شهر ممنوعه کجاست

شهر ممنوعه کجاست

شهر ممنوعه کجاست ؟ شاید برای شما جالب باشد بدانید شهر ممنوعه نام کدام منطقه از کره‌ی زمین محسوب می‌شود. منطقه‌ای در پکن کشور چین را به این اسم نام گذاری کرده‌اند. این شهر زمانی منطقه‌ی زندگی پادشاهان چینی محسوب می‌شد که شامل قصر‌های زیبا و مجللی می‌بود و افراد متفرقه اجازه‌ی ورود به این شهر را نداشتند و دلیل اصلی نام گذاری این شهر این بوده است. با تاریخ ما بمانید تا بیش‌تر از این شهر بدانیم.

احداث شهر

شهر در سال ۱۴۰۶ میلادی احداث شد و که به مدت ۱۴ سال ساخت آن به طول انجامید. ۲۴ پادشاه چینی در این منطقه فرمانروایی کردند که از سال ۱۹۲۴ به موزه‌ای برای بازدید مردم تبدیل شد.

شهر ممنوعه کجاست

ساختار این شهر زیبا

در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار احداث شده‌است و دیواری به ارتفاع ۱۰ متر پیرامون آن را فراگرفته است. در هر ضلع از شهر ممنوعه یک دروازه وجود دارد و دیوار پیرامون آن در برابر آتش مقاوم می‌باشد.

محبوب‌ترین جاذبه گردشگری چین

این مجموعه پر بازدید ترین مکان تاریخی در چین می‌باشد و سالانه چیزی در حدود ۱۴ میلیون جمعیت را به خود می‌بیند.

جاذبه های گردشری شهر لیسبون

امکانات تفریحی اطراف شهر

به دلیل این‌که پر بازدید ترین مکان تاریخی کشور چین محسوب می‌باشد دولت این کشور امکانات متعددی را برای توریست‌ها و مسافران ایجاد کرده‌است. رستوران‌های این شهر به صورت قدیمی خود می‌باشد و شما می‌توانید همانند یک خان‌زاده آنجا غذاهای تشریفاتی نوش جان کنید. یکی از غذاهای اشرافی چین خوراک اردک می‌باشد.

از دیگر امکانات تفریحی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزه کاخ شهر ممنوعه، میدان تیان آنمنآنآن، پل جین شوی، دیوار سرخور و غیره.

قصرهای دیدنی شهر ممنوعه

قصرهای دیدنی شهر ممنوعه به دو بخش تقسیم می شدند. قسمتی محل اجرای جشن های و مراسم مهم به دستور امپراطور بود. در این بخش کاخ تای حه، چون حه و بایو حه قرار دارند، این قصرها با مرمر سفید رنگ روی پایه تختی هشت متری ساخته شده اند. قسمت انتهایی آن ها که به نام دربار درونی معروف بود، محل اقامت زنان دربار و انجام امور سیاسی کشور بود. قسمت دیگر شهر که شامل قصرهای کونین، چیان چینگ، باغ امپراطوری و …سرشار از زندگی رومزه بوده است.

شهر ممنوعه کجاست

در اینجا باغ های زیبا، اتاق ها متنوع و سنگ های مصنوعی دیده می شود. با گذر زمان، تغییر سلسله ها و جنگ های مختلف بسیاری از قصرهای شهر از بین رفتند. آنچه که از این حوادث باقی مانده محوطه شهر، قصرهای باستانی قصر شن یان، خرابه های قصرهای سلسله هان و تان است. در سال ۱۹۲۴ ممنوعه بودن این شهر تمام شد و این مجموعه با عنوان موزه پذیرای گردشگران شد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها