پارک ها و بوستان های دیدنی تهران

پارک ها و بوستان های دیدنی تهران

پارک ها و بوستان های دیدنی تهران

یکی از جذابیت های شهر تهران که باعث می شود تهرانی ها هم چنان ساکن این شهر بمانند و گردشگران تهران را برای بازدید انتخاب کنند، پارک ها و بوستان های دیدنی تهران است.

پارک های متنوع با امکانات گوناگون شهر تهران باعث شده که هر پارک و بوستانی طرفداران خاص خودش را داشته باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم ۱۵ پارک معروف و دیدنی تهران را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم. خوشحال می شویم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پارک پردیسان و رقص زیبای بادبادک ها

حتما برایتان پیش آمده که خودتان یا فرزندانتان هوس بادبادک بازی کرده باشید اما به خاطر نبودن فضای مناسب از قید آن بگذرید. با وجود پارک پردیسان همه میتوانند بادبادک بازی کنند.

این اکو پارک زیبا که از چندین بزرگراه دسترسی دارد، محل خوبی برای استفاده از طبیعت و هم چنین رفتن به موزه های متنوعی مثل موزه ی تنوع زیستی، موزه ی ملی آب، موزه تاریخ طبیعی و باغ وحش بوده که شرایط را هم برای تفریح و هم یادگیری فراهم کرده است.

بوستان پردیسان با امکانات فراوانی که دارد، در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده و با ۲۷۵ هکتار مساحت، از بوستان های بزرگ شهر تهران به حساب می آید.

پارک قیطریه؛ کوچک اما کم نظیر

اگر گذرتان به خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز در نزدیکی خیابان روشنگر خورده باشد، بدون شک پارک زیبای قیطریه را دیده اید. شاید حتی بارها و بارها به فضای فوق العاده و محیط دوست داشتنی اش رفته و خاطره سازی کرده باشید.

درست است که پارک قیطریه فضای خیلی بزرگی ندارد اما مطمئنا با وجود طبیعت دل انگیز و هم چنین ساختمان فرهنگسرای ملل که شامل موزه، کتابخانه، انواع نمایشگاه و … تا مدت ها شما را خوشحال و سرگرم می کند.

پارک آب و آتش؛ فوق العاده برای تفریح در شب

بوستان آب و آتش یا همان پارک حضرت ابراهیم (ع) از آن پارک های خوبی است که وقتی خسته از سرکار برمیگردید به آن سر بزنید تا حالتان خوش شود. در این پارک که در خیابان آفریقا قرار گرفته است، میتوانید نوشیدنی های سرد و گرم متنوعی را تست کنید، به تماشای رقص آتش و فواره های آب بنشینید، به رستوران بروید، اسکیت و دوچرخه سواری کنید و یا اصلا به وسیله ی پل هایی که در این پارک وجود دارد به پارک طالقانی بروید.

این پارک جوان به پل طبیعت هم دسترسی دارد. پس میتوانید با یک تیر چند نشان زده و تا ساعت ها به همراه عزیزانتان از زیبایی های بوستان آب و آتش به همراه پل طبیعت تهران لذت ببرید.

 

پارک جمشیدیه؛ زیبا و دوست داشتنی

در گرمای تابستان به دنبال پارکی خنک می گردید؟ پارک جمشیدیه یکی از بهترین پارک های تهران است که فکر نمی کنم نیازی به معرفی کردن داشته باشد. این پارک قدیمی با طبیعت جذاب به شما احساس زنده بودن می دهد.

پارک جمشیدیه با مسیرهای پر پیچ و خم سنگفرش شده؛ در انتهای خیابان نیاوران (شهید باهنر) قرار دارد. نگارستان، برکه، قفس پرندگان، دریاچه و آبنما، درختان سیب، گلابی، سرو، بلوط و … همه و همه زیبایی خاصی به این پارک دلفریب بخشیده که دیدنش برای هر تهرانی ای ضروری است.

 

بوستان گفتگو؛ بوستانی جوان و تازه نفس

یکی دیگر از پارک های جوان و تازه تاسیس تهران، بوستان گفتگوست. این بوستان که در بزرگراه چمران واقع شده گونه های گیاهی متفاوتی را شامل می شود و از معماری و پارک سازی های کشورهای ایتالیا و انگلیس بهره برده است.

اگر از طرفداران سرسخت کتاب باشید از گشت و گذار و مطالعه در کتابخانه و کتاب فروشی این پارک لذت می برید. البته خانه اسباب بازی و زمین های بازی پارک گفتگو به همراه مسجد و رستوران و … کاری می کند که به همه اعضای خانواده خوش بگذرد.

تصویر بوستان گفتگو تهران
بوستان گفتگو تهران

 

پارک جنگلی لویزان؛ بزرگ ترین فضای سبز تهران

تماشای تهران از نمای بالا لذت دیگری دارد. پارک لویزان که در ارتفاع بالاتری از تهران قرار گرفته، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. خصوصا اگر در شمال شرق تهران و در نزدیکی این پارک زندگی کنید.

در ضمن، هزار و صد هکتار اصلا فضای کمی برای یک پارک نیست. پس خیالتان راحت. تا مدت ها میتوانید در این پارک بگردید و نقاط تازه ای کشف کنید! یک پارک ایده آل برای شب های تهران با امکاناتی مانند کافی شاپ، مسجد، زمین های بازی و ورزشی، سفره خانه، تالار، هتل و … . فقط کافیست به خیابان هنگام و ابتدای چهار راه استقلال بروید.

 

پارک ملت؛ معروف و پرطرفدار

یکی از پارک های معروف تهران پارک ملت بوده که نسبتا قدیمی و در خیابان ولیعصر واقع است. مجسمه ی شخصیت های مشهور جلوه خاصی به پارک بخشیده و درختانی مثل کاج، بید، توت، نارون، گیلاس، هلو و … به چشم میخورد.

در قسمت غربی پارک یک حیات وحش کوچک وجود دارد که در آن از شترمرغ، میمون، طاووس، فنچ، طوطی و … نگه داری می شود. خانه شطرنج، پردیس سینمایی ملت، سینمای چهار بعدی، قایقرانی در دریاچه ۲۲ هزار متر مربعی، پیست اسکیت، زمین بازی، وسایل ورزشی و … همه از امکانات عالی این پارک هستند.

 

پارک دانشجو؛ مخصوص اهالی فرهنگ و هنر

در خیابان انقلاب اسلامی و نزدیک چهار راه ولیعصر پارک دانشجو قرار دارد که با تثاتر شهر همسایه است. این پارک پر تردد که معمولا پر از دوست داران هنر و فرهنگ است، محوطه ی بازی کودکان، کتابخانه، آبنما و مجسمه های زیبایی دارد. اگر برای تماشای تئاتر به تئاتر شهر می روید پیشنهاد می کنیم از این بوستان معروف تهران هم دیدن کنید.

 

پارک ساعی؛ خوراک عکاسان شهر

بوستان ساعی که یکی دیگر از پارک های واقع در خیابان ولیعصر است در سال ۱۳۲۴ برای اولین بار توسط شخصی به نام کریم ساعی درخت کاری شد. جالب است بدانید آقای کریم ساعی را به عنوان پدر جنگل داری ایران می شناسند. البته احداث و طراحی پارک توسط حسین محجوبی به سال ۱۳۴۲ برمیگردد.

این پارک که حدود ۱۲ هکتار مساحت دارد، برای عکاسان یکی از بهترین پارک های تهران به حساب می آید. حیات وحش پارک ساعی شامل طاووس، سنجاب، قو، بز، طوطی، خرگوش و … بوده و آبنما، آبشار و پوشش گیاهی بسیار متنوع و جذابی دارد.

 

پارک طالقانی؛ بوستانی مناسب برای خانواده ها

ممکن است پارک طالقانی را به نام های پارک جهان کودک، پارک جنگلی عباس آباد و یا تپه های داوودیه بشناسید. این پارک قدیمی و زیبا با دارا بودن زمین های بازی کودکان، چشم اندازی زیبا به شهر تهران، زمین های پینگ پنگ و بسکتبال همه روزه گردشگرهای بسیاری را به خود جذب می کند.

طراحی این پارک که حالتی حلزونی دارد با مشاوره ی طراحان انگلیسی و اسپانیایی ابداع شده. دسترسی به پارک طالقانی با متروی حقانی بسیار آسان است و میتواند محلی مناسب برای گردش ها و دورهمی های خانوادگی باشد.

 

پارک اندیشه؛ محیطی با طراوت در دل شهر

اگر از خیابان های شریعتی و سهروردی عبور کرده باشید، بدون شک پارک اندیشه با حس و حال خوبش توجه شما را به خودش جلب کرده است. این پارک با محیطی زیبا و خانوادگی شامل فرهنگسرا، کتابخانه، آبنما، رستوران، کافه و زمین های بازی کودکان و زمین های ورزشی بوده و به شما حس سرخوشی القا می کند.

پارک اندیشه که به نام های پارک شهید منفرد نیاکی و پارک هلال احمر نیز شناخته می شود در محله ی سیدخندان واقع شده و مجسمه های زیبایی برای عکاسی دارد.

 

پارک سرخه حصار؛ بوستانی از زمان قاجاریه

یکی از پارک های حفاظت شده ی تهران که در زمان قاجار احداث شده، پارک سرخه حصار است. این پارک جنگلی که فضای فوق العاده ای برای دوچرخه سواری دارد، ۸.۵ میلیون متر مربع وسعت داشته و از مسیر آموزش ترافیک، سالن کشتی، آلاچیق و باربیکیوهای مناسبی هم برخوردار است.

آب و هوای بسیار عالی و محیط جذاب پارک سرخه حصار همیشه پر از خانواده هایی است که عاشق طبیعت و تفریح هستند.

 

بوستان بهشت مادران؛ پارکی برای بانوان در تهران

بوستان بهشت مادران همان طور که از نامش پیداست بهشتی است برای بانوان. این پارک زیبا همه روزه فقط و فقط پذیرای خانم هاست. در داخل محوطه ی این پارک حجاب برای خانم ها اجباری نبوده و فضایی ایده آل برای ورزش و پیاده روی فراهم کرده است. آبنما و وسیله های ورزشی در تمام این پارک موجود بوده و از آلاچیق ها و باربیکیو های خوبی برخوردار است.

پارک بهشت مادران در روزهای تعطیل همگانی و خانوادگی می شود و همه ی اعضای خانواده می توانند از طبیعت سرسبز و پر درخت آن لذت ببرند. برای رسیدن به این پارک بی نظیر کافی است به سمت خیابان جلفا و خیابان کاویانی غربی بروید.

 

پارک نیاوران؛ محیطی مناسب طرفداران فرهنگ و ورزش

در شمال شرقی تهران و منطقه ی نیاوران پارکی با پله های متعدد و طبقات مختلف وجود دارد که به پارک نیاوران معروف شده. اگر ورزشکار یا از دوست داران ورزش باشید، محال است امکانات این پارک را از دست بدهید.

زمین های اسکیت، تنیس، اسب سواری، والیبال، میز پینگ پنگ، استخر سرپوشیده و سالن های ورزشی مجزا این پارک را به محیطی عالی برای طرفداران ورزش تبدیل کرده است. مجموعه فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان، آمفی تئاتر و کتابخانه در بخش غربی این پارک، باعث شده که پارک نیاوران بین تمام خانواده ها محبوب باشد.

تصویر پارک نیاوران تهران
پارک نیاوران تهران

پارک هنرمندان؛ بوستانی برای اهالی هنر

پارک هنرمندان همان طور که از اسمش پیداست مخصوص تجمع، تبادل نظر و دور هم جمع شدن های هنرمندان است. این پارک که یکی از پارک های تاریخی دوره قاجاریه محسوب می شود، در خیابان طالقانی و خیابان ایرانشهر قرار دارد.

وجود مجسمه های جالب توجه، کتاب فروشی، نگارخانه، تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان فضایی هنری و فرهنگی در این پارک ایجاد کرده و باعث شده این پارک به بوستان ایرانشهر یا باغ هنر هم معروف باشد.

  

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها