دیدنی های رامسر

دیدنی های رامسر

دیدنی های رامسر

رامسر، از شهرهای شمالی ایران با چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت، واقع در بخش مازندران می‌باشد. دیدنی های متعدد رامسر و طبیعت رویایی این منطقه سبب شده است تا سالانه این خطه بی‌مانند در ایران میزبان گردشگران چه از سرتاسر ایران و چه توریست‌های کشور، باشد.

رامسر را قرارگرفتن بین رشته کوه البرز و دریای خزر جذابش کرده است. سخت سر نام پیشین این منطقه است. اقلیم این منطقه به گونه‌ای بوده است که اکثر جاذبه‌های طبیعی از جمله، قله‌های مخروطی، باغ‌های مرکبات، آبشارهای متعدد، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، ساحل خیره کننده، چشمه‌های آبگرم و …را درخود جای داده است. در ادامه به معرفی جاذبه‌ها و اماکن دیدنی رامسر، عروس شمال ایران، خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های گردشگری طبیعی رامسر

جواهرده

در راس اماکن دیدنی رامسر بدون شک نام جواهرده به چشم می‌خورد. این روستا همچون جواهری در دل طبیعت می‌درخشد. این روستا در فاصله ۲۶ کیلومتری رامسر قرار گرفته است. طبیعت بکر و بی‌نظیر این روستا علت سفر سالانه هزاران گردشگر به این منطقه است. جواهرده علاوه بر طبیعت منحصر به فردش در خود جاذبه‌های تاریخی از جمله مسجد آینه با قدمت حدود ۷ قرن را جای داده است. در واقع نام این روستا از جورده به معنای ده بالا گرفته شده است که در مقابل جیرده به معنای ده پایین در مقابل آن است. مسیر رامسر به جواهرده در سال ۱۳۵۰ به همت مهندسان آلمانی ساخته شده است. آّب و هوای این منطقه طوری است که در تابستان نیز بسیار مطلوب است.

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر از دیگر ییلاقات منطقه رامسر است که بطور دقیق در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب رامسر قرار گرفته است. این روستا در مسیر رامسر به کتالم قرارگرفته که علاوه بر جنبه طبیعی، دارای ارزش تاریخی نیز می‌باشد.

جنگلهای دالخانی

چشم انداز بی‌نظیر این جنگل به آن لقب دالان بهشت را داده است. این جنگل در ارتفاع ۸۰۰ متری و در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرق رامسر قرار گرفته است. از دیگر دلایل جذابیت این منطقه وجود مه غلیظ در آسمان آن می‌باشد.

بوستان جنگلی صفارود

در مسیر ۹ کیلومتری جواهرده به رامسر می‌باشد. این پارک در دل دره و هم جواری با رود صفارود واقع شده است. این پارک به آلاچیق، سرویس بهداشتی و … مجهز می‌باشد که آن را به مکانی برای تفریح و پیک‌نیک تبدیل کرده است.

غار یاغی لوکا

این پدیده طبیعی و جالب در شمال غربی شهرستان رامسر واقع شده است. یاغی لوکا به معنای سوراخ راه زنان است که دهانه آن حدود ۳ متر و بر فراز کوه ایلمیلی قرار دارد. گفته می‌شود در گذشته از آن به عنوان راهی برای فرار اهالی به سمت ساحل استفاده می‌شده است. همچنین مدتی محل پناه دزدان و راه زنان و افرادی که از دست حاکمان فراری بودند و یاغی نام می‌گرفتند نیز بوده است. در نتیجه این غار یک دژ محکم و امن نیز بوده است.

دهستان جنت رودبار

از زیباتریت مناطق در ۶۰ کیلومتری شهرستان رامسر به شمار می‍رود. این منطقه سرزمین گل‌گاوزبان است. این سایت گزدشگری یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری رامسر می‌باشد. این منطقه خود در بردارنده چند ییلاق بسیار زیبا از جمله: اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیرروی می‌باشد. وجود آبشارهای زیبا از جمله آزارک، حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان نیز دلیل دیگری برای جذب گردشگر در این منطقه است. وجود مه غلیظ و چمنزارهای این خطه از دیگر زیبایی های منطقه محسوب می‌شود.

آبشار ایج رامسر

شهرستان رامسر به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و بارش های فراوان پر از آبشارهای جذاب و خروشان است. این آبشار که به آبشار ده قلو نیز معروف است، در نزدیکی رامسر قرار دارد. منظه این آبشار از زیر به دلیل صخره‌ها که حالتی غار مانند به آن داده‌اند بسیار چشم نواز است. دیگر جاذبه‌های این منطقه یخچال‌های دائمی خشم چال، دره ی اشکور که آبشار از آن میریزد و پوشش های گیاهی معطر آن می‌باشد.

تصویر آبشار ایج ( میج - ده قلو ) رامسر مازندران
آبشار ایج ( میج – ده قلو ) رامسر مازندران

غار گرگر لوکا

از دیگر غارهای شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان واقع شده است. این غار طبیعی دارای شیبی تند و در مسیر بسیار سخت و در بعضی قسمت‌ها صعب‌العبور می‌باشد که بطور دقیق در ارتفاعات کوه ایلمیلی قرار گرفته است و یکی از هیجان انگیز ترین دیدنی های رامسر محسوب می‌شود.

آبشار سیاسرت

در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر و در مسیر جنت رودبار قرار گرفته است. بطور دقیق تر ۳۰۰ متر پایین تر از جاده جنت رودبار واقع شده است. رودخانه چالک رود نیز در نزدیکی این آبشار قرار گرفته و طولی حدود ۴۰ متر زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

آب گرم سادات محله

از دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی های رامسر این منطقه می‌توان به چشمه‌های آب گرم این بخش که به دلیل وجود املاح معدنی در کشور معروف است، اشاره کرد. سادات محله منطقه‌ای در پنج کیلومتری رامسر است که به دلیل آب‌های گرم معدنی با خواصی از جمله، درمان بیماری‌های پوستی، دردهای عصبی و عضلانی و رماتیسم معروف است و میزبان جمعی از گردشگران با هدف استفاده از این منابع طبیعی می‌باشد.

قلعه مارکو

این قلعه در شش کیلومتری شرق رامسر قرا گرفته و سلسله کوه‌های البرز می‌باشد. گیاهان بومی این قله عبارتند از: درختان انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل. شهر کتالم و منظره دیگر روستاهای اطراف به همراه مزارع چای و برنج زیبایی این منطقه را افزون کرده است.

آب معدن

چشمه ای در دل جنگل با نادرترین آب معدنی دنیا که سرشار از آهن است و اطراف آن اقامتگاه هایی برای راحتی گردشگران فراهم آورده‌اند.

سیاه کند کوه

رامسر در منطقه‌ای واقع است که دارای کوهستان‌های زیبای بسیار است. سیاه کند کوه از کوه‌های رامسر که دارای مراتع سرسبز در تابستان است و از جمله ارتفاعات محبوب کوهنوردان به حساب می‌آید زیرا در فصل تابستان هوایی مطلوب دارد.

ترک رود

از جمله رودهای سرکش فصلی است که پس از طی مسافتی کوتاه به دریای خزر میریزد. در بخش هایی از رودخانه که آب کمی آرامتر است امکان ماهیگیری نیز در این رود فراهم است.

غار بام بامه

ای غار در جنوب هتل رامسر و جنوب غربی منطقه رمک، در میان جنگل های انبوه از درختان کهنسال قرار گرفته است. همچنین این پدیده در فاصله ۲۰۰ متری دامنه کوه قلعه بند قرار دارد. دهانه آن مثلثی بوده و حدود ۴۰ متر عمق دارد. به نظر می‌رسد این مکان، محلی برای دفن اشیای با ارزش و قیمتی بوده است. این غار از مناطق ترسناک و دیدنی رامسر به شمار می‌رود.

غار شب پره چال

این غار از دیگر جاذبه های رامسر است. اسم این غار به معنی جایی است که خفاش‌های زیادی دارد. این غار در جنوب شهرستان رامسر قرار گرفته است و محلی محبوب برای افراد علاقمند به غارنوردی است. این غار پر است از خفاش های آویزان و گویی راه مخفی قلعه‌های ایم منطقه بوده است.

تصویر غار شب پره چال رامسر-مازندران
غار شب پره چال رامسر-مازندران

روستای اربه کله

جذابیت این روستا قرار گرفتن در ارتفاعات است که تمام منطقه کتام و سادات و دریا از آن قابل رویت است. مسیر این روستا از مرکز محله سادات رو به بالا است. این روستا در ۸ کیلومتری رامسر واقع شده که در آن درختان خرمالوی جنگلی زیادی یافت می‌شود.

آثار تاریخی رامسر

کاخ سلطنتی رامسر

این کاخ همچنین با نام‌های کاخ مرمر، تماشاگه خزر و باغ رامسر نیز شناخته می‌شود. قدمت این کاخ نفیس به دوران پهلوی بر‌می‌گردد. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شد و تا انقلاب اقامتگاه این خانواده در رامسر بود. این کاخ در میان باغی از انواع گونه‌های گیاهی نایاب قرار گرفته، که خود یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است. بنای این کاخ از سنگ مرمر و معماری ایرانیان ساخته شده است. بعد از انقلاب این کاخ به یک موزه تبدیل شد که محل نگهداری اجناس کاخ مثل مبل، مجسمه و بوفه و سایر وسایل آنتیک است.

مجموعه فرهنگی و تفریحی رامسر نیز جز آثار تاریخی و ملی رامسر است که از دوران پهلوی به جا مانده است.

بلوار کازینو که بعد از انقلاب به بلوار معلم تغییر نام داد، مربوط به دوره پهلوی است. این بلوار نیز به ثبت آثار ملی رسیده است.

هتل قدیم رامسر

این هتل با رونق سفر به اروپا در زمان آغاز پادشاهی رضا شاه ساخته شد. طراح این هتل جمعی از مهندسان آلمانی بودند که ساختن آن را در سه سال انجام دادند. طراحی داخل این هتل را انگلیسی‌ها و فضای خارجی را ایتالیایی‌ها ساختند. سبک معماری این هتل شباهت زیادی با آرت دکو اروپا دارد.

مراکز تفریحی-گردشی رامسر

تله کابین رامسر

عبور از زیبایی های طبیعی در ارتفاعات لذتی است که باید در سفر به رامسر تجربه کنید. تله‌کابین رامسر در ۵ کیلومتری غرب رامسر واقع شده است. این تله‌کابین دارای ۴۰ کابین است که در ساعت  ظرفیتی به اندازه ۴۵۰ نفر را جا به جا می‌کند.

پارک آبی رامسر

این مجموعه واقع در ساحل دریای خزر، بین رامسر و چابکسر قرار گرفته است. امکاناتی مانند اسکله، جت اسکی و سایر بازی و ورزش‌های آبی مانند قایق موتوری، شاتل و … و همچنین رستوران و کافه این محل را به یک مرکز تفریحی مناسب برای تمام افراد تبدیل کرده است.

دریاچه قو

این دریاچه از دیگر دیدنی‌های رامسر است که با توسعه‌ی یک برکه کوچک شکل گرفته است. امروزه این دریاچه، به یک دریاچه مصنوعی در جواهرده تبدیل شده است و یکی از اماکن تفریحی رامسر به شمار می‌رود. این سایت تفریحی در جنوب جواهرده قرار گرفته است و پس از عبور از یک جاده دل‌انگیز به آن خواهید رسید. این دریچه دارای یک مبلغ ورودیه است و پس از ورود به آن از امکاناتی مانند قایق پدالی و آلاچیق و… می‌توانید لذت ببرید.

 

منبع سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها