نکات مهم در سفر خارجی

نکات مهم در سفر خارجی

هنگام سفر به خارج به دلیل آشنا نبودن با فرهنگ آن کشور شاید کمی ترس داشته باشید. اما اگر قبل از سفر خارجی خود را آماده کنید مطمئنا سفر خاطره انگیزی خواهید داشت. ما در ادامه نکات مهم را در این زمینه بیان می کنیم تا شما را برای سفری دلچسب آماده کنیم.

ویزا

همواره از نیاز به ویزا برای ورود به کشور مقصد آگاه شوید. عراق، گرجستان، تاجیکستان و ارمنستان از جمله کشورهایی می باشند که نیاز به ویزا دارند. برای رفتن به اکوادور، مالزی، ترکیه و دومنیکا ویزا لازم نیست.

نکات مهم در سفر خارجی

زمان رسیدن به فرودگاه

برنامه خود را طوری تنظیم کنید که به موقع در فرودگاه حاضر باشید. پس حسابی برنامه ریزی کنید تا از پرواز جا نمانید.

فیش عوارض

حتما چند روز قبل از سفر فیش عوارض خروج را پرداخت کنید. وگرنه ممکن است با مشکلاتی نظیر از دست دادن پرواز مواجه شوید.

داروها

هنگام سفر خارجی بهتر است داروهای مصرفی و حتی نسخه پزشک را به همراه داشته باشید.

شناسایی شرکت هواپیمایی

شناختن شرکت هواپیمایی از ملزومات سفر است. بوئینگ و ایرباس از بهترین و پیشرفته ترین شرکت های هواپیمایی جهان می باشند. همچنین در مورد بیمه مسافرتی از آن ها سوال کنید.

واکسن

قبل از سفر خارجی از بیماری های واگیردار در آن کشور مطلع شوید. اگر بیماری در آن منطقه وجود دارد حتما واکسن آن را بزنید.

کپی مدارک

مراقب مدارک خود نظیر پاسپورت باشید. حتی از آن ها کپی تهیه کنید. می توانید عکس آن ها را در گوشی ذخیره نمایید.

خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما را آنلاین تهیه کنید. با این روش می توانید از تخفیف های آن استفاده کنید.

نکات سفر با دوچرخه

توصیه های مربوط به پول

پول های نقدی خود را در لباس یا کیف خود قرار دهید. در سفر خارجی از کارت های اعتباری بیشتر استفاده کنید. همچنین ارز متناسب با کشور را به همراه داشته باشید. شعبه های خارجی بانک را بشناسید. برای دریافت ارز به بانک مربوطه مراجعه کنید.

نکات مهم در سفر خارجی

· اطلاع از رویداد های کشور مقصد در زمان اقامت، بررسی مکان های تاریخی و گردشگری و جزئیات مربوط به آن ها قبل از سفر و تهیه بلیط های ورودی قبل از رفتن به مکان مورد نظر برای صرفه جویی در وقت و استفاده هر چه بیشتر از زمان سفر بسیار کمک می نمایند.

· از بردن بار اضافی و غیر ضروری پرهیز کنید تا هم تمرکزتان به جای حفظ وسایل بر روی سفر باشد و هم مشمول قانون اضافه بار نشوید. یک لباس سبک و کم جا با خود به داخل هواپیما ببرید تا در صورت اتفاقات ناگهانی مانند ریخته شدن غذا روی لباس آرامشتان بهم نریزد.

· اگر با تور به مسافرت نمی روید و یا کسی به استقبال شما نخواهد آمد، بهتر است موقعی سفر کنید که هنگام روز به کشور مقصد برسید. اینگونه پیدا کردن آدرس ها راحت تر خواهد بود.
· همراه داشتن آدرس سفارت ایران می تواند کمک کننده باشد.

نکات مهم در سفر خارجی
· هتل خود را قبل از سفر رزرو نمایید و از همه امکانات موجود در آن اطلاعات کسب نمایید. بدانید که کدام یک رایگان است و برای کدامیک باید پول بپردازید. در برخی از هتل ها سیستم حمل و نقل رایگان وجود دارد در نتیجه با این کار آن را از دست نخواهید داد.

· از ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی و نرخ های کرایه آن ها مطلع شوید.

· از آداب و رسوم و قوانین خاص کشور مقصد آگاهی لازم را کسب نمایید تا دچار جرم های نا خواسته و دردسر های بعد از آن نشوید. برای مثال عکاسی از افراد پلیس در فرانسه و یا لمس کودکان در برخی از کشور ها جرم شناخته می شود.

نکات سفر با هواپیما

· باید بدانید حمل برخی از مواد که شاید از نظر کشور شما مهم نباشد در کشور های دیگر ممنوع است. پس قبل از سفر از این موارد نیز مطلع شوید.

· هرگز وسایل خود را در اختیار افراد غریبه نگذارید و یا درخواستی را قبول ننمایید. چون ممکن است آن ها مواد مخدر یا وسیله مشکوکی را داخل وسایل شما بگذارند و اینگونه مجرم شناخته شوید.

· همیشه در موقع مناسب از خانه بیرون آیید و حوادث پیش بینی نشده را نیز در نظر بگیرید تا مبادا پرواز خود را از دست دهید.

· به این نکته نیز توجه داشته باشید که پریز برق برخی از کشور ها ممکن است با کشور ما متفاوت باشند و یا از آن جایی که برق در برخی از کشور ها گران است از شما هزینه آن را بگیرند. بنابراین بهتر است وسایل الکترونیکی خودتان را کاملا شارژ نمایید و یا می توانید پاور بانک به همراه داشته باشید.

· در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که از آنجایی که همه به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، دانستن چند کلمه و درخواست کاربردی به زبان کشور مورد نظر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها