معرفی شهر کراچی

معرفی شهر کراچی

یکی از شهر هایی که دیدنی های بسیاری دارد شهر کراچی پاکستان است. این شهر چه از نظر فرهنگی و چه از نظر طبیعی یکی از شهر های پاکستان است که نام جاذبه های تاریخی تفریحی شهرهای پاکستان به خوبی مناسب آن است. در ادامه مطلب به معرفی شهر کراچی میپردازیم، همراه ما باشید تا بیشتر با آن آشنا شوید.

آب و هوا

قرار گرفتن کراچی در ساحل، این شهر را به داشتن یک نسبت معتدل آب و هوا با پستی سطوح تبدیل کرده‌است و میانگین بارش در این شهر در سال به نزدیکی ۴/۲۵ سانتی‌متر می‌رسد. اکثر اوقات به دلیل وزیدن باد موسمی در ماه‌های ژوئیه و اوت هوا معتدل می‌شود. در این شهر زمستان‌ها، معتدل و تابستان‌ها، گرم هستند. هرچند به دلیل قرار گرفتن در مجاورت دریا، رطوبت هوا، آب و هوا را یکسان نگه می‌دارد و هوای معتدل را به سوی یک منطقه نزدیک، مرتفع و خنک در دریا می‌برد. بادهای شمالی گرمای هوا در ماه‌های تابستان را تغییر می‌دهند.

دمای هوا از ۳۰ درجه در آوریل به ۴۴ درجه در اوت می‌رسد. ماه‌های زمستان (نوامبر تا فوریه) معمولاً بهترین زمان برای دیدن از کراچی هستند. ماه‌های ژوئیه، دسامبر و ژانویه آب و هوای خوش دارند و هوا در هنگامی که جمعیت زیاد می‌شود، ابری می‌گردد. گروه‌هایی در اطراف صندوق‌های صدقه حلقه می‌زنند تا بار دیگر به این مکان زیبا بیایند. گردشگران و مهاجران از کراچی در این ماه‌ها دیدن می‌کنند.

معرفی شهر کراچی

مزار قائد  (Mazar-e-Quaid)

این مزار در کراچی به آرامگاه جناح نیز معروف است. این مکان برای پاکستانی ها اهمیت بسیاری دارد به این دلیل که آرامگاه جناح آخرین محل اقامت بنیان گذار کشور پاکستان می باشد. بنیان گذار این کشور محمد علی جناح است به این دلیل نام این مکان را جناح گذاشتند. این مکان علاوه بر ارزش معنوی که برای مردم پاکستان دارد؛ دارای معماری بسیار جالبی نیز می باشد. این آرامگاه توسط یک معمار هندی به نام یحی مرچند ساخته شد.

سبک معماری این مزار مدرن البته در سالهای دهه ۱۹۶۰ می باشد. زمانی که باید برای بازدید از این مکان بگذارید کمتر از یک ساعت است. اما بهتر است حتما آن را ببینید زیرا این مزار به عنوان نماد شهر کراچی شناخته می شود. این مزار روزانه چیزی در حدود ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد.

کاخ ( Mohatta)

این کاخ در کشور پاکستان و شهر کراچی دارد و روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد. از این رو از نظر اقتصادی فرهنگی مکان مهمی به شمار می رود. بسیاری از مکان های این شهر را هندو ها ساختند از این رو این کاخ نیز توسط یک تاجر هندو ساخته شد. این کاخ به عنوان خانه تابستانی تاجر مورد استفاده قرار می گرفت. این کاخ توسط آقا محمد حسین ساخته شد. با وجود معماری و ساختمان زیبا تاجر هندو تنها تا دو دهه قبل از استقلال پاکستان توانست از آن لذت ببرد. بعد از آن به هند مهاجرت کرد. این کاخ در یک محله زیبا و در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

با لباس های سنتی مردم هند آشنا شوید.

موزه ملی پاکستان

معرفی شهر کراچی

این موزه نیز بازدیدکنندگان بسیاری دارد. مجموعه ای از گنجینه ها، نسخه های خطی و آثار تاریخی می باشد. این موزه در سال ۱۹۵۰ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون بزرگتر و بزرگتر شد.

شهر کراچی پاکستان اگرچه دیدنی است اما به پای اصفهان خودمان نمی رسد. اما این شهر تبلیغات خوبی برای گردشگران کرده است. توصیه می شود قبل از بازدید از کراچی، اصفهان را ببینید.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها