آشنایی با ایالت ترنگانو و جزایر خیره کننده آن

ایالت ترنگانو

ایالت ترنگانو مالزی دارای سواحلی زیبا و چشم نواز است که سواحل آن با شن‎های نرم و اب بسیار شفاف محیط شده است. جزیره ترنگانو در جنوب دریای چین و ساحل شرقی شبه جزیره مالزی قرار دارد. جزیره ترنگانو پر از کلبه‎هایی با معماری مالایی است. مردم این جزیره به شیوه سنتی زندگی می‎کنند. جزایر ردانگ، لانگ ننگا، کاپاس و تنگا در اطراف این جزیره قرار دارد.

جزیره ردانگ

در ۴۵ کیلومتری ساحل کوالا ترنگانو جزیره ردانگ یعنی بزرگترین جزیره ترنگانو قرار دارد. این جزیره دارای ساحلی با شن‎های سفید و آب لاجوردی رنگ و تپه‎های جنگلی که با پوشش گیاهی سبز پوشیده شده است. این جزیره زیبا دارای دو ساحل زیبای لانگ بیچ و تلوک دالام کسیل است. ساحل تلوک دالام کسیل دارای هتل ۵ ستاره و پناهگاه ساحلی می‎باشد. زیر آب‎های این جزیره زیبا همچون خود این جزیره بسیار زیباست. این آب‎ها محلی عالی برای شنا و قواصی است و بسیار شفاف است. در این مکان حلزون‎ها و لاکپشت‎های بزرگ نگهداری می‎شود.

ایالت ترنگانو

جزیره پرهنتیان

این جزیره در فاصله‎ی ۲۱ کیلومتری ساحل ترنانگو قرار دارد. این جزیره از دو جزیره با نام‎های پرهنتیان کسیل و پرهنتیان باسر تشکیل شده است. این دو جزیره افتاب گیر هستند و مناسب برای کسیانی است که می‎خواهند روی سواحل نرم و روی شن‎های داغ دراز کشیده و آفتاب بگیرند. آب‎های این جزیره هم همچون سایر جزایر ترنگانو شفاف بوده و محل مناسبی برای شنا و شیرجه در آب است.

جزیره پولا ردانگ و پولا لانگ تنگا

شهر ورودی به این جزایر زیبا و بی نظیر، مرانگ است که تقریبا در فاصله ی ۴۵ کیلومتری کوالا ترنگانو قرار گرفته است. از مرانگ تا پولا ردانگ را در فاصله ۴۵ دقیقه ای می توانید طی کنید. در حالی که از مرانگ تا لانگ تنگا یک ساعت و نیم فاصله می باشد.

ایالت ترنگانو

جزیره پولا ردانگ و پولا بیدانگ

این جزایر از شهرک شهباندر قابل دسترسی می باشند. مسیر زمینی تا جزیره ردانگ و بیدانگ حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید.

جزیره پولا کاپاس و پولا جمیا

جزایر کاپاس و جمیا توسط شهر مرانگ قابل دسترسی می باشند و از شهر تنها حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارند. در صورتی که قایق را برای رسیدن به جزیره پولا کاپاس و جمیا انتخاب نمایید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد تا به این جزایر برسید.

زلال ترین و طولانی ترین رودخانه های چین

جزیره پولا تنگل

گردشگران این جزیره ی بکر می توانند با اتومبیل به شهر کوآلا دانگن که در فاصله ۷۰ کیلومتری کوآلا ترنگانو قرار گرفته، سفر کنند. از کوآلا دنگن تا پولا تنگل تنها یک ساعت و نیم فاصله می باشد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها