بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران

بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران

شهر ترهان از قدیم به عنوان یک شهر خوش آب و هوا شناخته می­شده. اما امروزه بسیاری از افرادی که در شهر تهران به زندگی می­پردازند شناختی از بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران ندارند و به همین علت برای آنکه یک روز خوب را در طبیعت سپری کنند عازم شهرهای شمالی کشور می­شوند. اما در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان تعدادی از بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران را معرفی نماییم.

روستای افجه

روستای افجه یکی از منطق گردشگری اطراف تهران است که می توان برای یک سفر یک و یا چند روزه به آن سفر کرد. این روستای دارای آب و هوایی بسیار مطلوب است و اطراف آن را مناطق جنگلی و سرسبز فراگرفته است. در نزدیکی روستای افجه یک دشت سرسبز قرار دارد که نام آن دست هویج می­باشد اما زمانی که برای یافتن هویج به این دشت میروید هیچ اثری از هویج در آن نخواهید یافت.

روستای افجه

دیدنی ترین اماکن تهران

آبشار گزو

آبشار گزو در نزدیکی امامزاده سه بزرگوار گزو در فاصله دو ساعته از استان تهران قرار دارد. اطراف این آبشار زیبا و دیدنی را مناطق بکر خوش آب و هوایی پوشانده است و به همین دلیل منطقه ای گردشگری بسیار مناسب را برای گذراندن یک روز عالی محیا کرده است. در صورتی که در فصل تابستان به آبشار گزو سفر کنید می­توانید در حوضچه­های این آبشار زیبا و دیدنی به آب تنی بپردازید.

روستای وردیج و ورایش

یکی از روستاهای بزرگ استان تهران روستای وردیج می­باشد. این روستا در نزدیکی یک روستای دیگر به نام روستای واریش قرار گرغته است که در شمال غرب استان تهران واقع شده اند. روستای واریش یکی از روستاهای سرسبز استان تهران به شمار می­رود که به مکانی خارق العاده برای یک سفر یک یا چند روزه در اطراف استان تهران می­باشد. این روستاها در در نزدیکی منطقه وردآورد واقع شده اند و بهترین زمان سفر به این روستاها در فصل بهار و تابستان است.

روستای وردیج و ورایش

دشت لار

در قدیم پادشاهان برای گذراندن تابستان و فرار از گرمای هوا به دشت لار که یکی از قشنگ ترین و خوش آب و هواترین دشت های اطراف تهران است ؛ می رفتند . دشت لار در۷۵ کیلومتری تهران و نزدیکی آمل و در کوهپایه های دماوند واقع شده است.

گیاهان و جانوران در دشت لار تنوع فراوانی دارند .جانوران این دشت عبارتند از پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه ای، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و..

این دشت زیبا پر از گل های زرد و شقایق است و چشمه ای زیبا در این منطقه به نام دو برار وجود دارد که بسیار زیباست.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها