آثار تاریخی تهران

آثار تاریخی تهران

بیش از دو قرن است که تهران، عنوان پایتختی ایران را به خود اختصاص داده و در طول این مدت اتفاقات بزرگی را شاهد بوده است. نام این شهر که می آید به دنبالش سر و صدا، ترافیک، شلوغی و روزمرگی نیز در گوشه ی ذهن جا خوش می کند و ما را از توجه به سایر جلوه های این شهر باز می دارد. گویی آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده، خانه های لوکس و مدرن، سازه هایی که هر یک در گوشه ای از این شهر قد علم کرده اند، اتوبان ها، پل ها و بسیاری موارد دیگر تهران را تحت تصرف خود درآورده و مانع از دیدن و لمس بسیاری از تماشایی ترین جلوه های پایتخت می شوند.

اگر ساکن تهران هستید و فکر می کنید این شهر هیچ جاذبه ی خاصی جز دود و ترافیک ندارد بهتر است کمی از وقتتان را با ما سپری کنید تا گشت و گذاری متفاوت را برایتان رقم بزنیم. اگر هم قرار است که میهمان پایتخت بشوید بهتر است با این فهرست آشنا شوید تا در سفرتان، جاذبه های این شهر را از دست ندهید.

موزه سینما تهران

خیابان ولیعصر تهران که یکی از زیباترین خیابان های تهران به شمار می رود، مملو از آثار تاریخی می باشد که یکی از آنها موزه سینماست.آثار تاریخی تهران

این موزه که در باغ فردوس واقع شده، دیوار ها و ستون های بسیار زیبایی دارد که در کنار گل آرایی باغ فردوس، مکانی بسیار دل انگیز را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

همچنین در اطراف این اثر تاریخی کافه های زیادی وجود دارد که می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه از زیبایی های این عمارت لذت ببرید.

کاخ گلستان تهران

این کاخ زیبا که متعلق به دوران قاجاریه می‌باشد، در خیابان ۱۵ خرداد تهران واقع شده است.

این بنا که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی

می باشد که حاصل آن آینه کاری های بسیار خلاقانه، سالن هایی عظیم و زیبا درمیان باغی سبز شده است.

شمس العماره

این ساختمان بی نظیر که در مجموعه کاخ گلستان واقع شده است به دستور ناصرالدین شاه ساخته شد تا منظره ای بی نظیر از تهران را برای خود ایجاد کند.

این عمارت باشکوه، با کاشی کاری های ظریف خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

عمارت مسعودیه

این بنا که در دوران قاجاریه ساخته شده است، اولین ساختمان آموزش و پرورش و همچنین اولین کتابخانه رسمی ایران را به خود اختصاص داده است.آثار تاریخی تهران

کاخ سبز

در مجموعه سعدآباد که یکی از جاذبه‌ های دیدنی تهران به شمار می رود، کاخ های پادشاهان زیادی وجود دارد که یکی از آنها  در پایان دوره قاجاریه و به نام کاخ سبز ساخته شد.

این بنا که در خیابان ولیعصر واقع شده است، مملو از شگفتی و آثار خلق شده زیباست.

تالار آینه آن شما را به خود جذب می کند؛ همچنین فرشی که بافتن آن ۷ سال به طول انجامید.

موزه آبگینه

در این موزه، ظرف ها و سرامیک های قدیمی قرار گرفته اند که علاوه بر قدمت آنها، سرشار از زیبایی های خلق شده هستند.

موزه آبگینه خیابان ۳۰ تیر واقع شده است که علاوه بر موزه، ساختمان زیبایی نیز دارد که پر از لوسترهای کریستالی و گچ بری های استادانه می باشد.

سرای روشن

در خیابان ناصر خسرو، یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران، ساختمانی به نام سرای روشن وجود دارد که در سال ۱۳۱۱ به عنوان یکی از اولین مراکز تجاری ایران ساخته شده است.آثار تاریخی تهران

این ساختمان ظاهری بسیار متفاوت با بناهای ایرانی دارد و جلوه هایی از معماری اروپایی و سبک معماری گوتیک را به نمایش می گذارد. در حالی که تزیینات و مجسمه های استفاده شده در ایران کمتر دیده شده اما نماد زرتشتیان در میان آن، رنگ و بویی ایرانی به آن بخشیده است.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها