معرفی شهر راولپندی

معرفی شهر راولپندی

شهر راولپندی در دویست و هفتاد و پنج کیلومتری شمال غربی لاهور قرارگرفته است. با این موقعیت جغرافیایی می‌توان گفت این شهر در نزدیکی پایتخت قرار دارد. از این جهت یکی از شهرهای مهم پاکستان می‌باشد که جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های پاکستان را در خود جای داده است. جمعیت این شهر ۱٫۷۹۳٫۱۹۷ نفر بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۶ می‌باشد. در ادامه با معرفی شهر راولپندی همراه تاریخ ما باشید.

این شهر، مهم‌ترین شهر نظامی پاکستان محسوب می‌شود و پس از سال ۱۹۶۰ که اسلام‌آباد بنا گردید، به همین منظور انتخاب گردید. شهر راولپندی یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی پاکستان می‌باشد و تعداد زیادی از شهرک‌ها و کارخانجات صنعتی را در خود جای داده است. فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد، در واقع در داخل این شهر واقع شده‌است و این امر، راولپندی را به یک شهر مهم تبدیل کرده‌است. این شهر یکی از مراکز مهم تجاری در کل کشور است. جمعیت شهر راولپندی نزدیک به۳٬۰۳۹٬۵۵۰ نفر برآورد شده‌است که پس از شهرهای کراچی، لاهور و فیصل‌آباد چهارمین شهر پرجمعیت پاکستان است.

معرفی شهر راولپندی

پارک ملی ایوب

پارک‌های ملی و تأسیس آنها برای هر کشوری می‌تواند گردشگران بسیاری را به آن کشور یا شهر جذب کند. پارک ملی ایوب به نام ژنرال محبوب پاکستان و رئیس‌جمهور این کشور ایوب خان نام‌گذاری شده است. مساحت این پارک چیزی در حدود نهصد و سی هکتار می‌باشد. این پارک دارای امکانات گوناگونی همچون فضای بازی، دریاچه کوچکی برای قایقرانی، آکواریوم، باغ-رستوران و یک تاتر روباز می‌باشد. همین امکانات باعث شده تا این پارک در میان جوانان راولپندی محبوبیت خوبی داشته باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر مرو

موزه ارتش پاکستان

در ۲۴ اکتبر ۱۹۶۱ به‌منظور حفظ یادگارها و آثار گذشته ارتش پاکستان یک موزه ساخته شد. موزه‌ای که امروزه نیز به درآمدزایی برای بسیاری منجر شده است. (گردشگران به آن می‌روند.) این موزه توانسته به خوبی تحولات نظامی ارتش پاکستان را با کمک قطعات نادر اسلحه و لباس‌های قدیمی نظامی به تصویر بکشد. این موزه اکنون در پادگان‌های اشغال‌شده در زمان استعمار انگلستان دایر می‌باشد. این موزه حاوی آثاری از زمان مغول‌ها تا به امروز می‌باشد. یکی از مکان‌های دیدنی این موزه نگارخانه آن می‌باشد. در این موزه یک نگارخانه برای به تصویر کشیدن عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان در مناطق مجاور افغانستان یا حتی درون خود پاکستان، وجود دارد.

پارک جناح

پارکی در نزدیکی مجتمع‌های غذایی و در جاده زندان شهر راولپندی قرار دارد که نام آن جناح می‌باشد. این پارک نیز تا یک قرن پیش جزو زندان‌های راولپندی قرار داشت اما امروزه به مکانی برای تفریح گردشگران تبدیل‌شده است. البته یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این پارک افتاده است به دار کشیده شدن یکی از افراد مهم این کشور می‌باشد. ذوالفقار علی نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سابق این کشور در ۴ آوریل ۱۹۷۹ به دار آویخته شد. این پارک امروزه دارای یک منطقه بازی اختصاصی، چمنزار، چشمه، تخت گل، مسیر دو در نزدیکی دیوار مرزی و مجموعه از عالی‌ترین رستوران‌های راولپندی می‌باشد. ساعاتی که می‌توانید از این پارک بازدید کنید از شش صبح تا  نیمه‌شب می‌باشد.

راولپندی هم مانند دیگر شهر های پاکستان است. زیبا و پر شکوه!

منبع ویکی پ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها