آثار تاریخی بهشهر

آثار تاریخی بهشهر

اگر قصد سفر به بهشهر را دارید، و می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز بهشهر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی بهشهر سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

باغ چهلستون بهشهر

قدمت این بنا تاریخی به دوره حکومت صفویه باز می‌گردد، که در بلوار هاشمی نژاد، ساختمان شهرداری بهشهر قرار دارد. این بنا همچنین جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در معماری این بنا از شیب زمین استفاده شده است، که این باغ را به یکی از بی نظیر ترین و زیبا ترین باغ ها تبدیل کرده است. در سفرتان به بهشهر حتما از این باغ دیدن کنید.

آثار تاریخی بهشهر

باغ عباس آباد

این باغ زیبا و چشم نواز در ۹ کیلومتری بهشهر، و در دامنه رشته کوه های البرز در داخل جنگل های بی نظیر که زیبایی این باغ را دو برابر می‌کند واقع شده است. این باغ نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی معروف بوده، و جز میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده است. باغ عباس آباد شامل قسمت هایی از جمله گل باغ، دریاچه سد، مخزن، کاخ، آسیاب آبی، دو عدد برج آجری و حمام می‌شود. این باغ مهم ترین و بزرگ ترین باغ کویری ایران به حساب می‌آید، که مساحت آن حدود ۵۰۰ هکتار می‌باشد.

آشنایی با آثار تاریخی مازندران

عمارت صفی آباد

از معروف ترین عمارت ها در بهشهر می‌توان به عمارت صفی آباد اشاره کرد که به دستور شاه عباس اول بنا شده است. علت نام گذاری این باغ علاقمندی شاه عباس به فرزندش بوده است. در ساخت این عمارت از آجر، گچ و سنگ استفاده شده است، همچنین برای تزئینات داخلی این عمارت از نقاشی هایی بی نظیر استفاده شده است که در حال حاضر اثری از آن باقی نمانده است. متاسفانه این عمارت در زمان حمله افغان ها به ایران آسیب جدی دیده است، اما در زمان حکومت نادر شاه مورد مرمت قرار گرفته است.

آثار تاریخی بهشهر

مدرسه شاه

مدرسه شاه مربوط به دوره پهلوی است و در بهشهر، خیابان هاشمی نژاد، جنب باغ شاه واقع شده و این اثر تاریخی ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۱۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آشنایی با آثار تاریخی بابل

چشمه عمارت

چشمه عمارت مربوط به دوره صفوی است و در بهشهر، بلوار هاشمی نژاد، خیابان پاسداران، جنب آب و فاضلاب واقع شده و این اثر تاریخی در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۹۴۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی بهشهر

نمایان تپه

نمایان تپه مربوط به دورن های تاریخی پس از اسلام است و در بهشهر، شمال شهر واقع شده است و این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۲۷۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها