معرفی جاذبه های کمتر دیده شده در استانبول

معرفی جاذبه های کمتر دیده شده در استانبول

استانبول از لحاظ جاذبه های گردشگری بسیار غنی است و بسیاری از آن ها در جهان معروف هستند، اما در این میان مکان های تاریخی بسیار زیبایی هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اگر مدت زمان سفر شما به استانبول طولانی است به شما توصیه می‌شود از مکان های دیدنی آن که در طول سال ها مورد توجه قرار نگرفته است، دیدن کنید. از معروف ترین مکان های دیدنی در استانبول می‌توان به ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد اشاره کرد که بیشتر مردم آن ها را می‌شناسند. از مکان های معروف دیگر استانبول می‌توان به کاخ توپ قاپی، بازار بزرگ و مسجد آبی اشاره کرد. در ادامه به معرفی جاذبه های کمتر دیده شده در استانبول می‌پردازیم.

جاذبه های کمتر دیده شده در استانبول

کلیسا چورا

سراسر این کلیسا پوشیده شده از نقاشی های دیواری بیزانسی و موزائیک های جذاب است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. قدمت این کلیسا به قرن چهارم بر می‌گردد و هم اکنون به موزه تبدیل شده؛ همچنین نقاشی های موجود در این کلیسا بیانگر زندگی مسیح می‌باشد.

مسجد فاتح

نام دیگر این مسجد، به نام مسجد جامع سلطان محمد معروف است. ساخت این مسجد از سال ۱۴۶۳ تا سال ۱۴۷۰ طول کشید و پس از گذشت سالیان طولانی و قدیمی شدن مسجد در سال ۱۷۷۱ مورد مرمت قرار گرفت. مهم ترین علتی که این مسجد بازسازی شده است این بوده که در گذشته زمین لرزه بزرگی به مسجد آسیب رسانده بود. این مسجد به بخش های مختلفی مانند مدرسه علوم اسلامی تقسیم می‌شود؛ همچنین جالب است بدانید بخش مدرسه علوم اسلامی توسط منجمی ایرانی به نام ملا علی قوشچی بنا شده است. همچنین نام این مسجد، از روی نام فاتح قسطنطنیه به نام سلطان محمد فاتح عثمانی نام گذاری کرده اند.

مسجد فاتح

در استانبول کجا برویم؟

کاخ دلمه باغچه

سلطان عبدالمجید اول تصمیم گرفت تا از کاخ توپ قاپی که برای مدت ۴۰۰ سال میزبان خاندان سلطنتی بود، دربار را به کاخ دلمه باغچه منتقل کند. این کاخ در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد و استایل و دکور و معماری آن اروپایی است که در آن زمان بسیار رایج بود.

مسجد قلندر خانه

یکی دیگر از مساجد بزرگ و زیبا استانبول که ناشناخته مانده است، همین مسجد قلندر خانه است که دارای نما داخلی با آجر قرمز است. این مسجد در ابتدا یک کلیسا ارتدکس شرقی بود ولی بعدا به مسجد تبدیل شد.

کاخ بیلر بیی

کاخ بیلر بیی یکی از چندین کاخ زیبا اطراف استانبول است که به عنوان کاخ تفریحی سلاطین عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کاخ معمولا از چشم گردشگران دور می‌ماند چون در طرف آسیایی شهر استانبول قرار دارد. ولی معماری بی نظیر آن، دکوراسیون مجلل و باغ های زیبایی که دارد، بدون تردید ارزش بازدید کردن دارند.

کاخ بیلر بیی

کلیسا بلغاری سنت استفان

کلیسا سنت استفان یکی از آخرین کلیسا های دنیا است که با چدن پیش ساخته ساخته شده است. این کلیسا اخیرا بازسازی و مرمت شده است و زیبایی و شکوه گذشته آن را هنوز در دکوراسیون و نمای کلیسا می‌توانید ببینید.

منبع کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها