دیدنی های جزیره هنگام

دیدنی های جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از جزایر خلیج فارس محسوب میشود که در کنار بخش جنوبی جزیره قشم واقع شده است. فاصله جزیره هنگام از جزیره قشم ۲۹ مایل دریایی بوده و در صورتیکه قصد سفر به جزیره قشم را دارید نباید فرصت بازدید از جزیره زیبای هنگام را از دست بدهید. این جزیره به دلیل حضور دلفین ها در نزدیکی سواحل ان شهرت پیدا کرده است. با ما همراه باشید تا دیدنی های جزیره هنگام را در مجله گردشگری و توریسم تاریخ ما معرفی کنیم.

چرا سفر به جزیره هنگام؟

  • جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است.
  • این جزیره در ایام خاصی از سال میزبان دلفین های زیبا و تماشایی می شود.
  • چهره بومی هنگام و پررنگ بودن سنت ها در آن از جمله جاذبه های محبوبش به شمار می روند.
  • در جزیره هنگام یکی از زیباترین و سنتی ترین بازارهای ایران را می بینید.
  • در آب های شفاف هنگام می توانید تماشاگر ماهیان و آبزیان باشید.
  • تماشای خرچنگ ها از نزدیک تجربه ای است که در هنگام نصیب تان می شود.
  • در جزیره هنگام می توانید خاردم مصری و جبیرها را نیز ببینید.
  • برای رسیدن به هنگام باید سوار قایق شوید و یک قایق سواری جذاب را در آب های خلیج فارس تجربه می کنید.دیدنی های جزیره هنگام

درخشش ساحل نقره ای رنگ

یکی از مناظر جالب این جزیره ساحل نقره ای و درخشان آن است. با نزدیک شدن به جزیره هنگام درخشش ساحل نقره ای رنگ آن شما توجه شما را جلب خواهد کرد. دلیل درخشش ساحل این جزیره وجود کانی براق در ماسه های آن است.

آهوی جبیر

این آهو، بومی کشور ایران و هندوستان محسوب میشود و در کشور پاکستان و افغانستان هم دیده میشود. زیستگاه این اهو مناطق گرم و بیابانی است. جبیر، ظریف تر از آهو بوده و اندازه کوچکتری دارد. جالب است بدانید که جنس نر و ماده این جانور بومی، دارای شاخی مشابه آهوهای نر هستند.

آکواریوم طبیعی

ساحل جزیره هنگام یک آکواریوم طبیعی است. در صورت ریختن مقدار کمی خرده نان در آب، موجودات دریایی رنگارنگ و زیبایی را خواهید دید که جست و خیز می کنند. البته در هنگام تماشای این آکواریوم زیبا نباید از خرچنگها و چنگالهای تیزشان غافل شد.دیدنی های جزیره هنگام

پارک کروکدیل

پارک نوپک اولین پارک پرورش کروکدیل در ایران است. در این پارک با توجه به شرایط اقلیمی مناسب برای رشد این جانور، پرورش کروکدیل برای حفظ محیط زیست و جنبه های اقتصادی انجام میشود. پس اگر علاقمند به دیدن این خزنده هستید حتما سری هم به این پارک بزنید.

شبهای هنگام و ساحل جادویی

ساحل این جزیره شبها به شکل خیره کننده ای درخشان و سحرانگیز خواهد شد. این پدیده بدلیل قرار گرفتن فیتوپلانکتونهای دریایی در شرایط نا آرام رخ میدهد که باعث ساطع شدن نور از آنها خواهد شد.

خاردم مصری

خاردم مصری نام خزنده ای از خانواده سوسمار است که اندازه جنس نر آن به ۷۶ سانتیمتر می رسد. اعراب بَدوی به عنوان یک منبع تغذیه از گوشت این خزنده استفاده می کردند. امروز استفاده از گوشت این جاندار، به ندرت دیده می شود؛ اما اعراب چرم ساخته شده از پوست آن را مرغوب ترین نوع چرم می دانند.

امروزه تعداد خاردم های مصری در جهان به شدت رو به کاهش است و هنگام یکی از معدود زیستگاه های آن ها به شمار می رود.

از دیدنیهای دیگر این جزیره میتوان به سنگ مادر ودختر، لاکپشتهای پوزه عقابی، حیات وحش، خاک قرمز خوراکی، تاسیسات بندری انگلیسی ها، بازار محلی صنایع دستی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها