جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر قبله

معرفی شهر قبله

معرفی شهر قبله

شهر قبله تاقرن هجدهم یکی از شهرهای مهم در امر تجارت و توسعه بوده است. بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند به دلیل آب و هوا و طبیعت بکر آن است. این شهر دارای درختان فندق و دارچین است. در جنگل های آن انواع حیوانات مثل خرگوش، گراز، خرس، گوزن و روباه وجود دارند. فاصله ی این شهر تا باکو ۲۱۸کیلومتر است. با ما همراه باشید تا به معرفی شهر قبله بپردازیم.

شهربازی قبله

شهربازی قبله دارای انواع وسایل بازی است که از کشورهای معتبر دنیا تهیه شده، مثل بریتانیا، ایتالیا و آلمان. به همین دلیل به این شهر بازی «آذربایجان دیزنی لند» می گویند. این شهربازی با مساحت بسیار زیاد امکانات دیگری مثل: زمین اسکیت، استخر، زمین فوتبال و والیبال و بسکتبال، دریاچه ی مصنوعی و کافه و رستوران را در خود جای داده است.

شهر قبله

چگونه سفر ارزان به باکو داشته باشیم؟

مسجد شهر قبله

مسجد شهر قبله با یک مناره، مسجدی قدیمی نیست و از ساخت آن زمان زیادی نمی گذرد ولی به دلیل معماری زیبای آن حائز اهمیت است. نمای جلوی این عبادتگاه بسیار زیبا است.

کوهستان توفنداغ

کوهستان توفنداغ هم در تابستان و هم در زمستان برای گردشگران مناسب است. در زمستان مجموعه ای مجهز مثل تله سیژ و… در آن قرار دارد، برای انواع ورزش های زمستانی مثل اسکی. هم چنین انواع آموزش ها به گردشگران داده خواهد شد.

شهر قبله

باشگاه تیراندازی شهر قبله

در شهر قبله باشگاه تیراندازی وجود دارد که هم افراد تازه کار و هم افراد ماهر می توانند در طبیعتی خوب از این ورزش لذت ببرند. با توجه به مهارت می توان وسایل تیراندازی مخصوص به خود را در همان فضا تهیه کرد.

بازارهای محلی قبله

در این شهر میتوانید به راحتی بازار روز آن را پیدا کنید. در آن انواع و اقسام وسایل ساخته شده توسط خود تولیدکنندگان وجود دارد و مکان مناسبی برای خرید سوغاتی و یادگاری ازاین شهر زیبا است.

دریاچه نُهور گؤلو

کلمه نُهور یا نُئور در زبان ترکی آذربایجانی به معنی تالاب است.در منطقه آذربایجان ایران و در مشرق استان اردبیل نیز دریاچه‌ای به همین نام موجود است.این دریاچه در سه کیلومتری شهر قبله،در روستای نهورقیشلاق و در ارتفاع هفتصدمتری از سطح دریا واقع است.در اطراف این دریاچه طبیعی نیزارهای فراوانی موجود است و دریاچه از سه طرف توسط کوه‌های گوللوبورون،گؤی‌داغ و یوموروداغ احاطه شده است.طول دریاچه هزارونهصدوبیست‌وپنج متر ، عرض دریاچه هزاروسیصدوپنجاه‌وپنج متر و مساحت آن دویست‌وچهل هکتار است.حداکثر عمق دریاچه نُهورگؤلو بیست‌وچهار متر می‌باشد.این دریاچه که آب آن از دو رود دمیرپاراچای و وندام‌چای تأمین می‌شود؛ بخش زیادی از آب کشاورزی رایون‌های قبله،آغداش،گؤی‌چای و اوجار را تأمین می‌کند و علاوه بر آن تعداد کثیری توریست‌را جذب خود می‌نماید.

منبع ویکی سفر
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها