در سفر ۳ روزه کجا برویم؟

سفر 3 روزه کجا بریم

سفر ۳ روزه کجا بریم ؟ سفر های سه روزه و یا به نوعی سفر های کوتاه معمولا در شهر های داخلی اتفاق می افتند و گاهی ممکن است این سفر ها به خارج از کشور هم کشیده شده باشند، اما با توجه به فاصله زمانی بین کشور ها این سفر شاید برای خیلی از شما دشوار باشد، پس در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه های داخلی کشور خودمان و تفریحات آن آشنا کنیم. توجه داشته باشید، اگر قصد دارید که به کشور های خارجه سفر داشته باشید بهتر است حداقل ۴ روز به بالا در این شهرها اقامت داشته باشید تا بتوانید از تمامی امکانات و محیط های تفریحی این شهر ها استفاده کنید، در ادامه این مقاله شما با بهترین مکانها برای سفر سه روزه بیشتر آشنا خواهید شد و می توانید در طول این مدت زمان از جاذبه های مختلف این شهر ها بازدید داشته باشید.

سفر ۳ روزه کجا بریم

ایران در زمینه گردشگری و توریسم امروزه پیشرفته خوبی داشته است و توانسته افراد بسیار زیادی را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب کند. از بیشترین و زیبا ترین جاذبه های ایران می توانیم به باغ ها، کاخ ها، موزه ها و همچنین اماکن تاریخی آن اشاره داشته باشیم. ایران به دلیل داشتن قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال از اماکن تاریخی و قدیمی زیادی برخوردار می باشد که بیشتر این امکان تاریخی در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. ایران از قومیت های مختلف تشکیل شده است پس در هر نقطه و مکان مختلف این کشور ما می توانیم با گذشته یک قوم آشنایی بیشتری پیدا کنیم. اگر قصد دارید درباره مکان های گردشگری که سه روزه می توانید از آنها دیدن کنید اطلاعات بهتری داشته باشید می توانید در ادامه این مقاله جذاب همراه ما باشید.

سفر 3 روزه کجا بریم

اصفهان بهترین مقصد برای سفر سه روزه

شهر اصفهان به عنوان یکی از پر جمعیت ترین و پر جاذبه ترین شهر های ایرانی به حساب می آید. این شهر در زمان های گذشته تا به حال پایتخت بسیاری از سلسله های ایرانی بوده است پس شما در این شهر تاریخی می توانید بسیاری از کاخ ها و عمارت های تاریخی را مشاهده کنید. صنایع دستی شهر اصفهان یکی از سوغاتی های اصلی این شهر می باشد که حتما باید یکی از آنها را خریداری کنید، زیبایی و ظریف بودن این ظرف ها یکی از عوامل فروش زیاد آن می باشد. در ادامه مقاله ما شما را با جاذبه های گردشگری اصفهان آشنا خواهیم کرد.

 

دیدنی های اصفهان

کاخ چهلستون اصفهان

یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر اصفهان که بیشتر جنبه تاریخی دارد کاخ چهلستون می باشد. این کاخ متعلق به دوره صفویه می باشد و هدف از ساختن این کاخ بزرگ، برگزاری مراسمات مختلف و متعدد از جمله دعوت سفیران خارجی به این مهمانی بوده است. بنای ساخته شده در این کاخ، نمای بسیار زیبا دارد که اگر به شهر اصفهان سفر کردید حتما باید از این کاخ مجلل بازدیدی داشته باشید.

شاید برای شما سوالی پیش آید که علت نام گذاری این کاخ به چهلستون چیست ؟ در واقع این کاخ بزرگ در یک طرح کلی به ۳ قسمت اصلی تقسیم بندی شده است که در قسمت اول آن سالن های بزرگ و پذیرایی شکل گرفته است و در قسمت دوم آن اتاق های حاشیه و یا دیوار های کناری آن ساخته شده است، اما در قسمت سوم ۱۸ ستون قرار گرفته است و سقف آن از چوب های محکم شکل گرفته است.

جالبه بدانید که مجموع این ستون ها به ۴۰ ستون نمی رسد پس چرا این نام بر روی آن قرار داده شده است ؟ در قسمت جلویی این کاخ یک حوزه بزرگ ساخته شده است که عظمت و زیبایی این کاخ را دو چندان کرده است و همچنین شکل و ظاهر کاخ بر روی این حوزه مشخص می باشد و بدین دلیل می باشد که نام این کاخ مجلل را چهلستون اصفهان نامیدند.

سفر 3 روزه کجا بریم

میدان نقش جهان اصفهان

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر اصفهان که توریست های زیادی از خارج از کشور به این منطقه سفر می کنند میدان نقش جهان است. میدان نقش جهان و یا میدان امام یکی از اصلی ترین و توریستی ترین میدان های تاریخی در شهر اصفهان به حساب می آید. نکته جالب این میدان این است که یکی از زیبا ترین میدان ها در حوزه جهانی نیز هست. دور تا دور این میدان را اتاقک هایی دو طبقه فرا گرفته است. این میدان مستطیل شکل می باشد و اندازه حدودی آن تقریبا برابر با ۱۶۰ متر عرض است.

از تفریحات جالب این میدان می توان به کالسکه سواری اشاره کرد و دور تا دور میدان را می توانید با آن طی کنید. در کنار اتاقک ها اماکن تاریخی دیگری نیز واقع شده است که از آنها می توانیم به عمارت عالی قاپو که یکی از جاذبه های مهم اصفهان به حساب می آید اشاره داشته باشیم.

 

پل خواجو اصفهان

از زیبا ترین جاذبه های تاریخی شهر اصفهان پل خواجو است که با یک معماری قدیمی و مقاوم ساخته شده است. این پل تاریخی در زمان پادشاهی شاه عباس دوم ساخته شده است. موقعیت این پل در کنار زاینده رود می باشد، اگر قصد دارید از این پل بازدید کنید  بهتر است بدانید که در قسمت های شرقی زاینده رود واقع شده است. قدمت این پل تاریخی در حدود ۴۰۰ سال است، یعنی در سال ۱۰۶۰ هجری قمری این پل ساخته شده و تا به امروز پا برجا مانده است. اگر قصد دارید از منظره زیبای این منطقه نهایت لذت را ببرید پل خواجو می تواند برای شما یک انتخاب عالی باشد.

 

سی وسه پل اصفهان

از هرچه بگذریم از این پل تاریخی و زیبا نمی توانیم بگذریم. از جمله پل های زیبا و پر طرفدار در کشورمان که هر ساله توریست های زیادی چه از داخل کشور و خارج برای بازدید به این منطقه از اصفهان سفر می کنند، سی وسه پل است. در واقع یکی از نماد های مهم شهر اصفهان سی وسه پل می باشد که از گذشته تاکنون نماد این شهر بوده است. این بنا تاریخی نیز در دوره صفوی ساخته شده است و یکی از علت های ساخت این پل متصل کردن بخش های  شمالی به قسمت های جنوبی می باشد. طول این مسیر به چیزی حدود ۶ کیلومتر می رسد و در قدیم مسیر عبور افراد به دو نقطه مختلف بوده است.

ساخت این بنای تاریخی در سال های ۱۰۰۸ تا ۱۰۱۱ به طول انجامید در نتیجه بعد از ۳ سال کار مداوم و ساخت این پل، راه میان دو قسمت جدا افتاده از دریاچه باز شد. مساحت این پل از نظر عرض ۱۴ تا ۱۶ متر می باشد و طول آن چیزی حدود ۳۰۰ متر است.

سفر 3 روزه کجا بریم

منار جنبان اصفهان

بنایی تاریخی و خارق العاده در شهر اصفهان که از زیر ساختی عجیب و مقاوم ساخته شده است. در واقع این جاذبه گردشگری از دو مناره بزرگ و یک ایوان شکل گرفته است که در دوره سلسله ایلخانیان که از قوم های مغول به حساب می آمدند ساخته شده است. معماری در این مناره ها کاری بسیار دشوار و سخت بوده از همین نظر معماری این بنای  تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از ویژگی های جالب و حیرت آور منارجنبان تکان خوردن مناره های آن می باشد که شگفت انگیز و جالب است. ارتفاع کلی این مناره ها از سطح زمین چیزی حدود ۵ تا ۶ متر می باشد و شما به راحتی می توانید این مناره ها را مشاهده کنید. اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری را دارید، باید به کمربندی شهر نجف آباد بروید و از آنجا می توانید به این جاذبه گردشگری جالب سر بزنید.

 

آشنایی بیشتر با اصفهان

اگر علاقه مند آن هستید که به شهر اصفهان سفر کنید و از جاذبه های گردشگری اصفهان بازدید نمایید بهتر است در مورد شهر اصفهان بیشتر بدانید و اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در سفر دچار مشکل نشوید.

شهر اصفهان در قسمت های مرکزی و جنوبی ایران واقع شده است و معمولا هوا در این مناطق گرم و خشک می باشد اما بارش در این مناطق نسبت به شهر های همسایه بیشتر می باشد و بطوری که آب و هوایی مطلوبی دارد.

در زمان سفر به این شهر دقت داشته باشید، هزینه سفر به این شهر از راه های مختلف زمینی و ریلی بسیار به صرفه می باشد و شما می توانید این شهر را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خود انتخاب کنید. و نکته ای که باید بدانید این است که بیشتر جاذبه های این شهر تاریخی می باشند و  شهر اصفهان یکی از شهر های تاریخی در ایران به حساب می آید که از قدمت بالایی برخوردار می باشد.

اگر دوست دارید درباره دیگر شهر های کشورمان و یا شهر های خارج از ایران اطلاعات بیشتری بدست آورید می توانید از طریق سایت تاریخ ما و بخش مجله گردشگری اقدام به مطالعه نمایید تا با جاذبه ها و شرایط سفر به این شهر ها آشنایی لازم را بدست آورید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها