اشنایی با جزیره پانگکور پراک

جزیره پانگکور پراک

مالزی کشوری با صدها جزیره کوچک و بزرگ است. از میان این جزایر می‎توان به جزیره پانگور پراک اشاره کرد. نام این جزیره از یک کلمه تایلندی گرفته شده است و به معنی جزیره زیبا است. در کنار این جزیره سه جزیره کوچکتر نیز وجود دارد. پانگکور جزیره‎ای کوهستانی است که بلند ترین نقطه آن یعنی تپه پانگکور ۱۲۱۶ متر است. بخاطر اینکه این جزیره کوهستانی است راه این جزیره به صورت دایره‎ایی دور آن کشیده شده است. داخل این جزیره مجهز به هتل‎های بین المللی و استراحتگاه‎های بین المللی است و یکی از مناطق پر گردشگر مالزی است طوری که در ایام تعطیل با شلوغی مواجه خواهید شد.

جزیره پانگکور پراک

موقعیت و جمعیت جزیره

جزیره پانگکور کنار جزایر لنکاوی و پنانگ و در قسمت غربی کشور مالزی قرار دارد. جمعیت این جزیره حدود ۳۰ هزار نفر است و اکثر مردم در شهر پانگکور یا روستاهای اطراف آن اقامت دارند. از منابع درامد مردم می‎توان به ماهی گیری و جذب گردشگر اشاره کرد. فاصله این شهر تا کوالالامپور حدود ۳ ساعت رانندگی است.

باید و نبایدهای سفر به مالزی

گردش در جزیره پانگکور مالزی

در این جزیره موتور سیکلت با قیمتی بسیار پایین و اتومبیل با قیمت کمی بالاتر کرایه داده می‎شود. بسیاری از افراد هم برای گشت و گذار از دوچرخه استفاده می‎کنند البته چون این جزیره کوهستانی است ممکن است در دوچرخه سواری با مشکل مواجه شوید. همچنین می‎توانید تاکسی کرایه کنید و از آنجا که تاکسی‎ها به جزیره مسلط هستند بهترین نقاط را به شما نشان می‎دهند.

تاریخچه پانگکور

در گذشته هایی دور، این مکان بهشتی برای دزدان دریایی محسوب می شد. دزدان دریایی خانه های خود را بر روی تپه Pulau Gedung، غار دزدان دریایی به نام Gua Lanun و مکان های مخفی دیگر جزیره پانگکور می ساختند. تقریبا تمامی کشتی هایی که از این مکان می گذشتند، مورد سرقت این دزدان قرار می گرفتند. در زمان استعمار هلندی ها در سال ۱۶۷۰، یک قلعه تاریخی برای محافظت از مردم در این منطقه احداث شد. سال ها بعد و در زمان سلطه بریتانیا بر این جزیره، نام جزیره میمون ها را بر آن نهادند. نام این جزیره بعد ها به جزیره صلح آمیز و سپس به پانگکور تغییر پیدا کرد.

جزیره پانگکور پراک

نحوه دسترسی به جزیره

برای سفر به پانگور، همه ایام سال مناسب است! این جزیره یک جزیره گرمسیری است و در تمامی ایام سال آب و هوایی مشابه دارد. جزیره پانگکور مالزی فرودگاه دارد و می توانید از کوالالامپور به این مقصد بلیط تهیه کنید. البته از راه های زمینی همچون پایانه اتوبوس های بین شهری هم می توانید برای سفر به این جزیره استفاده کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها