ماجراجویی در مصر

ماجراجویی در مصر

مصر کشوری است با تاریخی دیرینه، در زمینه‌ی آیین و فرهنگ قدیمی و فرمانروا پرستی، که بسیار معروف است. پادشاهان مصر در زمان گذشته به فرعون معروف بودند که در بین مردم جایگاه خدایی داشته‌اند، از طرف دیگر مصر به خاطر آرامگاه‌هایی که برای اجساد مومیایی شده فراعنه بنا شده بود نیز از معروفیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از جاذبه‌های مصر، می‌توان به رود نیل که یکی از مهم‌ترین رودهای موجود در این منطقه می‌باشد، اشاره نمود. به طور کلی ماجراجویی در مصر ، می‌تواند از اولین انتخاب‌های هر جهانگردی باشد. این کشور در قاره افریقا واقع شده است، که بخشی از آن نیز درقاره آسیا است. شغل‌های مختلفی مانند ماهی‌گیری، قایق رانی، کشاورزی به دلیل وجود رودنیل از دیرباز تاکنون رونق بسیار داشته است. پول مورد استفاده این مردم، پوند مصر و زبان رسمی‌شان، عربی است.  در ادامه به مکان‌های مناسب برای گردش و ماجراجویی در این کشور اشاره می‌کنیم. با تایخ ما همراه باشید.

ماجراجویی در مصر

اهرام ثلاثه مصر

در شهر قاهره، که پایتخت این کشور است، اهرام تاریخی با نام جیزه وجود دارد. این اهرام به دلیل ابعادی که دارند، ساخت آن‌ها در زمان فراعنه با توجه به امکانات و شرایط آن دوران ناممکن بوده است، به همین دلیل جزو عجایب هفتگانه دنیا به شمار می‌رود. در ساخت این بنای بزرگ، بیش از دو میلیون بلوک به کار رفته است که برای هر هرم بیش از بیست سال زمان صرف شده است.
در کنار عظمت موجود اهرام در شهر قاهره، مجسمه‌ی معروف ابولهول و همچنین کشتی مصری موجود در این شهر نیز از دیگر مکان‌های مناسب جهت ماجراجویی در مصر است.

ماجراجویی در مصر

کارناک، بنایی چشم‌نواز

در شمال اقصر که یکی از شهرهای مصر است، بنایی باشکوه وجود دارد که نمادی از معماری مرکب از چندین نسل است. نام این بنای زیبا،  کارناک است که دارای تالارهای بزرگ و کوچکی است که بقایای بجا مانده از آن دیدنی است. این بنا مکان مناسبی برای ماجراجویی در مصر به حساب می‌آید.

همه چیز در مورد ماجراجویی در فضا

فرمانروا

حتشپسوت، فرمانروایی بود که هزاران سال قبل از میلاد مسیح، فرمانروایی و حکمرانی می کرد و این بنای یادبود متعلق به او در زیر صخره دیر البهاری کرانه باختری رود نیل، قرار گرفته است. البته این بنا، بیشتر برای احترام به آمون ساخته شد است. این بنای صخره ای، از یک بالکن ۳ لایه ای با پله های طولانی به متصل شده، تشکیل شده اند و ۳۰ متر ارتفاع دارند. این مکان هایی که از آن ها برای شما نام بردم، از جمله دیدنی های مصر است که برای یک سفر و مقصد ماجراجویانه بسیار مناسب است و تجربه ای جالب و عجیب را به شما می دهد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها