رستوران های معروف استانبول (قسمت اول)

رستوران های معروف استانبول

اگر قصد مسافرت خاطره انگیزی را به شهر زیبای استانبول را دارید بهتر است قبل از هر چیزی با رستوران های معروف استانبول آشنا شوید چرا که خورد و خوراک عالی و لذیذ، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باعث می‌شود مسافرت شما بیشتر برایتان  لذت بخش شود. شهر زییای استانبل به علت دارا بودن مکان‌های تاریخی و تفرحی خود در همه فصول شلوغ است که برای جلوگیری از اتلاف وقت خود بهتر است با رستوران های معروف آن آشنا شوید که در ادامه‌ی مطلب به ذکر چند مورد از رستوران های معروف استانبول خواهیم پرداخت.

رستوران لاموئت

این رستوران شیک و مجلل یکی از رستوران های معروف استانبول است که از محبوبیت خاصی در بین مردم استانبول برخوردار است  وجود دو سر آشپز جوان و ماهر یکی از مهم‌ترین دلایل رونق این رستوران است این دو سر آشپز خبره با مهارتی حیرت آور و ستودنی به نحوی مواد غذایی را با هم ترکیب و طبخ می‌کنند که طعمی لذیذ را هدیه‌ی مشتریانش می‌کنند.

رستوران های معروف استانبول

راهنمای سفر به استانبول

رستوران روملی‌حصار اسکله

این رستوران سنتی در یک اسکه و در کنار قلعه قدیمی به نام دژ که در دوره‌ی عثمانی ساخته شده است بنا نهاده شده است.

آرامشی که در این اسکله و رستوران حاکم است طعم لذیذ غذا‌های این رستوران را دوچندان کرده است  مشتریان این رستوران بیشتر افرادی هستند که طرفدار غذا‌های محلی و اصیل استانبول هستند چرا که در این رستوران بیشتر از این دسته غذاها (غذاهای محلی) طبخ می‌شود. جالب است بدانید حتی سرو غذاهای روملی حصار  نیز برحسب آداب و رسوم قدیمی ترکیه خورده می‌شود یعنی در ابتدا غذا‌های سرد سپس غذهای گرم و در نهایت غذاهای دریایی سرو می‌شود.

رستوران فیش

جزیره کوچک گالاتاسرای در خلیج کوروچشمه (Kuruçeşme) واقع در تنگه‌ی بسفر، در نگاه اول منطقه‌ای جدا مانده و مهجور به نظر می‌رسد ولی رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و چند باشگاه بیلیارد مجهز، آن را به محلی رؤیایی و البته گران‌قیمت و انحصاری برای خوردن، نوشیدن و لذت بردن از زیبایی‌های تنگه‌ی بسفر تبدیل کرده است. رستوران فیش سال گذشته توسط مالکین موسسه تفریحی ۳۶۰ تأسیس شد و با سالن غذاخوری لوکس و همین‌طور منویی نامتعارف شامل مزه‌های مختلف و غذاهای تهیه‌شده از ماهی تازه، محل مناسبی برای مسافران دائمی است.

رستوران های معروف استانبول

رستوران ایکس (X)

رستوران ایکس یکی دیگر  از رستوران های معروف استانبول است که بر فراز ساختمان دنیز پالاس (Deniz Palas) یا سی پالاس (Sea Palace) قرار دارد که محل استقرار موسسه فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) نیز هست و به همین دلیل مشتریان آن می‌توانند از منظره‌ی چشم‌نواز شاخ طلایی (حدفاصل بخش‌های اروپایی و آسیایی استانبول) بهره‌مند شوند. این ساختمان قدیمی که در سال ۲۰۰۹ بعد از چندین دهه بی‌توجهی سرانجام بازسازی شد و همین‌طور رستوران ایکس مثال‌های بارزی از تجدید حیات استانبول و توانایی آن برای در هم آمیختن پیشینه‌ی تاریخی با مدرن گرایی و شرق با غرب هستند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها