۷ دیدنی برتر چابهار

دیدنی های چابهار

چابهار شهری بندری است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. شاید شما هم شنیده باشید که این شهر دارای موقعیت بازرگانی است. البته نباید از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن نیز غافل شد. همانطور که از نام این شهرپیدا است، آب و هوای آن در چهار فصل سال، بهاری و معتدل است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از دیدنیهای این شهر آشنا کنیم.

دیدنی های چابهار

تالاب لیپار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی، در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار واقع شده و دارای چشم اندازی فوق العاده میباشد. وجود انواع مختلفی از پرندگان از جمله فلامینگو، تیهو، چنگر، باقرقره، عقاب دشتی، کشیم، طاووسکن و انواع حواصیل در این تالاب بر جذابیت آن افزوده و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب میکند.

موزه محلی چابهار

ساختمان این موزه از دوران قاجار برجای مانده و قبلا فرمانداری چابهار بوده است.

دیدنی های چابهار

قلعه پیروزگت

این قلعه از دوره اشکانیان و سامانیان برجای مانده و در دره تیس قرار دارد.

دیدنی های چابهار

گل افشان از ۷ دیدنی برتر چابهار

به جرات میتوان گفت که کوههای گل افشان، جزو جاذبه های حیرت انگیز چابهار محسوب میشوند. مهمترین کوه گل افشان این شهرستان، در بندر تنگ در نزدیکی کنارک واقع شده است. این کوه دارای ارتفاعی در حدود ۱۰۰ متر بوده و با شهزستان چابهار ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. بالا رفتن از این کوه در فصل بارندگی کار آسانی نیست. چاله ای پوشیده از گل در بالاترین نقطه این کوه، قرار دارد که عمقی نیم متری داشته و قطر آن هم از یک متر کمتر است. این چاله هر دقیقه یکبار مقداری گل با صدای ترکیدن حباب به اطراف پراکنده میکند.

دیدنی های چابهار

مسجد جامع تیس

مسجد تیس یکی از مناطق دیدنی شهرستان چابهار است که مخصوص اهل تسنن بوده و معماری آن به سبک معماری مساجد هندوستان و پاکستان است. در گنبد و مناره این مسجد از رنگهای قرمز و سبز استفاده شده که بر زیبایی آن افزوده است. همچین درب های شیشه کاری شده هم از جلوه خاص برخوردار است.

مسجد جامع دزک

مسجد جامع دزک از دیگر جاذبه های گردشگری در چابهار است که در ۳ کیلومتری شرق سراوان قرار گرفته است و زمان ساخت آن هنوز دقیقا مشخص نیست اما مطابق با داده های موجود گفته شده است که این مسجد مربوط به دوران صفویه می باشد. در ساخت این مسجد از مصالحی نظیر خشت و چینه و برای سقف آن از فراورده های نخل و خرما استفاده شده است.

درخت مکرزن از ۷ دیدنی برتر چابهار

درخت مکرزن که به انجیر معابد، لور و انجیر هندی نیز معروف است، نام درختی معروف در شهرهای چابهار و نیک شهر است. این درخت از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر به‌شمار می‌آید. در واقع این گیاه نوعی گیاه هندی است است که دارای برگ‌ های پهن است و شاخه‌های آن به پایین سرازیر می‌شود و در لای شن‌ها ریشه می گستراند.

آدرس: ایران – سیستان و بلوچستان – چابهار در امتداد سواحل خلیج فارس و دریای عمان

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها