دیدنی های خوانسار

دیدنی های خوانسار

شهرستان خوانسار از توابع استان اصفهان و در مناطق مرکزی ایران به شمار می رود که حدود بیست و یک هزار نفر جمعیت دارد.

تاریخچه و قدمت این شهرستان به دوران پیش از اسلام برمی‌ گردد و دلیل نامگذاری آن، تعداد زیاد چشمه بوده‌ است. (خوان: چشمه و سار: کثرت)

مردم شهر گویش محلی مخصوص به خود را دارند.

این شهرستان آب و هوایی سرد و مرطوب دارد که می تواند برای اکثر زمان های سال، مقصد گردشگری مناسبی باشد.

حال می خواهیم به معرفی اجمالی دیدنی های شهرستان خوانسار بپردازیم.

دیدنی های خوانسار

منطقه حفاظت شده گلستان کوه

این منطقه حفاظت شده، گونه ای خاص از گل لاله را در خود دارد که در فصل بهار تعداد زیادی از آن ها در این منطقه می رویند و فضای بسیار چشم نوازی را ایجاد می کنند که بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم.

پارک جنگلی خوانسار

پارکی طبیعی که طبیعت بکر و دل نشین شهر خوانسار را به نمابش گذاشته و در میان آن، چشمه های طبیعی از دل زمین بیرون زده و صحنه ای بسیار زیبا را به نمایش گذاشته اند.

بناهای تاریخی اصفهان

خانه ابهری

خانه ای قدیمی که در محله تاریخی رئیسان بنا شده و قدمتی بالغ بر ۲۲۰ سال دارد.

نوع معماری آن برگرفته از دوران قاجاریه می باشد و همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران روی آورده به شهر خوانسار می باشد.

روستای دماب

شاید عجیب باشد اما زمان ساخت این روستا به ۱۱۵۰ سال قبل برمی گردد که توسط دو برادر ساخته شده است.

چندین قلعه، کاروانسرا و…. بناهایی هستند که در این روستا به چشم می خورند.

پارک ملی قمیشلو

ظن السلطان، فرزند بزرگ ناصرالدین شاه قاجار حدود ۱۵۰ سال پیش، این محل را شکارگاه اختصاصی خود برگزید که گونه های جانوری مختلفی دارد و بناهای تاریخی و قلعه های بنا شده در آن، چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند.

دیدنی های خوانسار

لاله های واژگون منطقه گلستان کوه خوانسار

دشت لاله های واژگون منطقه گلستان کوه، دلیل اصلی بیشتر گردشگران برای سفر به خوانسار است. این لاله های سرخگون که رنگ آن ها سرخ مایل به بنفش است، عمر کوتاهی دارند و عمر آن ها از اول اردیبهشت آغاز و در آخر همین ماه عمرشان به پایان می رسد.

روستای دره بید خوانسار

روستای دره بید از دیگر تفرجگاه های خوانسار است که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته است. درخت های وحشی بید سرتاسر این روستا را در برگرفته اند و به همین دلیل این روستا با نام «دره بید» معروف شده است. دشت لاله های واژگون گلستان کوه نیز در این روستا قرار گرفته است.

بقعه امامزاده سید احمد خوانسار

بقعه «امامزاده جلیل القدر سید احمد سید محمد بن امام علی النقی»، معروف به «شاهزاده احمد»، یکی از مکان های زیارتی پرطرفدار در خوانسار است که در جنوب شهر در جوار رودخانه اصلی در خیابان «آیت الله خوانساری» جا خوش کرده است.

منبع آکاایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها