جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

شهرهای شمالی ایران با طبیعت دیدنی و آب وهوای مناسب خود، هر یک به تنهایی دنیایی از دیدنی ها و زیبایی ها را در خود جای داده اند. رامسر نیز از این قائله مستثنی نیست و با نگاه انداختن به گوشه و کنار آن می توان آثار تجلی بهشت زمینی را دید. فریبندگی و دلربایی طبیعت این منطقه از قدیم الایام مورد توجه بوده و باعث شده است در دوران پهلوی این شهر یکی از استراحتگاه های لوکس سران و شاه کشور باشد. امروزه نیز رامسر یکی از پر بازدید کننده ترین شهرهای شمال ایران است و البته این مسئله به آثار دیدنی و طبیعت بکر آن تنگاتنگ گره خورده است. در ادامه به برخی مناطق گردشگری و محل های دیدنی رامسر که حتماً باید از آن ها بازدید کنید، اشاره می کنیم.

  • تله کابین رامسر: صعود به اوج زیبایی

یکی از مواردی که همان ابتدا جلب توجه می کند، تله کابینی است که در رامسر ساخته شده. این تله کابین که در بیشتر ساعت های روز مشغول به کار است، مسیری طولانی را در دامنه ی کوهی سرسبز و پوشیده از درختان طی می کنید. در هنگام صعود، به خصوص اگر دم صبح باشد، هوای مرطوب مه گرفته و شبنم هایی که روی صورتتان می نشیند شما را به هیجان می آورد. مسیر این تله کابین در هنگام صعود به قدری عمودی و شیب دار است که وحشت بر انسان غلبه می کند و برای لحظاتی در عظمت طبیعت اطراف فرو می روید.

زیبایی جواهرده به راستی فراتر از زیبایی های زمینی است. آّبشارها، جنگل ها و صدای پرندگان جنگلی در کنار هوای خنک مرطوب، جواهر ده را تبدیل کرده اند به تکه ای از بهشت. اما این تمام ماجرا نیست. مسیری که از رامسر به جواهر ده طی می کنید، با وجود کوتاه بودن، از بهترین مسیرهای زندگی تان می شود.جاهای دیدنی رامسر

یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران جنگل دالخانی از جاهای دیدنی رامسر است.از محبوب ترین مناطق جنگل نوردی ایران است. در انتهای مسیر جنگل دالخانی به تعدادی از روستاها و ییلاق های محبوب رامسر می رسید که می توانند رنگ تازه ای به سفر شما ببخشند.

داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ست که شما را از دل روزمرگی ها بیرون می کشد و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را پیش پای تان می گستراند. جایی که مه در بیشتر مسیر به مانند حریری سپید شما را در بر می گیرد و پیچ های تو در توی جاده، رویای بهشت را برای تان تعبیر می کند. یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریح هایی که در جنگل دالخانی از جاهای دیدنی رامسر انجام می شود جنگل نوردی و کوه نوردی است.

  • آب گرم سادات محله ی رامسر

آب گرم سادات محله‌ی رامسر از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر است که به دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور معروف و شهره است. سادات محله یکی از مناطقی است که در فاصله‌ی ۵ کیلومتری این شهرستان قرار گرفته و به دلیل بهره‌مندی این ناحیه از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.آب های گرم رامسر دارای خواص کلربیکربناته کلسیک و منیزین گازدار گوگردی می باشد و برای بیماری های عصبی، بیماری های عضلانی، رماتیسم و بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید است.

  • آبشار ایج رامسر

آبشار ایج یا ده‌قلو، در نزدیکی روستاى ایج در اشکور علیا در شهر زیبای رامسر در استان مازندران قرار دارد. این آبشار از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال در ارتفاعات اشکورعلیا سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسافتی در بالادست روستای ایج، از فراز سنگی، روی سنگی دیگر فرو می‌ریزد، سپس به صورت آبشارهایی متعدد به عمق دره سرازیر می‌شود.جاهای دیدنی رامسر

منبع سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها