دیدنی های قونیه ترکیه

دیدنی های ترکیه

قونیه

هفتمین شهر پر جمعیت کشور ترکیه و مرکز استان قونیه که در فاصله ۲۲۵ کیلومتری پایتخت، یعنی آنکارا قرار گرفته و لقب پایتخت تمدن اسلامی را به یدک می کشد؛ این شهر از نظر اقتصادی و صنعتی، شهری مهم برای ترکیه به حساب می آید.

قونیه در سال های دور، محل زندگی حضرت مولانا جلال الدین بلخی بوده که هم اکنون آرامگاه آن بزرگوار در شهر قونیه واقع شده است.

آب و هوای قونیه، سرد و نیمه خشک به حساب می آید و بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا، فصل تابستان است؛ زیرا زمستان هایی بسیار سرد را در خود دارد که گاها دمای هوا به منفی ۲۶ درجه سانتیگراد هم می رسد.

تعدادی از جاذبه های گردشگری قونیه را برای شما معرفی می کنیم.

دیدنی های قونیه ترکیه

آرامگاه و موزه مولوی

بی شک جذاب ترین جاذبه این شهر برای ما ایرانیان، آرامگاه شاعر فارسی، مولوی می باشد.

معماری این آرامگاه به گونه ای است که مجذوب کاشی کاری و منبت کاری نمای آن می شوید؛ آیات حک شده بر روی کاشی های آن نمایی فوق العاده را به این مجموعه بخشیده اند.

در کنار آرامگاه مولوی، آرامگاه پدر و پسر این شاعر نیز به چشم می خورد.

شهر کاپادوکیا

شهری مرموز در ۲۰۰ کیلومتری قونیه که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قونیه بشمار می رود و طی یک فوران آتش فشانی به وجود آمده است.

با وجود ستون ها و خانه های عجیب و غریب در این منطقه، خاطره ای به یاد ماندنی از قونیه برای شما پدیدار می شود؛ مخصوصا اگر از بالا و در بالن های رنگارنگ تفریحی به این منطقه زیبا نگاه کنید.

منطقه مرام

منطقه ای ییلاقی در اطراف شهر قونیه که با خانه هایی روستایی و زیبا، آب و هوای خنک و مطلوب و همچنین درختان سرسبز شما را مجبور به عقامت در این منطقه می کند.

دیدنی های چشمه ترکیه

دیگر مکان های گردشگری قونیه

تپه علا الدین

شهر کاراپینار

شهر های زیرزمینی مخفی

موزه های مختلف شهر قونیه و…

دیدنی های قونیه ترکیه

تربت و مسجد شمس تبریزی

در داخل پارک شمس سمت شمالی مسجد شراف الدین  این بنای تاریخی قرار گرفته است. تربت و مسجد شمس در سال ۱۵۱۰ به وسیله امیر اسحق گسترده تر و بازسازی شد. در داخل مسجد تربتی است که همگان معتقدند این تربت جایگاه خود شمس تبریز است. شمس تبریزی که استاد و پیر حضرت مولانا بود. امروزه تربت ابن‌شیخ بزرگ شمس تبریزی یکی از جاذبه های گردشگری قونیه به حساب می آید.

شهرهای زیرزمینی مخفی

در گذشته های دور مردم برای این که بتوانند در برابر حمله هایی که به آنها می شده در امان باشند اقدام به ساخت شهرهای زیر زمینی می نمودند. از همین الان امروزه آن شهرهای تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری قونیه شده است.  شهرهای زیرزمینی و مخفی قونیه در ۳۰ کیلومتری کاراپینار قرار دارند. در این شهرها، انبار مواد غذایی، کلیسا، سنگ‌آسیاب، آب‌انبار و قبرستان وجود دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرخ

تو ترکیه شهری به اسم قونیه وجود نداره، شهر مولانا اسمش کونیا هست. اونجوری که نوشتی مردم هم غلط یاد میگیرن. مثل اینه که افغانی ها اسم اصفهان رو بگن مصتفهانیه !! 😂 چقدر چرت میشه…..