جاذبه های تاریخی شهر بابل

جاذبه های تاریخی شهر بابل در عراق

بابل یکی از قدیمی ترین شهر های تاریخ درعراق است، شهری رمز آلود و شگفت انگیز، که افسانه های زیادی درمورد آن نقل شده است. این شهر  یکی از عجایب هفتگانه جهان است. شهر بابل در ۸۵ کیلومتری جنوب عراق واقع شده است. این شهر در قدیم پایتخت دولت عثمانی بوده است. قدمت این شهر به ۴۰۰۰ سال پیش باز می گردد، این شهر آثارتاریخی زیادی را در خود گنجانده است که به معرفی این آثار میپردازیم، همراه ماباشید.

بابل، مرکز بین النهرین با قدمتی بیش از ۴ هزار سال یکی از مشهور ترین شهر های جهان است و در ۵۲ مایلی جنوب بغداد واقع شده است. ۲۳۰۰ سال قبل از تولد مسیح این شهر سر آغاز تمدن بشری و همچنین یک مرکز فرهنگی، هنری، علمی و ادبی نیز بوده است. این شهر به دلیل اینکه در مرکز ۲ رودخانه ی دجله و فرات است، پایتخت حکومت ۱۰ امپراطوری بوده است. دیوارهای عظیم اطراف شهر باعث شده بود که بابل یکی از قدرتمند ترین شهرهای جهان باشد، و به همین دلیل مردم زیادی برای زندگی آنجا را انتخاب می کردند.

همچنین بابل جزو عجایب هفتگانه ی جهان نیز هست، باغ های معلق بابل که به گفته ی تاریخ شناسان دیوارهای ۸۰ فوتی بلند و بزرگی داشتند، گیاهان زیبا و مختلفی بر روی این دیوارها رشد کرده اند و همچنین خانه های باغ ها چندین تراس زیبا و شگفت انگیز نیز داشته اند، البته محل دقیق این باغ ها هنوز مشخص نشده است. همچنین بابل به داشتن برج های بابل که در متون دینی نیز از آنها یاد شده است، مشهور است.

جاذبه و آثار تاریخی بابل

باغ های معلق بابل

این باغ ها یکی از عجایب هفتگانه می باشند. باغ های معلق در سال ۶۰۰ پیش از میلاد به فرمان بخت النصر، در ابراز عشق و علاقه ی خود به آمیتیس همسر ایرانی اش ساخته شد. این باغ ها به صورت تراس های پلکانی قرار گرفته اند، و به دلیل سبک معماری خاص خود معروف به باغ های معلق شدند.

باغ های معلق بابل

آشنایی با جاذبه های تاریخی و دیدنی موصل

برج بابل

طبق اکتشافات اخیر این برج به صورت چهار گوش در ابعاد ۹۰ متر پنداشته می شد، که به صورت مطبق و توپر با ارتفاع ۹۰ متراحتمالا بوده است، اکنون این برج نابود شده است. در تخیلات این برج به حالت معبدی مطبق، و بنای مدور پنداشته می شد. کتاب جوبیلیس، در توصیفات خود ارتفاع برج بابل را ۲/۴۸۴ متر بیان کرده است. اما بعد از اکتشافات اخیر توسط باستان شناسان تناقص بین تخیلات و اکتشافات  پدیدار شد.

دروازه ایشتار

این دروازه با بیش از ۱۲ متر ارتفاع، یکی از هشت دروازه ی بابل است. نام این دروازه از الهه ی ایشتار گرفته شده است. در معماری این دروازه از آجرهای آبی رنگ و لعابدار استفاده شده است، این دروازه با نقش های از شیر و اژدها و احشام که هر کدام یک نماد است مزین شده است. قدمت این اثر در حدود ۵۷۵ پیش از میلاد است. اصل این اثر تاریخی در موزه ی پرگامون برلین نگهداری می شود.

دروازه ایشتار

منبع سفریابی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها