آشنایی با بهترین رستوران های منطقه تکسیم

رستوران های منطقه تکسیم

شهر زیبای استانبول بین دو قاره‌ی آسیا و اروپا واقع شده است. که منطقه تکسیم جزء مناطق گردشگری زیبا و خارق العاده‌ی این شهر به حساب می‌آید. وجود مکان‌هایی مانند مساجد، بازار‌های قدیمی و بخصوص رستوران های منطقه تکسیم این شهر را به یکی از مهم‌ترین مناطق توریسم پذیر و پربازدید ترکیه تبدیل کرده است. بهتر است بدانید غذاهای خوش طعم این منطقه‌ی زیبا زبانزد تمام مردم ترکیه و شهر‌های اطرافش است. همراه ما باشید تا به اتفاق هم سیری اجمالی بر رستوران های این منطقه داشته باشیم.

رستوران اوتانتیک

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این رستوران سنتی پخت نان ترد و خوش طعمی به نام گزلمه است. کباب بره‌‌های این رستوران  همراه با نان گزلمه که همان لحظه در رستوران و در جلوی چشم مشتریان پخته می‌شود فوق‌العاده است همچنین قیمت مناسب و بصرفه‌ی غذاهای اوتانتیک یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن آن است. لازم به ذکر است بدانید که  شما بهترین دسر‌های ترکی مانند گولاچ و اقسام آن را تنها در این رستوران می‌توانید یافت کنید.

رستوران های منطقه تکسیم

آشنا با غذاهای محلی ترکیه

رستوران فاروس

رستوران فاروس یکی دیگر از رستوران های منطقه تکسیم است که نام خود را در زمره‌ی بهترین رستوران‌های این منطقه قرار داده، تخصص اصلی این رستوران در طبخ غذا‌های دریایی و مدیترانه‌ای و ایتالیایی است که در ترکیه از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. همچنین سوکوک و سوسیس در منوی این رستوران نقش پررنگی در بین انواع غذاهای دیگر دارد.

رستوران لب دریا

یکی دیگر از بهترین رستوران های منطقه تکسیم استانبول رستوران لب دریاست که در یک تراس فضای باز و وسیع قرار گرفته و چشم اندازی بی نظیر به تنگه بسفر و دریا دارد. در این رستوران می توانید انواع مزه ها و پیش غذاهای ترکی را در کنار غذاهای غربی و بین المللی مثل سیب زمینی سرخ کرده، ناچو و کاجون مرغ سفارش بدهید. اکثر غذاهای این رستوران را غذاهای گوشتی مثل استیک و کباب تشکیل می دهند، بنابراین شاید این رستوران برای گیاهخواران چندان مناسب نباشد. به عنوان صبحانه و میان وعده می توانید انواع صبحانه های سنتی ترکی را همراه با نان مشهور ترکی، سیمیت، نوش جان کنید و بعد صبحانه تان را با یک فنجان قهوه ترک تکمیل کنید.

رستوران های منطقه تکسیم

نتیجه گیری

ما در این مقاله به محبوبیت و اهمیت رستوران ‌های منطقه تکسیم و غذا‌های بی‌نظیری که در آنجا طبخ می‌شود پی بردیم. از این رو تاریخ ما به شما پیشنهاد می‌کند اگر به استانبول سفر کردید حتما به منطقه‌ی تکسیم سری بزنید و طعم غذا‌های فوق‌العاده‌ی آن را بچشید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها