بندر بوشهر کجا برویم؟

بندر بوشهر کجا بریم؟

بندر بوشهر کجا بریم؟ این بندر جنوبی در استان بوشهر در جنوب غربی ایران واقع شده است. از نام های معروف آن می‌توان به لیان، سیراف، رام اردشیر، ابوشهر و ریشهر اشاره کرد. مساحت این بندر ۹۴۸.۵ کیلومتر مربع می‌باشد، که جمعیتی حدود ۲۲۳.۵۰۴ نفر را در خود جای داده است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این بندر زیبا آشنا شوید.

بندر بوشهر کجا بریم؟

مکان های دیدنی بندر بوشهر

بندر بوشهر کجا بریم؟ بندر بوشهر از لحاظ مکان های دیدنی بسیار غنی بوده، و تعداد زیادی مکان دیدنی را به خود اختصاص داده است. اگر به بندر بوشهر سفر کردید باید وقت زیادی را برای بازدید از دیدنی های زیبای این شهر در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی چند مکان مهم در بندر بوشهر می‌پردازیم، پس ما را همراهی کنید.

مکان های دیدنی بندر بوشهر

کوه نمک دشتی

بندر بوشهر کجا بریم؟ اگر اهل طبیعت گردی هستید، حتما به کوه نمک دشتی سر بزنید. این کوه یا گنبد در نزدیکی روستا گنخک واقع شده است. این گنبد در سطح خاورمیانه نیز یکی از گنبد نمک های نمکی محسوب می‌شود، که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از بکر ترین قسمت های این گنبد می‌توان به آبشار های نمکی، دره گل کلم و چشمه های نمکی اشاره کرد.

کوه نمک دشتی

سواحل بی نظیر

یکی از مهم ترین و شگفت انگیز ترین نقاط جذب گردشگر در بوشهر، سواحل زیبا و بی نظیری است که در خود جای داده است. بازدید از این سواحل علاوه بر شگفت انگیز کردن سفر شما، آرامشی بی نظیر به شما می‌بخشد. این سواحل به قطب ساحلی ایران نیز معروف هستند، همچنین سیاست مدار انگلیس سواحل و دریای آن را زیبا ترین دریا در سطح جهانی می‌داند. بازدید از سواحل در سفرتان به بوشهر به هیچ وجه فراموش نشود.

سواحل بی نظیر

عمارت ملک

اگر اهل فرهنگ و تاریخ هستید به عمارت ملک سر بزنید. قدمت این بنا به دوران حکومت قاجار بر می‌گردد، که دستور ساخت آن توسط ملک التجار صادر شده است. معماری و ساخت این بنا نیز به دستان هنرمند معماران فرانسوی بنا شده است. در حال حاضر این بنا مالک خصوصی دارد و برای برای بازدید از این عمارت زیبا و تاریخی باید با مالک این مکان هماهنگی انجام شود. عمارت ملک در فلکه بهمنی بوشهر قرار دارد.

عمارت ملک

آشنایی با آثار تاریخی بوشهر

صنایع دستی بندر بوشهر

بندر بوشهر دارای صنایع دستی چشم نوازی است که هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. همچنین صنایع دستی یکی دیگر از راه های جذب گردشگر و درآمدزایی در همه شهر های ایران است. در ادامه به معرفی صنایع دستی معروف بندر بوشهر  می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

صنایع دستی بندر بوشهر

گبه بافی

یکی از معروف ترین صنایع دستی ها که در بوشهر و به خصوص شهر های گناوه و دشستان تولید می‌شود، گبه بافی می‌باشد. همچنین این محصول جز محصولاتی است که به کشور های دیگر صادر می‌شود. مردم محلی بوشهر این محصول را با استفاده است پشم گوسفند، و در دو طرح خود رنگ و رنگی می‌بافند. برای رنگ پشم از رنگ های طبیعی استفاده می‌کنند.

گبه بافی

لنج سازی

همانطور ک می‌دانید به دلیل وجود بندر یکی از صنایع مهم در این استان لنج سازی است، که مردمان آن از قدیم تا به امروز به تولید این محصول می‌پردازند و یکی از مهم ترین شغل ها در بوشهر است. برای ساخت لنج از چوب های مرغوب مانند چوب ساج استفاده می‌کنند. البته در قدیم بیشتر از چوب استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر با استفاده از فایبر گلاس لنج ها را تولید می‌کنند. نام دیگر لنج در بین مردم محلی به اوشار یا وشار معروف می‌باشد.

لنج سازی

عبا بافی

این صنعت با استفاده از پشم شتر بافته می‌شود. برای بافت موهای شتر را از پشم جدا می‌کنند و از آن نخی بسیار ظریف می‌سازند. این هنر بیشتر توسط مردان در کارگاه های خانگی انجام می‌شود، همچنین محل تولید عبا در بوشهر روستا کردوان می‌باشد. رنگ این عبا ها شامل قهوه ای، مشکی، سفید و حنایی می‌شود.

عبا بافی

غذاهای محلی بندر بوشهر

بندر بوشهر تنوع زیادی در غذا با طعم هایی لذیذ و پر از ادویه دارد. این غذا ها مخصوص همین شهر بوده است. طعم این غذا ها هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی چند غذا معروف در بندر بوشهر می‌پردازیم. در ادامه همراه ما بمانید.

غذاهای محلی بندر بوشهر

میگو پلو بوشهری: همانطور که می‌دانید غذا های جنوبی به دلیل نزدیکی به دریا و صید ماهی، بیشتر با استفاده از ماهی و میگو پخته می‌شوند. میگو پلو یکی از معروف ترین غذا ها در بوشهر است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در سفرتان به بوشهر حتما این غذا را نوش جان کنید.

دمی لخلاخ: این غذا خوشمزه از کشور های عربی گرفته شده و به پخت آن در شهر های جنوبی رواج پیدا کرده است. این غذا با استفاده از ماهی، برنج، روغن، شوید، سیر، پیاز و انواع ادویه جات طبخ می‌شود. مردم محلی برای پخت این غذا از ماهی هایی مانند سبیتی، سرخو، سنگسر و هامور استفاده می‌کنند. این غذا از محبوب ترین غذا ها در بوشهر می‌باشد.

سوغات بندر بوشهر

یکی از راه های درآمد زایی در همه شهر ها تولید سوغات مخصوص همان شهر است. بندر بوشهرسوغات های خوشمزه را عرضه می‌کند، که شما می‌توانید برای عزیزانتان هدیه ببرید. در ادامه مطلب به معرفی سوغات معروف بندر بوشهر می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

خرما: همانطور که می‌دانید معروف ترین سوغات و تولیدات در جنوب ایران و بوشهر خرما است، که محبوبیت خاصی بین مردم سراسر ایران و مردم محلی دارد. قدمت خرما بوشهر به دوره حکومت هخامنشیان بر می‌گردد. در بوشهر علاوه بر خرما فراورده هایی مانند شیره خرما، لواشک خرما، شهد خرما، سرکه خرما و پنیر نخل تولید می‌شود.

سوغات بندر بوشهر

حلوا پسکی: این حلوا مخصوص خود استان بوشهر بوده که طعم فوق العاده ای دارد. این حلوا با استفاده از خرما، آرد، روغ و ماست تهیه می‌شود. در سفرتان به بوشهر یادتان نرود این حلوا خوشمزه را نوش جان کنید.

سوغات بندر بوشهر

معرفی هتل های بندر بوشهر

هتل پلاس: این هتل ۳ ستاره در ۵ طبقه دارای ۵۸ اتاق ساخته شده است. شروع فعالیت این هتل از سال ۱۳۹۵ بوده و به دلیل قرار گیری در مرکز شهر و دسترسی به مکان های عمومی یکی از بهترین هتل ها و یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافران است. هتل پلاس درخیابان نواب صفوی، چهار راه کشتیرانی، رو به رو اداره راهنمایی و رانندگی واقع شده است.

معرفی هتل های بندر بوشهر

هتل پاسارگاد: این هتل از سال ۱۳۸۹ در بهترین نقطه بوشهر شروع به فعالیت کرد. این مرکز در ۵ طبقه، و ۳۰ اتاق ساخته شده است. همچنین این هتل دسترسی بسیار آسانی به فرودگاه بوشهر دارد، که خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان ساعت قرار دارد.

هتل دلوار: این هتل جز هتل های ۳ ستاره است، که در خیابان رئیسعلی دلواری قرار دارد. این هتل دارای ۶ طبقه و ۶۵ اتاق می‌باشد. این هتل به دلیل قرار گیری در کنار سواحل دریا بوشهر محیطی آرام و بی نظیر دارد، همچنین این هتل دارای امکانات رفاهی مناسبی برای مسافران است.

معرفی مراکز خرید در بندر بوشهر

بازار ماهی فروشان: حتما شما در سفرتان به شهر های جنوبی قصد خرید ماهی را می‌کنید. بوشهر به دلیل اینکه یکی از شهر های بندری ایران می‌باشد یکی از بهترین بازار های ماهی را دارد. این بازار محل فروش انواع ماهی ها و میگو و محصولات دریایی است که در بین مردم محلی و مسافران از محبوبیت بالایی برخوردار است. عمر این باشگاه حدود ۵۰ سال است که در خیابان شهدا قرار دارد.

معرفی مراکز خرید در بندر بوشهر

مجتمع تجاری زیتون: این مرکز بزرگ ترین مرکز مدرن در استان بوشهر است. شما در این مجموعه می‌توانید انواع وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. همچنین اگر شما در خریدتان خسته شدید می‌توانید به بخش تفریحی این مرکز بروید و لحظاتی خوش را سپری کنید. مرکز زیتون در خیابان شهید مطهری، تقاطع خیابان آتش نشانی و ریحان ۲ واقع شده است.

مرکز خرید هوم کورت آدیداس: این مرکز یکی از زیبا ترین و مدرن ترین مجتمع ها در سطح بوشهر است. این مجموعه حدود ۷۰۰ متر مربع وسعت دارد. این مرکز چهارمین هوم کورت در خاورمیانه می‌باشد، که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای بازدید از این مرکز به خیابان چمران بروید.

معرفی رستوران های معروف در بندر بوشهر

رستوران میداف: این رستوران علاوه بر بخش رستورانی شامل کافی شاپ نیز می‌شود. در منو این رستوران انواع غذا های سنتی و کلاسیک و دریایی به چشم می‌خورد. از بهترین غذا های این رستوران می‌توان به میگو سوخاری، قلیه ماهی، دال عدس، ماهی شوریده و میگو باربیکیو اشاره کرد. رستوران میداف در مسیر ساحلی جفره قرار دارد.

معرفی رستوران های معروف در بندر بوشهر

فست فود رافائل: اگر در سفرتان به بوشهر هوس فست فود کردید به این رستوران سر بزنید. این مرکز غذا های با کیفیت و طعمی فوق العاده را طبخ می‌کند. این رستوران کباب ترکی و استیک مرغ فوق العاده ای دارد. فست فود رافائل در خیابان ساحلی واقع شده است.

بهترین زمان سفر به بندر بوشهر

این شهر به دلیل اینکه در جنوب ایران قرار دارد از آب و هوایی گرم برخوردار است، که بهتر است در فصل زمستان یا اوایل بهار به آن سفر کنید. این شهر در ایام نوروز شلوغ بوده و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. در سفرتان به بندر بوشهر یادتان نرود فلافل خوشمزه این شهر را نوش جان کنید.

بهترین زمان سفر به بندر بوشهر

مسیر دسترسی به بندر بوشهر

مسیر دسترسی به بندر بوشهر

ویدئو دیدنی های بندر بوشهر

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها