معرفی زلال ترین و طولانی ترین رودخانه ‌های چین

رودخانه های چین از زلال‌ترین و تمیزترین آب‌های خاور دور به شمار می‌روند. این رودخانه‌ها با داشتن املاح فراوان می‌توانند کمک بسیاری به درمان بسیاری از بیماری‌ها کنند. از این جهت بهترین راه برای درمان بیماری‌هایی همچون دیسک کمر، استفاده از آب‌های معدنی به‌خصوص در چین است.

رودخانه های چین

در این کشور رودخانه‌های بسیاری دیده می‌شوند. رودخانه‌هایی که با داشتن آب فراوان احتمال سیل را نیز افزایش می‌دهند. اما زلال بودن آب آنها و لای روبی مرتب موجب شده است تا موجب سیل نشوند.

رودخانه لی

رودخانه ‌های چین

این رودخانه از یک کوهستان آهکی عبور و به درون یک شهر بزرگ می‌ریزد. زمانی که در تصویر این رودخانه زمانی که در مسیر خارج از شهر است نگاه می‌کنید؛ یاد نقاشی‌های قدیمی چینی با آن کوه‌های عجیب می‌افتید. یکی از بهترین تفریحاتی که این رودخانه به شما ارائه می‌کند، قایق بامبو سوارشدن است.

معرفی خاص ترین و زیباترین معابد چین

رودخانه یانگ تسه

طولانی‌ترین رودخانه چین و کل آسیا، یانگ تسه است. البته سومین رودخانه بزرگ جهان نیز به شمار می آید. معروف‌ترین رودخانه چین نیز همین رود است. البته مردم چین به این رود چانگ جیانگ می‌گویند. این رود از میان ۹ استان چین می‌گذرد و اهمیت بسیاری دارد. داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری درباره این رود در میان چینی‌ها رواج دارد که تعدادی واقعی و بسیاری اساطیری است.

رودخانه زرد

رودخانه ‌های چین

دومین رودخانه بزرگ چین، رود زرد است. این رودخانه معدن تمدن باستانی چین است. اگرچه رودخانه یانگ تسه امروزه بسیار پر آب‌تر از گذشته است؛ اما رودخانه زرد امروز حال‌وروز خوشی ندارد. گاهی خشک و اکثر اوقات با مقدار آب کمی به سر می‌کند. این رودخانه در گذشته ویرانی و آبادانی زیادی برای چین به همراه داشته است.

رودخانه یولونگ

گفته می‌گردد که رودخانه یولونگ از رودخانه ‌های چین بوده که بسیار کوچک است. اما همین رود هنگامی‌که از رودخانه لی جدا می‌گردد، مسافتی بیشتر از ۳۵ کیلومتر را می‌پیماید. رود یولونگ از کوه‌های استان لینگوی (Lingui County) تا منطقه توریستی یانگشوز (Yangshuo) ادامه می‌یابد. مردم چین به این رود، رودخانه لی کوچک لقب داده‌اند. چرا که مناظر و صحنه‌هایی که اطراف این رود می‌بینید، بسیار مشابه طبیعت رودخانه لی است. اگر به دنبال منطقه طبیعت‌گردی در چین هستید، اطراف رود یولونگ را آنالیز کنید. تپه‌های سرسبز، آب‌های نقره‌ای، مزارع حاصلخیز و پل‌های باستانی از جاذبه‌های دیدنی یولونگ چین هستند.

رودخانه های چین بسیار زلال و دیدنی و البته معدنی هستند. رودخانه هایی که علاوه بر آب، فرهنگ یک ملت را نیز به همراه دارند.

منبع روشینا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها