آشنایی با جزایر صباح مالزی

جزایر صباح مالزی

جزایر صباح مالزی در دومین ایالت بزرگ مالزی یعنی صباح قرار دارند که بعد از ایالت ساراواک بزرگترین ایالت مالزی است. سواحل بکر و دست نخورده در کنار صخره‎های مرجانی و آداب و رسوم مردم بومی جزیره در کنار مهمان‎نوازی مثال زدنی آنها و جاذبه‎های فرهنگی کهن این جزیره می‎تواند تجربه‎ای بسیار لذت بخش و ماجراجویانه برای گردشگران به ارمغان بیاورد. برای اقامت در این جزیره زیبا هم می‎توانید از هتل ۵ ستاره تا خانه‎های روستایی را انتخاب کنید. طبیعت سبز این جزیره پوشیده شده با جنگل‎های سرسبز و انبوه گرمسیری در کنار آب‎های شفاف این جزیره و غذاهای لذیذ سنتی مردمان بومی جزیره و شن‎های نرم سواحل آن سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‎کند.

جزایر صباح مالزی

جزیره صباح در کشور مالزی واقع است و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و ۳۲ قوم فرهنگی و مذهبی دارد. این جزیره برای مدتی در دست سلطان برونئی و بعد به اجاره یک فرد آمریکایی بوده است و اینک اجاره یک فرد اینگلیسی است. از زیبایی‎های مثال زدنی این جزیره می‎توان به جنگل‎های انبوه گرمسیری و سواحل مزین شده با شن‎های نرم و داغ اشاره کرد. آب های این منطقه چون سایر مناطق مالزی شفاف بوده و برای فعالیت‎های آبی مثل شنا و قایق سواری و … بسیار مناسب است. این جزیره بعد از جنگ جهانی دوم به استقلال مالزی درامده است. این جزیره از بزرگترین جاذبه‎های گردشگری مالزی است.

باید و نبایدهای سفر به مالزی

دهکده سنتی

یکی از جذابترین ، پرطرفدارترین و در حقیقت مهمترین جاذبه گردشگری مالزی در این شهر و شاید کل جزیره بورنئو است دهکده سنتی باشد . خانه های متمایز ، لباس و مهارت های سنتی از پنج گروه عمده قومی صباح در ماری ماری – دهکده فرهنگی برجسته که در یک دره رودخانه باریک است و حدود نیم ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و پس از عبور از یک پل معلق ، در هر خانه تجربه هایی مانند پخت و پز در چوب بامبو ، شلیک با بلوگان ( اسلحه فوتی ) ، روشن کردن آتش با چوب بامبو و غیره را از نزدیک خواهید دید و بعد از اجرای رقص ھای سنتی و یک وعده غذایی محلی سفر کوتاه شما با کلی خاطرات به پایان میرسد .

جزایر صباح مالزی

پارک کینابلو

پارک کینابالو که در ورودی کوه کینابالوو در ۱,۵۸۵ متر بالای سطح دریا واقع شده است یکی دیگر از مناطق گردشگری مالزی در صباح است و نقطه اصلی شروع مسیر برای رسیدن به مربع است و از کوه کینابالو ، کوه تامبایوکون و کوه پایه هایی قله کوه کینابالو است . مساحت این پارک ۷۵۴ کیلومتر می باشد و تاریخچه جغرافیایی این کوه ها که شکل گرفتن  آنھا تنها  ” یک میلیون سال ” طول کشیده است برای شما بسیار شگفت انگیز می باشد .

منبع معراج گشت آسمان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها