خرمشهر کجا بریم؟

خرمشهر کجا بریم؟

خرمشهر کجا بریم؟ این شهر بی نظیر در جنوب ایران و استان خوزستان واقع شده است. این شهر حدود ۶۷.۵ کیلومتر وسعت دارد، که جمعیتی حدود ۱۳۳.۰۹۷ نفر را در خود جای داده است. این شهر در قدیم به نام های بیان و المحمره معروف بوده است. این شهر در محل تلاقی دو رودخانه معروف به نام اروند رود و کارون واقع شده است. در ادامه به معرفی این شهر می‌پردازیم، پس همراه ما باشید.

خرمشهر کجا بریم؟

مکان های دیدنی خرمشهر

خرمشهر کجا بریم؟ خرمشهر یکی از مهم ترین شهر های ایران، از لحاظ مکان های دیدنی و تاریخی است. بازدید از این مکان ها شما را با فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم از قدیم تا به امروز آشنا می‌سازد. سفر به خرمشهر می‌تواند سفری خاطره انگیز برای شما رقم بزند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی مهم خرمشهر می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مکان های دیدنی خرمشهر

موزه جنگ

خرمشهر کجا بریم؟ همانطور که می‌دانید خرمشهر یکی از شهر های جنگ زده در دوران جنگ می‌باشد. موزه جنگ از سال ۱۳۰۹ شروع به فعالیت می‌کند، که در سال ۱۳۷۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این مجموعه قرار گرفت. این مجموعه شامل بخش هایی از جمله کتابخانه که ۳ هزار جلد کتاب را در خود جای  داده است، سالن نمایش فیلم و مقبره ۳ شهید گمنام می‌شود. اگر علاقه به شناخت بیشتر از جنگ دارید به این موزه سر بزنید.

موزه جنگ

دیدنی های خوزستان

پل قدیم

این پل زیبا بر روی رود کارون قرار دارد، که ساخت آن از سال ۱۳۳۸ شروع و در سال ۱۳۴۹ به پایان رسید. پل قدیم در زمان جنگ برای جلوگیری از ورود دشمن به سرزمین ایران خراب شد، اما بعد از جنگ مورد مرمت قرار گرفت. بازید از این پل را فراموش نکنید.

پل قدیم

قصر فیله

این مکان به یکی از حاکمان قدیمی در خوزستان تعلق داشته است. این مکان دیدنی و تاریخی در منطقه شلمچه خوزستان واقع شده است، که قسمت کمی از این بنا باقی مانده است، اما در همین حالت نیز هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

قصر فیله

جزیره مینو

اگر از بازدید از مکان های طبیعی لذت می‌برید، حتما به جزیره مینو سر بزنید. زیبایی چشم نواز این جزیره و وجود نخل های بسیار زیاد چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. همچنین این مکان، محل زندگی برخی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. وجود رودخانه و تردد کشتی ها از این رودخانه زیبایی این مکان دیدنی را دو برابر می‌کند.

جزیره مینو

صنایع دستی خرمشهر

یکی دیگر از راه های درآمد و جذب گردشگر در شهر ها، صنایع دستی محلی است. خرمشهر تنوع زیادی در تولید صنایع دستی های زیبا و چشم نواز دارد که توجه شما را در سفرتان به خرمشهر جلب خواهد کرد. در ادامه ما را همراهی کنید.

صنایع دستی خرمشهر

از صنایع دستی ها در خرمشهر می‌توان به حصیر بافی و عبا بافی اشاره کرد. حصیر بافی در خرمشهر با استفاده از برگ نخل خرما تهیه می‌شود و یکی از صنایع مهم در خرمشهر است. همچنین عبا بافی در خوزستان جز صنعت های قدیمی است، که در حال حاضر نیز در این شهر رواج دارد، می‌توان قدمت این صنعت را به ۵ قرن پیش ربط داد. این عبا ها در فصل های مختلف سال به گونه های متفاوت بافته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غذاهای محلی خرمشهر

هر شهر و دیار غذا های اصلی مربوط به خود را دارد. این غذا دارای طعم های لذیذی هستند که نسبت به آب و هوا و فرهنگ مردم طبخ می‌شوند. خرمشهر تنوع زیادی در غذا های محلی دارد، و طعم آن ها هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

غذاهای محلی خرمشهر

ماهی صبور

این غذا علاوه بر شهر های ایران به خصوص جنوب، در کشور های همسایه مانند کشور های عربی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذا در بین مردم محلی بسیار محبوب و معروف است، همچنین طعم بی نظیر آن هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. این غذا با استفاده از سبزی، ماهی صبور، سبزی ماهی، تمبر هندی، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیر، نمک و انواع ادویه جات طبخ می‌شود. در سفرتان به خرمشهر حتما این غذا را نوش جان کنید.

قلیه ماهی

این غذا که جز غذا های معروف در ایران می‌باشد، در بیشتر یا همه شهر های جنوبی کشور پخته می‌شود. طعم این غذا بی نظیر بوده، و سرشار از ویتامین می‌باشد. این غذا با استفاده از ماهی، پیاز، سیر، سبزی قلیه، رب انار، رب گوجه فرنگی، تمبر هندی، روغن، نمک و انواع ادویه جات تهیه می‌شود. در سفرتان به خرمشهر هرگز خوردن این غذا را فراموش نکنید.

فلافل

این غذا بی نظیر در بیشتر شهر های جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که علاوه بر محبوبیت بین مردم محلی در بین مردم سراسر ایران از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذا جز دسته ساندویچ ها قرار گرفته و همراه خیار شور، گوجه، پیاز، جعفری و انواع ترشی های مخصوص نوش جان می‌شود.

غذاهای محلی خرمشهر

مواد تشکیل دهنده آن شامل نخود، پیاز، سیر، تخم مرغ، سرکه، جعفری، آرد لپه، نمک و انواع ادویه جات به خصوص ادویه جات تند می‌شود. امروزه در سراسر کشور این غذا طبخ می‌شود، اما فلافل جنوب طعم دیگری دارد.

سوغات خرمشهر

همه ما در سفر هایمان به دنبال خرید سوغات شهر ها هستیم تا به عنوان یادگاری چه برای خود چه برای عزیزانمان هدیه ببریم. خرمشهر دارای تنوع بسیار زیادی در سوغات است. اگر علاقمند به آشنایی با سوغات خرمشهر هستید در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

سوغات خرمشهر

خرما: از مهم ترین سوغاتی ها در جنوب و خرمشهر می‌توان به خرما اشاره کرد که مرغوب ترین خرما در ایران و جهان است. این محصول جز مهم ترین محصولاتی است که به کشور های مختلف صادر می‌شود. انواع خرما هایی که در این شهر و جنوب ایران کشت می‌شود شامل خرما زاهدی، استعمران، خضراوی، کبکاب، گنتاز، خاصویی، شکر حلاوی و دیری می‌شود. در سفرتان به خرمشهر حتما از این محصول خریداری کنید.

سوغات خرمشهر

کلیچه: این محصول جز شیرینی های محلی خرمشهر و استان خوزستان می‌باشد. برای تهیه این شیرینی از یک خمیر که در آن زیره استفاده می‌کنند و خرما برای لایه میانی و تخم مرغ برای روی شیرینی استفاده می‌شود. طعم کلیچه گردشگران زیادی را به خصوص در ایام نوروز به خود جذب می‌کند. در سفرتان به خرمشهر حتما این شیرینی را نوش جان کنید.

سوغات خرمشهر

معرفی هتل های خرمشهر

هتل آپارتمان نسترن: این هتل در ۳ طبقه دارای ۱۲ اتاق در بلوار بیت المقدس، نرسیده به پمپ بنزین واقع شده است. فعالیت این هتل از سال ۱۳۹۵ تا به امروز ادامه یافته است. این هتل به دلیل نزدیکی به رودخانه اروند رود و مراکز خرید یکی از بهترین انتخاب ها است.

هتل بارمانی: این هتل جز هتل های جدید در خرمشهر محسوب می‌شود، که در ۶ طبقه بنا شده است. بخش های این هتل شامل پارکینگ، آسانسور، رستوران و کافی شاپ، تاکسی سرویس، اینترنت و سالن صبحانه می‌شود. هتل بارمانی در جاده ساحلی، پشت ساختمان شورای شهر قرار دارد.

معرفی هتل های خرمشهر

هتل نگین: این هتل جز هتل های ۲ ستاره بوده، و در خیابان مسجد جامع، چهار راه فردوسی بنا شده است. این هتل به دلیل نزدیکی به مکان های دیدنی و قرار گیری در مرکز شهر، توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. از امکانات آن می‌توان به رستوران، کافی شاپ، اینترنت، پارکینگ و صندوق امانات اشاره کرد.

معرفی مراکز خرید در خرمشهر

مجتمع تجاری امام رضا: این مرکز جز بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید در سطح شهر خرمشهر می‌باشد. در این مجموعه شما می‌توانید انواع وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید، همچنین اگر پس از خرید خسته شدید می‌توانید به رستوران و کافی شاپ این مرکز سر بزنید. مرکز خرید امام رضا در بلوار مقاومت، نبش بانک ملی واقع شده است.

معرفی مراکز خرید در خرمشهر

بازار سیف: معماری بی نظیر این مرکز هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. این مرکز جر مراکز مدرن در خرمشهر می‌باشد، که شما می‌توانید انواع وسایل را در آن خریداری کنید. این مجموعه در خیابان فردوسی خرمشهر قرار دارد.

مجتمع تجاری-تفریحی برلیان: اگر هم قصد خرید و هم قصد تفریح را دارید به مرکز برلیان سر بزنید. این مرکز مدرن در کنار واحد های تجاری برای خرید، دارای کافی شاپ، مرکز تفریح و رستوران می‌باشد. این بنا به دلیل معماری بی نظیر به شکل کشتی در کنار رود کارون همه گردشگران را به خود جذب می‌کند. بازید از این مجموعه بی نظیر را فراموش نکنید.

معرفی مراکز خرید در خرمشهر

معرفی مهم ترین رستوران های خرمشهر

مضیف حاج عبدالله: این رستوران به دلیل قرار گیری در باغ فضای بسیار دلینشینی دارد. معماری و سبک پذیرایی این رستوران به صورت سنتی است، که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. این رستوران در جزیره مینو، نهر سادات، انتهای خیابان ولایت قرار دارد.

معرفی مهم ترین رستوران های خرمشهر

رستوران آقا بزرگ: منو این رستوران شامل انواع های سنتی و دریایی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید غذای خود را در فضایی دلچسب نوش جان کنید. رستوران آقا بزرگ در بلوار ساحل، قبل از پل قدیم قرار دارد.

فلافل یوگا: محال است به خرمشهر سفر کنید و هوس فلافل نکنید. برای نوش جان کردن فلافل در خرمشهر به فلافل یوگا سر بزنید.

بهترین زمان سفر به خرمشهر

آب هوای این شهر به دلیل قرار گیری در جنوب ایران بسیار گرم بوده، به همین دلیل بهتر است شما در زمستان یا عید نوروز به این شهر سفر کنید. در سفرتان به خرمشهر از خرید خرما قافل نشوید، همچنین به شما توصیه می‌شود قلیه ماهی و فلافل را حتما نوش جان کنید.

بهترین زمان سفر به خرمشهر

مسیر دسترسی به خرمشهر

مسیر دسترسی به خرمشهر

ویدئو دیدنی های خرمشهر

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها