آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات (بخش اول)

آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات

برخی افراد به دنبال مکانی هستند که بتوانند تعطیلات خود را در آن با آرامش سپری کنند. همچنین برخی از گردشگران در تلاشند مکانی پیدا کنند که دیگر از ترافیک و شلوغی خبری نباشد. در دنیا مکان های بی شماری وجود دارد که به عنوان مکان آرامش بخش شناخته شده اند. در ادامه به توضیح آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات می پردازیم.

آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات

۱- سیاتل، واشینگتن

سیاتل یکی از بهترین شهرهایی است که می توانید در آن آرامش را تجربه کنید. از نظر کیفیت هوایی در رتبه اول در آمریکا قرار دارد.در سیاتل ۴۹۵ مسیر پیاده روی وجود دارد که می توانید در طی شبانه روز یکی از این مسیرها را انتخاب کنید. با آمدن به این شهر می توانید از سوند گاردن و دریاچه‌ی واشینگتن دیدن کنید و از آرامش این مکان ها استفاده کنید.

ارزان ترین مقاصد برای تعطیلات کدامند؟

۲- دنور، کلرادو

دنور جزو شهرهایی است دارای تعداد بی شماری مسیرهای پیاده روی است. این شهر دارای ۶۰۰ مسیر پیاده روی است که می توانید از آرامش آن ها استفاده کنید. این شهر دارای ۹۰ روز بارانی در سال است، در نتیجه بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات آرامش بخش است. یکی از مکان هایی که می توانید در آن با آسایش و آرامش قدم بزنید، پناهگاه ملی حیات‌وحش راکی مونتین آرسنال است.

آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات

۳- برلین، آلمان

برلین آلمان یکی از گزینه های مناسب برای تعطیلات آرامش بخش است. در این شهر مکان های بی شماری برای گذراندن اوقات فراغت مردم در نظر گرفته شده است. در برلین ۲۵ مسیر پیاده روی وجود دارد که می توانید در آن ها با آرامش پیاده روی کنید. اگر برلین را  به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرده اید بهتر است از مکان های دیگری همچون یوگا کافه و استخر عمومی بادشیف بازدید کنید.

آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات

۴- مینیاپولیس، مینه‌سوتا

مینیاپولیس یکی از مکان های آرامش بخش برای گذراندن اوقات فراغت هر فردی است. این شهر دارای دریاچه های متعددی است که به سرزمین ۱۰ هزار دریاچه، معروف است. مینیاپولیس دارای ۱۹۷ پارک است و این بدان معنا است که شما در گوشه‌وکنار این شهر پارک‌های زیادی را خواهید دید.

۵- گلاسگو، اسکاتلند

برای آشنایی با هنر و فرهنگ اسکاتلندی، هیچ جایی بهتر از گلاسکو نیست. میانگین باران سالانه در این شهر بیش از ۲۸ متر و میانگین دمای هوا ۹ درجه است، به همین دلیل برای پیاده‌روی لذت‌بخش در یکی از ۲۷۹ مسیر پیاده‌روی این شهر هیچ وقت هوا سرد نیست.

اگر هم نمی‌خواهید باران بر سرتان ببارد، از موزه و نگارخانه‌ی کلوین گروو (Kelvingrove Art Gallery and Museum) دیدن کنید یا در صورتی که به‌دنبال جای خلوت‌تری هستید، به موزه‌ی هانتریان (Hunterian Museum) بروید. بازدید از موزه‌ی ریورساید (Riverside Museum) نیز خالی از لطف نیست.

این موزه به حمل‌ونقل و اینکه چطور زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار داد، پرداخته و طراحی آن را زاها حدید برعهده داشته است. اگر به برج گردان ۱۲۷ متری مرکز علمی گلاسکو (Glasgow Science Center) بروید، می‌توانید مناظری خیره‌کننده از شهر گلاسگو را به نظاره بنشینید.

آرامش بخش ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات

پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

۶- بوستون، ماساچوست

کسانی که در شهر بوستون رانندگی کرده‌اند، احتمالاً این شهر را جزو شهرهای آرامش‌بخش دنیا به حساب نمی‌آورند، اما اگر از جاده دور شوید یا رانندگی را به شخص دیگری بسپارید،‌ مطمئناً می‌توانید تعطیلات خود را در کمال آرامش سپری کنید. یادتان باشد هر زمانی از سال به‌جز ایام تابستان را برای سفر به بوستون انتخاب کنید. پیاده‌روی در مسیر آزادی (Freedom Trail)، یکی از راه‌های آرامش‌بخش برای مشاهده شهر و کسب اطلاعات درباره‌ی تاریخ آمریکا است، بدون اینکه نیازی باشد خود را درگیر موزه‌های شلوغ و پرازدحام کنید. پارک عمومی بوستون کومون (Boston Common)، نیز یکی از بهترین فضاهای سبز شهری در بوستون به‌شمار می‌رود.

در صورت تمایل می‌توانید یک قایق گوندولای ونیزی بگیرید و قایق‌سواری روی رودخانه‌ی چارلز را تجربه کنید. علاوه بر این، بوستون ۵۸۳ مسیر پیاده‌روی دارد، پس فارغ از اینکه چه زمانی از این شهر دیدن کنید، همیشه می‌توانید برای فرار از راننده‌های دیوانه، به این مسیرها پناه ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها