دیدنی های ازمیر ترکیه

دیدنی های ترکیه

ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه پس استانبول و آنکارا محسوب می شود و یکی از شهرهای اقتصادی و تجاری مهم ترکیه می باشد.

ازمیر جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر دارد و در نزدیکی دریای اژه واقع شده و علاوه بر بازارهای متعدد، سواحل ماسه ای چشم نوازی هم دارد.

ازمیر با وجود داشتن فرودگاه می تواند یک مقصد قابل دسترس برای گردشگران باشد که ۱۸ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

اگر به دنبال آرامش هستید و می خواهید به شهری آرام و کم جمعیت به همراه جاذبه های گردشگری فوق العاده هستید، ازمیر می تواند گزینه مناسبی برای یک سفر خاطره انگیز باشد.

در ادامه به معرفی مکان های دیدنی ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه می پردازیم.

دیدنی های ازمیر ترکیه

شهر هیراپولیس (پاموکاله)

شهری قدیمی که در نزدیکی رودخانه لایکوس قرار گرفته و دلیل محبوبیت بیش از حد آن، آب گرم کربنات دار می باشد؛ در این آب گرم املاحی مربوط به ۲۰۰ سال پیش از میلاد وجود دارد که علت این پدیده، زلزله ای سهمگین در سالهای بسیار دور و ویرانی شهر می باشد.

این شهر قدیمی به دوران امپراتوری روم شرقی برمی گردد .

کلیسای سنت پلی کارپ

کلیسایی به جا مانده از قرن ۱۷ میلادی که همچنان، همان کاربری قدیمی خود را دارد.

در قرن ۱۹ میلادی، دیوار های این کلیسا مورد مرمت قرار گرفتند.

کلیسای سنت پلی کارپ در یک آتش سوزی که در قرن ۲۰ میلادی اتفاق افتاد، در امان ماند و از آن زمان، با لوستر های معروف خود گردشگران زیادی را مجذوب خود کرد.

موزه کِی

پیشنهاد ما به دوست داران ماشین های عتیقه و کلاسیک، موزه کی است؛ موزه ای که حدود ۱۳۰ اتومبیل قدیمی را در فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع گنجانده است.

یکی از قدیمی ترین اتومبیل های این موزه به سال ۱۸۰۰ میلادی برمی گردد.

کمرالتی

کمرالتی بازاری تاریخی ازمیر است. این بازار در یکی از شلوغ‌ترین جاهای ازمیر قرار دارد. بازار کمرالتی یکی از جاهای با سابقه و منسوب به دوره‌ی عثمانی است که در مسیر میدان «کوناک» تا «آگورا» قرار دارد. کمرالتی به قرن ۱۷ بازمی‌گردد و مرکزی برای خرید، وسایل زینتی، کافه‌ها و مساجد است. اگر گرسنه هم باشید در این‌جا جاهای خوبی برای غذا خوردن پیدا خواهید کرد.

برای کسانی که در به‌دنبال قلب تپنده و روح شهر در خیابان‌های شلوغ می‌گردند، این مکان جذاب خواهد بود و در میان جاهای دیدنی ازمیر، شهر واقعیتش را در این‌جا به شما نشان می‌دهد.

برج ساعت

برج ساعت شاید یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ازمیر باشد. این برج تاریخی که نام دیگر آن ساعت کولسی (Saat Kulesi) است در میدان «کوناک» (Konak Square) و در مرکز ازمیر قرار گرفته است. این برج در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط معماری فرانسوی برای گرامیداشت ۲۵‌امین سال تاج‌گذاری «عبد‌الحمید دوم» ساخته شده است. این برج با ارتفاعی ۲۵ متر نمایی سنتی دارد.

نکات مهم در سفر به ترکیه

دیگر مکان های گردشگری ازمیر

دیدنی های ازمیر ترکیه

کدیفه ماله

کوه سیپیلوس

تئاتر هیراپولیس

برج ساعت

شیرینسه و…

منبع سفرزون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها