توریسم ماجراجویانه و ویژگی های آن

تجربه توریسم ماجراجویانه 

درحقیقت به ماجراجویی که در آن با طبیعت و عناصر و… آشنا شوید و ویژگی‌هایی تجربه کنید، توریسم ماجراجویانه‌ای‌ را آغاز کردید. توریسم می‌تواند به صورت مسافرت باشد یا فعالیت فیزیکی باشد. فردی که با طبیعت و فرهنگ ارتباط مستقیم دارد اکوتوریست می‌گویند و افراد غیر از اکوتوریست،‌ توریست ماجراجو نام دارند. در ادامه این مقاله به بررسی توریسم ماجراجویانه و ویژگی‌ های آن می‌پردازیم، پس با تاریخ ما همراه باشید.

ویژگی‌ها

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با توریسم ماجراجویانه و ویژگی های آن آشنا کنیم. توریسم ماجراجویانه شامل ده ویژگی می‌باشد، که این ویژگی‌ها شامل نتیجه نامشخص، پرخطر، چالشی، پاداش و جایزه، بدیع‌بودن، هیجان‌انگیز، تنوعی در زندگی، کشف کردن،‌ افزایش تمرکز و احساسات‌متناقض می‌باشد که جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی میان ویژگی‌های ذکر شده،‌ پرخطر بودن و چالشی بودن آن است که شما باید برای رد شدن از این خطرات، ریسک پذیر باشید.

توریسم ماجراجویانه

انواع توریسم

در مقاله توریسم ماجراجویانه و ویژگی‌ های آن به دو نوع توریسم اشاره می‌کنیم،‌ اولین نوع توریسم، توریسم آرام می‌باشد، این نوع از توریسم،‌ فرد نیازی نیست تا تجربه خطرات را داشته باشد، همچنین فعالیت‌هایی که موردنظر فرد است، انجام می‌گیرد. همچنین در این نوع از توریسم، فعالیت‌هایی همچون آموزش مسئله‌های فرهنگی و همچنین محیط‌ زیستی صورت می‌گیرد.
در توریسم مخاطره آمیز، فرد با خطراتی مواجه می‌شود که باید از قبل، آگاهی کافی را نسبت به این خطرات داشته باشد. همچنین در توریسم مخاطره آمیز، فعالیت‌هایی همچون چالش‌های فیزیکی و پرخطر صورت می‌گیرد که فرد بتواند از تجربه‌های خود استفاده کند.

ماجراجویی با دوچرخه در آمستردام

اکوتوریست

اکوتوریست فردی است که از مزیت ارتباط مستقیم با فرهنگ یا محیط زیست برخوردار است؛ در غیر این صورت این فرد بایستی در رده توریست های ماجراجو قرار گیرد؛ به طور مثال : گردشگران کوه اورست که به آلوده کردن مسیر (با ریختن زباله) یا آتش افروزی می پردازند، جزو توریست های ماجراجو هستند؛ اما افرادی که با هدف جمع آوری زباله های این افراد، بدین مکان و مقصد سفر می نمایند، اکوتوریست می باشند.

در تحقیقات مرتبط با گردشگری بر این نکته تأکید شده است که علی رغم توسعه و محبوبیت روز افزون صنعت سفر و گردشگری، بر اجزا و عناصر تشکیل دهنده این بخش توافق نشده است.

توریسم ماجراجویانه

حرف آخر

در این مقاله به توریسم ماجراجویانه و ویژگی‌ های آن که شامل انواع توریسم، ویژگی‌های مهم توریسم و… پرداختیم و امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشید و لذت کافی را برده باشید. سایت تاریخ ما به شما تجربه توریسم آرام یا مخاطره آمیز را پیشنهاد می‌کند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها