دیدنی های چشمه ترکیه

دیدنی های چشمه ترکیه

شهر چشمه در کشور ترکیه واقع شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جاذبه های توریستی شهر چشمه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

کشور ترکیه همواره برای گردشگران مقصد جالبی بوده است. اکثر گردشگران این کشور را با شهرهای استانبول و آنتالیا میشناسند. اما ترکیه جاذبه های زیادی را در خود جای داده است که باید با آنها آشنا شوید. شهر چشمه ترکیه در ۹۳ کیلومتری ازمیر واقع شده است. از جاذبه های این شهر میتوان به آفتاب گرم، آبهای شفابخش و ساحل شنی آن اشاره کرد. همان طور که از نام این شهر پیداست، چشمه های زیادی در آن وجود دارد. بهتر است بدانید بهترین فصل برای سفر به این شهر فصل تابستان است.

دیدنی های چشمه ترکیه

جشنواره موسیقی بین المللی

هر سال این جشنواره در ماه جولای در شهر چشمه برگزار میشود. اکثر مردم ترکیه علاقه زیادی به این جشنواره موسیقی داشته و در ماه جولای برای تماشای این جشنواره به شهر چشمه می آیند که البته بعید هم نیست که در بین آنها بازیگران و افراد مشهور و سرشناس هم وجود داشته باشند.

تفرجگاه ایلیکا

تفرجگاه ایلیکا در ۵ کیلومتری شهر چشمه قرار دارد که اکثر گردشگران برای تفریحات آبی و استراحت سری به آن میزنند.

دیدنی های چشمه ترکیه

چشمه های آب گرم و سرد از دیدنی های چشمه ترکیه

وجود چشمه های آب گرم و سرد در این شهر باعث شده که هر ساله گردشگران زیادی به این شهر بیایند. همان طور که میدانید این چشمه ها دارای خواص درمانی و شفابخش نیز هستند.

موج سواری

علاوه بر چشمه های زیاد و طبیعت چشم نواز، موج سواری هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب میشود. شهر چشمه به دلیل وزش بادهای زیاد، موقعیت خوبی برای موج سواری دارد. برای موج سواری باید به آلاچاتی بروید و از این تفریح هیجان انگیز لذت ببرید.

دیدنی های چشمه ترکیه

بافت تاریخی افسوس بافت تاریخی افسوس هم جزو جاذبه های توریستی شهر چشمه محسوب میشود که یک و نیم ساعت با این شهر فاصله دارد. این بافت تاریخی شامل آمفی تئاتری است که ساخت آن در فضایی باز انجام شده است و امروزه به شکل موزه درآمده و باعث جذب گردشگران میشود.

چهار افسانه حیرت انگیز درباره ترکیه

بازدید از افسوس

اِفِسوس (Ephesus) نام شهری باستانی‌ست که در سال ۱۸۶۰ کشف شد. در واقع افسوس موزه‌ای در فضای باز محسوب می‌شود زیرا بناهای تاریخی فراوانی را در معرض دید بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد. بازدید از افسوس حس عجیبی دارد زیرا به گردشگران احساس قدم زدن در شهری باستانی را القا می‌کند و آنها را به زمان گذشته می‌برد. آمفی تئاتر شهر افسوس شهرتی جهانی دارد و توصیه می‌کنیم که حتما از این شهر فوق‌العاده دیدن کنید.

توجه داشته باشید که افسوس با شهر چشمه فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید چیزی حدود ۱ ساعت و نیم رانندگی کنید اما این شهر شهرت زیادی دارد و پیشنهاد می‌شود در طول سفرهایتان به این دیار از افسوس نیز دیدن کنید.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها