دیدنی های آلاچاتی

دیدنی های آلاچاتی

آلاچاتی یکی از شهرهای زیبای کشور ترکیه است. هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات به کشور ترکیه سفر میکنند و بیشتر از شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا بازدید میکنند. اما این کشور جاذبه های زیادی را در دل خود جای داده است که هنوز هم چندان شناخته شده نیستند.پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید به شما توصیه میکنیم علاوه بر بازدید از شهرهای معروف ترکیه مانند استانبول و انتالیا به شهر کوچک آلاچاتی هم سری بزنید.

دیدنی های آلاچاتی

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه های دیدنی این شهر آشنا کنیم. فاصله آلاچاتی تا شهر ازمیر ۴۵ دقیقه است و ۵ ساعت با ماشین طول میکشد تا از استانبول به آلاچاتی بروید.

یکی از جاذبه های توریستی شهر آلاچاتی، موج سواری است. اگر به موج سواری علاقه دارید میتوانید در این شهر لذت کافی را از این تفریح مهیج ببرید. هر چند که تماشای صحنه موج سواری در اسکله هم خالی از لطف نیست.

ساحل شنی

اگر قصد دارید در یک ساحل شنی آفتاب بگیرید حتما به شما توصیه میکنیم سری به سواحل آلاچاتی بزنید. همچین تماشای غروب آفتاب در ساحل همراه با موسیقی زنده بسیار لذت بخش و دلنشین است.

این شهر علاوه بر ساحل زیبا جذابیتهای دیگری هم دارد. آرام و بی سر و صدا بودن این شهر از نکاتی است که خیلی زود به آن پی میبرید. اگر قصد دارید تا در تعطیلات کمی ریلکس کنید فضای آرام این شهر محیط مناسبی برای شما خواهد بود.

دیدنی های آلاچاتی

در شهر آلاچاتی ساختمانهایی ساخته شده از سنگ در خیابانهای باریک پوشیده شده از سنگفرش به چشم میخورد که باعث به وجود آمدن فضایی رویایی و رمانتیک شده است.

غروب آلاچاتی

غروبها شهر آلاچاتی حال و هوای دیگری دارد. رستورانها و کافه های سطح شهر به شما این امکان را میدهند که هنگام نوشیدن چای یا صرف غذا، از منظره غروب آفتاب هم لذت ببرید.

در این شهر کوچک فروشگاههایی برای خرید سوغاتی و لوازم سنتی هم وجود دارد که میتوانید از آنها دیدن کنید.

دیدنی های ترکیه

قایق سواری

از دیگر تفریحات شهر آلاچاتی میتوان به قایق سواری در اسکله اشاره کرد.

با توجه به مطالب گفته شده آلاچاتی شهری است که بازدید از آن میتواند خاطره ای تکرار نشدنی را برای شما رقم بزند.

تاریخچه ی آلاچاتی

در دوران باستان ، روستایی به نام Agrilia از مجموعه سرزمین های Ionia بوده که از تمدن های آناتولی غربی به شمار می رفته است . پس از آن و در دوره های مختلف تاریخی ، این ناحیه تحت نفوذ و حاکمیت اقوام و حکومت های متعدد قرار گرفت .اما آنچه که وضعیت کنونی این شهر را بدین گونه رقم زده است.

دیدنی های آلاچاتی

مهاجرت جمعیتی یونانی از جزیره ی خیوس یونان واقع در چند کیلومتری آن طرف دریای اژه و به سال ۱۸۳۰ میلادی بوده است . آنان در این روستا سکنی گزیده و به ایجاد و پرورش باغات انگور و زیتون روی آورده و نیز مبادرت به حفر کانالی از روستا به خلیج جنوبی منطقه نمودند که انجام این موارد به توسعه و رونق تولید و تجارت در آن روستا منجر گردید . در فاصله ی سالهای۱۸۵۰ تا ۱۸۹۰ میلادی و با ساخت خانه ها ، کوچه ها ، گذرگاههای سنگی و آسیاب های بادی ، آن روستا بیش از پیش توسعه یافته و شکل شهر را به خود گرفت . یونانی تبارهای مقیم ، شهر را به نام Alatzata و ترک تبارها و گردشگران به نام Alaçatıمی شناسند .‏

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها