ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها

ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها

ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها

در روزگاران خیلی دور ایران و چین در جاده‌ای که نام آن ابریشم بود، اشتراک مسیر داشتند و بسیاری از مردمان این دو کشور به منظورسفر‌های ماجراجویانه، سفر‌های تجاری و… به کشور‌های یکدیگر سفر می‌کردند،‌ که برای درک این قضیه می‌توانید به سیاحت‌نامه‌های قدیمی کشورمان مراجعه کنید و از صحت این موضوع مطمئن شوید. با شروع فصل پاییز در کشور چین جشنواره‌های سنتی و مدرن برگذار می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی خود می‌کند. با تاریخ ما همراه شوید تا به ماجراجویی در یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های این کشور یعنی جشن نیمه پاییز چینی ها بپردازیم.

جشن ماه کامل

این جشن یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های چینی‌ها است که در تقویم ما در ماه‌های مهر و آبان برگذار می‌شود. با به پایان رسیدن فصول کاشت و برداشت، کشاورزان مجالی برای آرمیدن و استفاده از محصولاتشان و زحمت‌هایی که در امتداد فصل انجام دادند، پیدا می‌کنند و به‌همین دلیل چینی‌‌ها این فصل را از دیرباز تاکنون فرصت بسیار خوبی برای جشن و شادی‌هایشان می‌دانند و در زمانی که ماه شکل کامل به خود گرفته، جشن را آغاز می‌کنند که به‌همین دلیل نام چینی این جشن، ماه کامل است که در تلفظ چینی به آن ژون جی جیه گفته می‌شود.

معرفی کوه هانگ شانگ در چین

کیک ماه

کیک ماه،‌ غذای برگزیده این جشنواره می‌باشد. در جشن نیمه پاییز مردم این کشور، لباس‌های سنتی بر تن دارند و خانواده‌ها کنارهمدیگر می‌آیند و کسانی که از اعضای خانواده خود خود دور‌اند، زمانی بسیار طولانی مبهوت قرص ماه می‌شوند و خود را کنار خانواده تصور می‌کنند. در این جشن نیمه سال تا چشم کار می‌کند، همجا با فانوس‌هایی به رنگ نارنجی،‌ چراغانی شده که این منظره را بسیار دیدنی می‌کند و وقتی سرتان را به سمت آسمان بلند می‌کنید، باران‌های رنگی را مشاهده خواهید کرد که آسمان را نورانی کرده است و به نقل کسانی که در این جشن پرشکوه حضور داشته‌اند، بالون هوا کردن در کنار میلیون‌ها نفر صحنه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندی برای هرکسی می‌آفریند.

ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها

حدس زدن معمای فانوس‌ها

حدس زدن معمای فانوس‌ها یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در جشنواره فانوس انجام می‌شود به این ترتیب که هر فانوس حامل یک معماست و افراد باید پاسخ این معماها را حدس بزنند. هر کسی که بتواند پاسخ صحیح را حدس بزند، می‌تواند کاغذ داخل فانوس را برداشته و از برگزارکننده جشن بخواهد که پاسخ صحیح را بازگو کند. اگر پاسخ درست بود، فرد یک هدیه کوچک از برگزار کننده دریافت می‌کند. از آنجا که فعالیت‌های فکری این چنینی بسیار هیجان انگیز و جالب هستند، این جشن به یکی از پرطرفدارترین اعیاد کشور چین تبدیل شده است

ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها

منبع نیل گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها