دیدنی های خلخال

دیدنی های خلخال

یکی از قدیمی ترین و کهن ترین شهر های سرزمین ایران که حدود ۲۰ هزار سال قدمت دارد و در استان اردبیل، در شمال غربی ایران واقع شده است.

این شهر بعد از اردبیل، دومین شهر بزرگ استان اردبیل به شمار می رود؛ حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مذهب مردمان آن، ترکیبی از شیعه و سنی می باشد که با وحدت هر چه تمام تر، در کنار هم امرار معاش می کنند. گویش مردم خلخال، ترکی اذربایجانی است.

این منطقه، تابستان هایی معتدل و زمستان هایی سرد و برفی دارد که باعث جذب گردشگران شده است.

به دلیل کوهستانی بودن مناطق اطراف خلخال، چشمه های آبگرم طبیعی بسیار زیادی در این شهر دیده می شود.

آب و هوای فوق العاده خوب این منطقه باعث شده تا هر زمان از سال، مسافران زیادی را در سطح شهر ببینید و همین، باعث رونق کسب و کار مردم خلخال شده است.

شهر خلخال به قدری سرشار از دیدنی و جاذبه گردشگری است که نمی توان تمام آن ها را در یک مطلب گنجاند؛ پس به صورت خلاصه به معرفی آنها می پردازیم.

دیدنی های خلخال

جاده گردشگری اسالم به خلخال

مسیری پر پیچ و خم که راه ارتباطی استان اردبیل و گیلان است و با طبیعت چشم نوازش، نگاه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

اگر به استان اردبیل رفتید، حتما از این جاده ی شگفت انگیز عبور کنید.

دریاچه نئور

دریاچه ای که در مرز میان اردبیل و خلخال واقع شده است؛ این منطقه از دو دریاچه به وجود آمده و در فصل بهار با پیوستن هردو دریاچه به هم، مکانی بسیار عالی را برای گردشگران به وجود می آورد.

معرفی جنگل فندقلو اردبیل

دیگر مکان های دیدنی شهرستان خلخال که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست:

حمام تاریخی نصر

روستای گردشگری برندق

آبشار نوده

تفریحگاه اندبیل

آب گرم گیوی

منطقه گردشگری ازناو

قله آق داغ

دیدنی های خلخال

منطقه ازناو ، دهکده‌ی گردشگری خلخال

طبیعت زیبای ازناو در سال‌های اخیر باعث شد تا منطقه‌ایی تفریحی برای استراحت مسافران، تفریح گردشگران و تفرج اهالی شهر در نظر گرفته شود. منطقه گردشگری ازناو از جاهای دیدنی خلخال است که تلفیقی از چشم انداز کوه، جنگل و رودخانه را به شما ارائه می‌دهد. ازناو دارای امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، زمین بازی و باغ‌های زیبا برای کمپینگ است. شرایط زیستی مناسب در این منطقه باعث شده تا پرندگان مهاجر بسیاری را در اطراف دریاچه ازناو ببینید.

رودخانه قزل اوزن ، رودخانه پر آب اردبیل

اردبیل به دلیل داشتن کوهستان‌های بسیار، رودهای زیادی دارد. اما مهم‌ترین و پر آب‌ترین رود منطقه، رودخانه قزل اوزن است. بیشترین مصرف آب رودخانه برای کشاورزی منطقه است. حجم آب رودخانه در فصل زمستان، بهار و اوایل تابستان در بالاترین سطح خود است. پیک نیک در کنار این رودخانه را فراموش نکنید.

منبع سفرزون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها