عدم ارائه از صورت حساب کنونی (ارائه اظهارات کارت اعتباری در جای خود)
  • عدم ارائه حساب جاری کنونی
  • ارائه یک چک مسافرتی که نام شخص درخواست دهنده روی آن نباشد
منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها