دیدنی های کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام  از سال ۱۸۳۷ به بعد به عنوان محلی برای اقامت و استراحتگاه خانواده‌های سلطنتی و اشراف زاده برگزدیده شد که امروزه در آن مناسبت‌های مختلفی مانند اعیاد باستانی، جشن‌های مختلف، مراسم‌های شکر گذاری و… در آنجا برگذار می‌شود این کاخ منحصر به فرد یکی از مجلل‌ترین  و بزرگترین کاخ‌هایی است که در کشور زیبای لندن وجود دارد.

بزرگی این کاخ زیبا وصف ناپذیر است، این کاخ دارای ۷۵۵ اتاق خواب، ۱۱۸اتاق که مخصوص خدمه است،دارای  ۱۹ سالن پذیرایی، ۵۲ اتاق خواب که فقط مخصوص خانواده‌های سلطنتی می‌باشد، ۷۸ عدد سرویس بهداشتی و… است هر ساله بیش از ۵۰ هزار نفر از کاخ باکینگهام دیدن می‌کنند. یکی از بازدید کنندگان ویژه‌ی باکینگهام ملکه‌ی لندن است که هر هفته به همراه سران و سفیران لندن از این کاخ باشکوه دیدن می‌کنند.

کاخ باکینگهام

بخش‌های دیدنی کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام به علت دارا بودن بخش‌های مجللی که در آن وجود دارد از محبوبیت خاصی در بین مردم ویتنام و لندن برخوردار است به جرعت می‌توان گفت تماشا کردن بخش‌های خیره کننده‌ی این کاج مجلل حتما شما را به فکری عمیق فرو خواهد برد که در ذیل به ذکر برخی از این بخش‌های زیبا خواهیم پرداخت.

پلکان طلایی بزرگ

معماری و طراحی عجیب این پلکان طلایی حیرت آور است. این پلکان طلایی و بزرگ با استفاده ازمواد با ارزش برنز ساخته شده است که یکی از زیبا‌ترین و با ارزش‌ترین کاردستی‌های دنیا بشمار می‌آید. نوری که از سقف شیشه‌ای حکاکی شده در بالای این پلکان عبور می‌کند زیبایی این مکان را دو چندان می‌کند.

محبوب ترین سوغاتی های لندن

گالری هنری ملکه

این گالری خیره کننده که توسط نقاشان معروف طراحی شده است تصاویر پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی از زمان‌های گذشته تا به امروز را به تصویر می‌کشد از جمله‌ی این تصاویر می‌توان به تصاویر شاهزادگانی چون ویکتوریا، جرج سوم، ملکه شارلوت، ویلیام چهارم و همسرش ملکه آدلاید و صدها اشراف زاده‌ی دیگر اشاره کرد.

کاخ باکینگهام

باغ سلطنتی

این بهشت زمینی دارای وسعتی قریب به ۵ هکتار است وجود گل‌های تزئینی و زیبایی همچون گل‌های بنفش گلیسین، باغ رز و گلدان برزگ واترلو زیبایی این باغ را صدچندان کرده است. رفتن در این باغ که گویا تنها در داستان‌های تخیلی و رویا وجود دارد دارای چنان حال و هوای عجیب و شگف‌آوری است که اصلا نمی‌توان با چند جمله‌ی کوتاه راجع به آن صحبت کرد.

کافی شاپ در کنار باغ سلطنتی

بازدید کنندگتن می‌توانند در کافی شاپی در تراس غربی کاخ باکینگهام استراحت کنند. منوی کافه شامل خوردنی‌های سبک همچون چای، قهوه، ساندویچ و شیرینی است. در تور تابستانه، فروشگاهی برپاست که هدایا و سوغات که مخصوص کلکسیون سلطنتی است را می‌فروشد؛ هدایایی از جمله وسایل خانه، ظروف چینی، لباس، جواهرات و اسباب بازی، کتاب و کارت پستال! بیشتر این محصولات الهام گرفته از کارهای هنری در کلکسیون سلطنتی هستند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها