دیدنی های آنتالیا

دیدنی های آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای دیدنی و پرطرفدار کشور ترکیه است. دیدنی های آنتالیا به قدری بی‌شمار و زیباست که محال است کسی در مسافرت به ترکیه، لذت بردن از این شهر را از دست بدهد. این شهر قدیمی و ساحلی، بناهای تاریخی بسیاری دارد که بازدید از آن‌ها شما را به زمان‌هایی دور وصل می کند. آنتالیا به غیر از بناهای تاریخی، سواحل زیبایی دارد که مسافران پس از تماشای مناطق تاریخی و سایر دیدنی‌های جذاب‌، می‌توانند در سواحل نیلگون آن تنی به آب سپرده و روح خود را تازه کنند.

کالیچی مارینا

از مهم‌ترین علل محبوبیت شهر ساحلی آنتالیا، می‌توان به بنادر متعدد آن، مانند بندر کالیچی مارینا اشاره کرد. این بندر که به شکل هلال ماه است، مکانی برای تفریحات ساحلی است. کالیچی مارینا علاوه بر این که از لحاظ تفریحی بندری مهم است، از لحاظ تجاری نیز اهمیت بالایی دارد.دیدنی های آنتالیا

منار ییولی از دیدنی های آنتالیا

منار ییولی سمبل آنتالیا به شمار می‌رود که در جمع هفت بنای معروف به «کوولیی» قرار دارد. هفت بنای معروف آنتالیا شامل مسجد منار ییولی، مدرسه، مولویهان، منار ییولی، مدرسه آتابی، توربز و حمام است. این بنای هفت‌گانه تاریخی، سال‌های سال جزو میراث ارزشمند آنتالیا و ترکیه بوده و از جذابه‌های ارزشمند این کشور به شمار می‌رود. منار ییولی در سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ میلادی ساخته شده است. برای مطالعه مقاله راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.

دیدنی های آنتالیا

موزه و خانه آتاتورک

یکی از جالب‌ترین دیدنی های آنتالیا موزه و خانه آتاتورک است. در طی سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ که آتاتورک برای سفرهای کاری خود به آنتالیا سفر کرده، جهت استراحت این خانه را برگزیده است. از آن پس این خانه به نام ایشان، خانه آتاتورک نام گرفته است. البته در سال ۱۹۸۴ خانه آتاتورک تخریب شد که بعدها عیناً بازسازی و به عنوان موزه و خانه آتاتورک استفاده شد.

شهر گمشده مایرا

شهر گمشده مایرا سال‌ها محل زندگی سانتا کلاز بوده است. با دیدن این میراث فرهنگی و تاریخی بی‌بدیل، لطفی بسیار بزرگ در حق خود می‌کنید. ویرانه‌های سنگی مایرا به طور حتم در لیست جذاب‌ترین دیدنی های آنتالیا قرار دارد.

اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا خلیج کوچکی است که دورش را صخره پوشانده. موج‌شکن‌هایش در دوره سلجوق‌ها ساخته شدند و امروز یک تفریحگاه ساحلی مهم است. اینجا به قایق‌های کوچک و لنج‌ها انواع خدمات داده می‌شود. تمامی تورهای قایقی آنتالیا به مناطق دور و نزدیک از این اسکله سازماندهی می‌شوند. محوطه اطرافش هم بازسازی شده و پر از رستوران‌، کافه‌ و مغازه‌های رنگارنگ است که عمر ۱۵۰‌ساله دارند. دیدنی های آنتالیا

دروازه هادریانوس

دروازه هادریانوس، بنایی تاریخی با سه گذرگاه طاقی‌شکل طولانی‌ست که وقف امپراطور رومی، هادریانوس شده بود. هر دو سمت این بنا امروزه به عنوان تکیه‌گاه سالمی در برابر دیوارهای ارگ به جا مانده‌ است. این بنا در سال ۱۹۶۰ بازسازی شده و در آن می‌شود سبک «کورینس» را دید که شامل دو یا سه ردیف از برگ‌های آکانتوس یا همان کنگر در بخش پایینی و میانی بناست و همین‌طور منحنی‌های مارپیچ در بخش بالایی که حلقه‌های به هم پیچیده‌ای در گوشه‌های بنا ساخته‌اند. کورینس محبوب‌ترین سبک معماری رومی‌ست.

 

منبع زورق
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها