معرفی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد به عنوان بزرگترین پارک این شهر می‌باشد که در سال ۱۳۴۳ در زمان پهلوی دوم تاسیس شده است. این پارک در ضلع شمال غربی میدان آزادی مشهد و در ابتدای بلوار وکیل‌آباد واقع شده است. میدان آزادی مشهد نیز به سبب قرار گرفتن در کنار پارک ملت، به “فلکه پارک” شهرت یافته است.

طراحی پارک ملت مشهد به سبک پارک‌های انگلستان و توسط دو طراح انگلیسی صورت گرفت اما سرانجام به دست مهندسان ایرانی پایان یافت.

ویژگی های پارک ملت مشهد

در ادامه معرفی پارک ملت مشهد، به بیان ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک می‌پردازیم. این پارک که از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های شهر مشهد است، در مساحتی بالغ بر ۷۲ هکتار ایجاد شده است و تعداد ۳۵ هزار اصله درخت چند ده ساله در آن به چشم می‌خورد.

در قسمت غربی پارک ملت، مکان‌های ورزشی چون استخر روباز، پیست اسکیت، زمین والیبال و بسکتبال، زمین چمن فوتبال و… قرار دارد. استخر روباز پارک ملت، بزرگترین استخر روباز مشهد می‌باشد که ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

همچنین قسمتی از این پارک تحت عنوان “باغ رز” به بانوان اختصاص یافته است. باغ رز مجموعه‌ای سرپوشیده است که از وسایل ورزشی و امکانات ویژه برخوردار می‌باشد.

پارک ملت مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

همچنین در معرفی پارک ملت مشهد، خالی از لطف نیست که دریاچه بوستان که در ضلع شرقی این پارک واقع شده است را نیز معرفی کنیم. شب‌ها آبنمای موزیکال به همراه رقص نور در وسط این دریاچه جلوه‌ی زیبایی به آن می‌دهد.

شهربازی پارک ملت که در مرکز این پارک قرار دارد و در سال ۱۳۵۱ احداث شده، از دیگر مکان‌های تفریحی این پارک است. چرخ و فلکِ شهربازی پارک ملت مشهد، بلندترین چرخ و فلک در خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در جهان می‌باشد. در ادامه به تفضیل امکانات این شهربازی را شرح می‌دهیم.

شهربازی پارک ملت مشهد

وسایل بازی شهربازی پارک ملت مشهد به سه گروه بازی های کودکان، بازی های هیجانی و بازی های خانوادگی تقسیم می‌شوند.

از جمله وسایل بازی این شهربازی می‌توان چرخ و فلک (فانفار)، ترن هوایی، ماشین برقی، کشتی صبا، سورتمه، تاب کودک و… را نام برد.

پارک ملت مشهد

سالن های تئاتر و سینما 

مهم‌ترین سالن‌های تئاتر شهر مشهد در این آمفی‌تئاتر قرار دارد که از افتتاح آن هفت سال می‌گذرد.

مردم بیشتر برای دیدن تئاترهای جشنواره فجر، جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی یا جشن‌های استانی به این سالن می‌آیند. نمایش‌های معروفی تا به حال در این سالن اجرا شده که بلیط آن را می‌شود به صورت حضوری و یا اینترنتی از سایت مشهد گیشه خرید.

مثل بیشتر پارک‌های بزرگ ایران، در نقطه‌ای از این پارک‌ هم فضای سربسته‌ای برای دیدن فیلم سه‌بعدی وجود دارد. علاوه بر آن مهمترین پردیس سینمایی شهر در روبروی این سینمای سه‌بعدی سازه جالبی دارد که هم زمان به نمایش چهار، پنج فیلم می‌پردازد.

مجسمه امیر کبیرِ

یکی دیگر از نقاط جذاب پارک ملت مشهد، جایی‌ست که مجسمه مهمی به نام امیرکبیر در آن نصب شده. این مجسمه از سال ۸۹ از ایتالیا به ایران رسید.

حیات وحش 

در غرب این پارک بزرگ یک حیات وحش کوچک ساخته شده که پارک را برای کودکان بیشتر جذاب کند. داخل این حیات وحش طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شترمرغ و میمون نگهداری می‌شود.

منبع اسنپ تریپ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها