همه چیز در مورد هیچهایک

همه چیز در مورد هیچهایک

آیا  راجب هیچهایک شنیده‎اید؟ هیچهایک یک روش برای مسافرت است که در آن شخص مسافر از کسی که مسیرش با او یکی است درخواست می‎کند که بدون پرداخت هزینه او را به مقصد برساند. کوله گرد‎ها از این روش برای صرفه جویی در هزینه‎ها و آشنایی بیشتر با مردم محلی و فرهنگ مردم بومی یک منطقه استفاده می‎کنند. در ایران هم این روش مسافرت کم کم در حال پیدا کردن جای خودش است اما سوالی که باقی می‎ماند این است که آیا هیچهایکر امنیت کافی را دارد یا خیر؟

هیچهایک

نکات اولیه ایمنی

ابتدا قبل از هر چیزی از جایی که در آن ایستاده‎ایید اطمینان حاصل کنید؛ جایی بیاستید که خودروها برای توقف مشکلی نداشته باشند و همچنین در مسیر سایر خودروها نباشید. جایی بیاستید که رانندگان بتوانند شما را ببیند و تصمیم بگیرند که شما را سوار کنند یا خیر. لباسی که به تن می‎کنید نقش بسیار مهمی دارد؛ سعی کنید تا جایی که مکن است لباس‎های روشن و شفاف بپوشید. اگر قصد دارید که در شب سفر کنید حتما از لباس هایی استفاده کنید که نور را منعکس می‎کنند و یا از چراغ قوه استفاده کنید. معمولا راننده‎ها در شب هیچهایکرها را برای این سوار می‎کنند که خوابشان نبرد پس یادتان باشد که هرگز نباید بخوابید.

نکاتی برای داشتن سفری بهتر

هشیاری

باید بدانید که همه‎ی سواری‎ها امن نیستند پس آگاهی بخشی به هیچهایکر است که او را از سوار شدن به خوردوهای مشکوک و خطرناک منع می‎کند. اگر به خودرویی مشکوک هستید سوار نشوید خیلی ساده بگویید مسیرمان یکی نیست و سوار نشوید.  بهتر است همیشه وقتی کسی جلوی شما ایستاد، شما از او بپرسید که مقصد او کجاست که حتی اگر مسیرتان یکی بود و نشانه های مشکوکی دیدید، به راحتی بگویید که جای دیگری می روید و سوار ماشین نشوید. به حس درونیتان اعتماد کنید! اگر حتی حس کردید که قرار است مورد سوء استفاده قرار بگیرید، سوار ماشین نشوید.

هیچهایک

ایمنی وسایل

در طول سفرتان بهتر است که لوازم ارزشمندتان را نظیر پاسپورت، کیف پول، پول، موبایل و … را در کیف دستی که به طور کج روی شانه تان است یا کیف هایی که زیر لباس قرار می گیرند، قرار دهید. با اینکار، اگر حتی ۱ درصد مجبور شوید که از ماشین فرار کنید، دیگر نگران کوله تان نخواهید بود. کوله پشتی‌تان را همزمان با خود از ماشین خارج کنید و اگر تنها هیچهایک می کنید، آن را صندوق عقب نگذارید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها