معرفی شهر سوان

معرفی شهر سوان

شهر سوان،شهری کوچک در استان گغارکونیک ارمنستان است. این شهر در ۶ کیلومتری صومعه معروف سوانوانک قرار دارد. آب و هوای شهر سوان، آب و هوای قاره ای می باشد یعنی زمستان های سرد و تابستان های گرم. در ادامه با معرفی شهر سوان همراه ما باشید.

دریاچه سوان

دریاچه سوان با۱۰۰۰ کیلومترمربع وسعت بعد از دریاچه ی خزر، بزرگترین دریاچه محسوب می شود. این دریاچه ی آب شیرین، نگین کشور ارمنستان لقب گرفته است. دریاچه ی سوان با ایروان نیز ۶۰کیلومتر فاصله دارد. دور تا دور این دریاچه را کوهستان های پر از برف فرا گرفته است. ۳۶ رودخانه به دریاچه ی سوان سرازیر می شوند و رود هرازدان از سوان سرچشمه می گیرد.

درست است که دریاچه ی سوان دارای یک شبه جزیره کوچک است اما در آن انواع و اقسام تفریحات برای گردشگران فراهم شده است. می توان روی موج های زیبای این دریاچه به موج  سواری پرداخت. هم چنین قایق رانی و ماهیگیری از تفریحات دیگر مردم است. از سراسر ارمنستان مردم برای آفتاب گرفتن به این مکان می آیند. این دریاچه دارای یک نوع ماهی قزل آلای مشهور به نام ایشخان (شاهزاده) بومی است.

معرفی شهر سوان

در سرتا سر این دریاچه صومعه ها و مکان های تاریخی زیبایی وجود دارد.

۱۰ جاذبه گردشگری برتر ارمنستان

صومعه سوانوانک

صومعه سوانوانک یکی از زیباترین صومعه های ارمنستان است که در شمال غربی دریاچه ی سوان و نزدیک به شهر سوان قرار گرفته است. این صومعه با چشم انداز بی نظیر و ۳۶۰ درجه ای خود به دریاچه ی سوان و کوه های اطرافش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

معرفی شهر سوان

این صومعه ی زیبا را شاهزاده ماریام دختر آشوت سوم به عنوان یادبودی برای همسر خود در سال ۸۷۴ میلادی ساخت. در قرن ۱۹ میلادی راهبانی که گناهکار بودند و خطایی از آنان سر زده بود از سراسر ارمنستان به این مکان می آمدند و دور هم جمع می شدند.

پارک ملی سوان

در اطراف دریاچه سوان محدوده وسیعی از کشور ارمنستان را پارک ملی احاطه کرده است که این دریاچه هم درون این پارک نیز قرار دارد. جالب است بدانید که این پارک یکی از چهار پارک ملی حفاظت شده در کشور ارمنستان به شمار می رود. زمان ساخت این پارک به سال ۱۹۷۸ میلادی بر میگردد و هدف از ساخت آن قرار گرفتن این مجموعه زیر نظر کارشناسان بوده است تا این جواهر آبی رنگ و جذاب منطقه را از بی مهری ها و خشونت انسانی به دور نگه داشته شود. از زمانی که این منطقه به پارک ملی تبدیل شد، بسیاری از عوامل محیط زیستی منطقه مانند اکوسیستم ها مورد بررسی قرار گرفته اند و حتی بر روی ماهی گیری دریاچه سوان نظارت هایی به عمل آمده است.

منبع توریسم 7
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها