آشنایی با پارک های جدید تهران

پارک های جدید تهران

امروزه با گسترش شهرنشینی و تغییر الگوی خانه‌ها به آپارتمان‌هایی که اغلب حیاط و باغچه کوچکی دارند یا کلاً حیاط ندارند، نیاز به گسترش فضای سبز و پارک‌ها بیشتر شده است. این پارک‌ها محلی هستند تا مردم برای از بین بردن خستگی و روزمرگی‌های کاری و زندگی خود به آن جا رفته و با دیدن فضای سبز، حس و حال بهتری پیدا کنند و نیز کودکانشان در این پارک‌ها بازی کرده و انرژی خود را به درستی تخلیه کنند.

شهرداری تهران در همین راستا به افزایش سرانه فضای سبز و افتتاح پارک های جدید تهران اقدام کرده است. در این جهت ما می‌خواهیم در این مقاله به معرفی پارک های جدید تهران بپردازیم:

بوستان بهشت مادران (پارک بانوان)

بوستان بهشت مادران اولین پارک ویژه بانوان است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در تپه‌های عباس آباد افتتاح شد. بعد از آن بوستان نرگس، بوستان مادر آزادگان و پارک پردیس بانوان نیز به عنوان پارک های بانوان بودند که افتتاح شدند.

پارک های جدید تهران

از آنجا که ورود آقایان در این پارک ممنوع می‌باشد و ماموران پارک اجازه ورود آن‌ها را به پارک نمی‌دهند، شما می‌توانید در سطح پارک با لباس راحتی و بدون حجاب باشید و ورزش کنید، آشپزی کنید، درس بخوانید، با دوستانتان به گپ زدن بپردازید، دوچرخه سواری کنید و… .

البته بوستان بهشت مادران تا ساعت ۷ عصر ویژه بانوان بوده و پس از این ساعت خانوادگی می‌شود. این پارک در روزهای جمعه نیز خانوادگی است و ورود آقایان به آن آزاد است.

بوستان نوروز

در ادامه معرفی پارک های جدید تهران، می‌خواهیم به معرفی بوستان نوروز بپردازیم. بوستان نوروز در سال ۱۳۹۲ در قسمت غربی اراضی تپه‌های عباس آباد با مساحتی بالغ بر ۹ هکتار احداث شد.

این پارک کاربردهای تفریحی و فرهنگی_بین‌المللی زیادی دارد. از جمله امکانات این پارک می‌توان به مسیرهای ویژه پیاده روی، دوچرخه سواری، کالسکه رانی، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. همچنین در بوستان نوروز مجموعه پلانتاریوم گنبد مینا، دریاچه خزر و بخشی به نام اکو که ویژه کاربردهای فرهنگی_بین‌المللی آن است، وجود دارد.

در بخش اکو، ۱۴ غرفه برای کشورهای عضو اکو وجود دارد که آن‌ها به معرفی و نمایش آداب و رسوم خود برای جشن باستانی نوروز می‌پردازند. البته ۱۲ غرفه مربوط به کشورهای عضو اکو بوده و ۲ غرفه نیز مربوط به کشورهای عراق و بحرین می باشد که عید نوروز را جشن می‌گیرند.

پارک های جدید تهران

معرفی پارک نهج البلاغه

بوستان ولایت

زمان افتتاح: ۱۳۹۰

مساحت تقریبی: ۶۰ هکتار (در فاز اول)

اگر جنوب تهران زندگی می‌کنید، اصلا به خودتان زحمت ندهید و دنبال پارک بزرگ و با امکانات، سمت باقی مناطق پایتخت راه نیفتید. اینجا نه تنها همه امکانات پارک‌های بالاشهر را دارد، که حتی روی خیلی از آن‌ها را هم کم کرده! مثل همین پیست اتومبیلرانی‌اش برای آقایان. چه چیزی بهتر از اینکه هی پا روی گاز بگذارند و ویراژ بدهند و لایی بکشند؟! البته اگر مهارتش را داشته باشند و کار دست خودشان ندهند!!

علاوه بر آن، انواع و اقسام بازی‌ها و ورزش‌ها را می‌توانید در این پارک پیدا کنید. برای پیاده روی هم خوب است. ضمناً خانم‌ها می‌توانند به مجموعه شهربانوی این پارک بروند، که ورودی جداگانه ای دارد؛ فقط هم مخصوص خانم‌ها بوده و امنیتش نیز برقرار است.

نکته ویژه: مساحت کل این پارک بعد از راه اندازی تمام فازهایش به ۲۷۰ هکتار می‌رسد. دو سال قبل، در پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر، ۸۰۰ درخت درخت توت بزرگراه ظرف مدت دو شب از جا درآمد و به بوستان ولایت منتقل شد.

امکانات: رینگ اتومبیل رانی و موتورسواری، صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و تن درستی، زمین‌های بازی برای کودکان و بزرگسالان، شهربازی مسقف، پیست اسکیت و بانجی جامپینگ (تنها جایی در تهران که امکان این تفریح را به خانم‌ها هم می‌دهد).

آدرس: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان. بوستان ولایت در زمین‌های پادگان قلعه مرغی ساخته شده و بعد از افتتاح خط مترو هم خیلی راحت می توانید به اینجا برسید.

منبع برترین ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها