معرفی جنگل های اطراف تهران

معرفی جنگل های اطراف تهران

تهران یکی از کلان‌شهر‌های کشور ایران عزیز است، که پایتخت کشور ما هم می‎باشد. به دلیل جمعیت بالای خود آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را تولید می‌کند، اما با ساختن فضای سبز در داخل و اطراف این شهر کمی از معضلات موجود را کنترل کرده‌اند. در این مقاله با معرفی جنگل های اطراف تهران این فضاها را معرفی خواهیم کرد تا برخی از بازدیدکنندگان با اینگونه فضا‌های سبز نیز آشنا شوند پس با ما همراه باشید.

فضاهای سبز و جنگل‌ها

پارک جنگلی لویزان، خجیر، سرخه حصار، خرگوش‌دره، سوهانک، افجه، چیتگر، جمشیدیه و … از فضاهای سبز موجود در اطراف تهران هستند که در کنترل آلودگی زیست محیطی شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و برای سلامتی انسان‌ها و جانوران نیز مفید‌اند. در داخل تهران نیز با ساختن پارک‌های بزرگ همانند پارک آزادگان و فضاهای سبز موجود در اتوبان‌ها و خیابان‌ها روند کنترل آلودگی‌ نیز تنظیم می‌شود.

معرفی جنگل های اطراف تهران

بهترین مناطق جنوب تهران

درآمدی بر جنگل های موجود در اطراف تهران

لویزان را به دلیل وسعت زیاد می‌توان بزرگ‌ترین فضای سبز اطراف پایتخت نامید که این پارک به طور مصنوعی ساخته شده است تا از شکل شهری تهران نیز کمی کاسته شود، در این پارک امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری وجود دارد که باعث گذراندن اوقات دلپذیری در این مکان دیدنی نیز می‌شود. در تابستان هوایی خنک‌تر و دلچسب‌تر و در شب‌ها نیز چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران، این شهر را از دیگر شهر‌ها نیز جدا می‌سازد.

خرگوش‌دره تهران در منطقه ۲۲ واقع شده است که شامل درختان کاج با قدمت چندین ساله است. این مکان برای تفریح و البته کاهش آلودگی هوای شهر تهران نیز ساخته شده است. افجه یکی از توابع لواسانات است که در شهرستان شمیرانات واقع شده است، به دلیل کوهستانی بودن این منطقه، در بهار و تابستان، آب و هوایی متحییر کننده را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین پارک جنگلی چیتگر که به تازگی دریاچه‌ی مصنوعی نیز در آن ساخته شده است، یکی دیگر از مناطق سرسبز واقع در اطراف تهران است که همه روزه تعداد زیادی از مردم و گردشگران را به خود جذب می‎کند.

برای معرفی جنگل های اطراف تهران نیز می‎توان جاده چالوس، سعد آباد و وردآورد را نام برد.

۱۰۰ کلمه کپی :

جمشیدیه، پارکی قدیمی

معرفی جنگل های اطراف تهران

یکی از جنگل های اطراف تهران پارک جمشیدیه است که در گذشته تحت تملک شخصی به نام جمشید الدوله بوده است. این پارک در حال حاضر یکی از پارک های جنگلی در تهران است که در آن درختانی چون اقاقیا، چنار، نارون، بیدمجنون، زبان گنجشک، افرای سیاه، سرو، بلوط، زردآلو، سیب، گلابی و گیلاس در آن دیده می شود. به هنگام گذر از میان پارک متوجه کفپوشهای سنگی ناهمواری در سطح آن می شوید که طبیعت پارک های جنگلی را برایتان تداعی می کند. از جمله امکاناتی که در پارک جمشیدیه تهران می توانید از آن ها بهره مند باشید نیز نمازخانه، نگارستان جمشیدیه، آمفی تاتر، آلاچیق، رستوران و سرویس بهداشتی می باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها