معرفی ۵ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه

ما سعی داریم در این مقاله به معرفی مواردی از لذیذ‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه بپردازیم. با ما همراه باشید و این غذاها را بشناسید. اگر دقت کرده باشید انگیزه‌های افراد مختلف از مسافرت رفتن بسیار متنوع و گوناگون است. انگیزه‌هایی مانند آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، سبک زندگی، طرز افکار و یا شاید از همه‌ مهم‌تر  تفریح و گردش. هر کدام از این انگیزه‌ها برای مسافرت یک لذت خاص مشترک دارد و آن‌هم لذت تست غذاهای معروف کشورهای مختلف است. در سفر به ترکیه حتما این غذاها را امتحان کنید.

معرفی ۵ مورد از  خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه

۱- مانتی

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه، کوفته‌های خمیری شکلی‌است که مانتی نام دارند. داخل این کوفته‌های خمیری شکل را با گوشت گوسفند و یا گاو پر می‌کنند. بعد از جوشاندن این مواد گوشتی در آب، آن‌ها را با آرد، تخم‌مرغ، نعناع، روغن، سیر، ادویه و گوجه‌ سرخ‌شده به شیوه‌ای خاص ترکیب و آماده‌ی خوردن می‌کنند.

غذاهای ترکیه

آشنایی با غذاهای محلی ترکیه

۲- دونرکباب

کباب ترکی و یا دونر کباب از اصلی‌ترین غذاهای گوشتی ترکیه است که طرفدارانی جهانی دارد. این غذای لذیذ را قطعا در رستوران‌های ترکی کشورهای مختلف به‌دلیل معروف بودن آن می‌توانید نوش‌جان کنید. اما بی‌شک خوردن این غذای فوق‌العاده که در شمار لذیذ‌ترین غذاهای ترکیه است، به‌دلیل سبک خاص طبخ آن به‌دست آشپزان ترکیه‌ای احساس به‌ یادماندنی‌تری را برای شما ثبت می‌کند. یادتان باشد در سفر به ترکیه حتما آن‌را امتحان کنید و لذت ببرید.

۳- پیده

پیده و هم‌چنین غذای دیگری به‌نام لاهماجون در لیست پیتزاهای معروف ترکیه قرار دارند. اگر قصد داشتید یکی از بی‌نظیرترین غذا های ترکیه را در سفر به این کشور تست کنید، خوردن پیده را حتما در برنامه‌هایتان قرار دهید. خمیر این پیتزا را معمولا به‌شکل قایق درست می‌کنند. مواد داخل پیتزای پیده شامل، مواد گوشتی مثل گوشت گوسفند و گاو، گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه، پیاز، تخم‌مرغ، اسفناج، پنیر، سبزیجات و یا سوسیس می‌باشند.

غذاهای ترکیه

۴- کمپیر | Kumpir

یکی دیگر از بهترین غذاهای ترکیه، سیب زمینی شکم پر کمپیر است که طعم و مزه ی آن در منطقه اورتاکوی استانبول کاملا متمایز با سایر جاها می باشد. این غذای ترکی به صورت سیب زمینی شکم پری است که داخل آن با مواد گوشتی و یا انواع سبزیجات و .. پر می کنند. کمپیر در میان مردمان ترکیه محبوبیت خاصی دارد.

۵- منمن | Menemen

املت به هر روشی که پخته شود از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است. کشور ترکیه نیز املت های خوشمزه ای برای نوش جان کردن به خصوص در وعده صبحانه دارد! املت منمن یکی از غذاهایی است که در این کشور همگان را شیفته ی خود کرده است. منمن ترکیبی از پیاز، گوجه، فلفل قرمز، سبزیجات و … که درون روغن سرخ شده و بعد با اضافه کردن تخم مرغ ها، آماده می شود.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها