مرداب هسل کجاست؟

همه چیز در مورد مرداب هسل

این مرداب زیبا در دل جنگل‎های مشعل در استان مازندران است که در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده چالوس واقع است. هسل در گویش محلی مازندرانی‎ها معنی آبگیر را می‎دهد. اگر راهی چالوس هستید به شما پیشنهاد می‎دهیم که تماشای مرداب هسل را هرگز از دست ندهید. این مرداب زیبا در جنگل‎های مازندران خود نمایی می‎کند. آب این مرداب از بارش باران تعمین می‎شود و هیچ رودی به آن راه ندارد.

زیبایی‎های مرداب هسل

این مرداب زیبا در لابه‎لای درختان جنگل همچون جواهری زیبا می‎درخشد. وقتی مرداب را از دور می‎بینید دشتی از گل روبروی چشمان شما است. آرامش وصف نشدنی این مرداب وصف نشدنی است. مرداب با جلبک‎های سبز پوشانده شده و درختان چون تماشاچیان زیبایی این بوم زیبا در کنار مرداب به آرامی نشسته‎اند. هوای مرطوب عطر جنگل و گل‎ها و صدای پرندگان صحنه آرامش بخشی برای ناظران این مرداب زیبا درست می‎کند.در مسیر رسیدن به این مرداب زیبا باید از مسیر درختان سر به آسمان کشیده بگذرید که حسی فوق العاده زیبا به شما می‎دهد.

مرداب هسل

بهترین زمان سفر

مرداب هسل در هر فصلی متناسب با آن فصل زیبایی‎های خاص خودش را دارد. کمترین بازدید از این مرداب زیبا در فصل سرد سال یعنی زمستان است و بیشترین بازدید آن برای فصل پاییز است. فصل پاییز ترکیب رنگی عالیی در این مرداب به ارمغان می‎آورد که هر ناظری را مجذوب زیبایی خود می‎کند. در زمستان به خاطر مشکلات رفت وآمد بازدید ازین مرداب زیبا کم می‎شود.

شادترین کشورهای دنیا

مسیر دسترسی

برای دسترسی به مرداب هسل می‌بایست راهی جاده چالوس شوید. اگر از سمت تهران حرکت می‌کنید تقریبا تا انتهای جاده برانید تا به ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان چالوس و ۱۵ کیلومتری مرزن آباد برسید. بعد از پلیس راه، در سمت چپ تان وارد اولین فرعی خاکی شوید که جاده‌ای جنگلی است و به روستای سینوا می‌رسد. این مسیر تابلویی ندارد و فقط باید حواستان به پلیس راه باشد. در این مسیر بعد از عبور از پل رودخانه، مسافتی حدودا ۳۰۰ متر، به یک دوراهی می‌رسید که برای رسیدن به مرداب باید مسیر سمت راست را انتخاب کنید.  بعد از طی مسافتی کوتاه، به یک منطقه جنگلی به نام «بانی» می‌رسید. باید خودرو را همین جا پارک کنید و پیاده به سمت مرداب راه بیفتید.

مرداب هسل

وسایل مورد نیاز سفر

برای بازدید از مرداب هسل نیمی از یک روز و یا یک روز کامل زمان نیاز خواهید داشت بهتر است شرایط جوی منطقه را قبل از سفر بررسی کنید و از میزان بارندگی در منطقه مطلع شوید اما توجه داشته باشید شرایط جوی این منطقه بسیار متفاوت است به طوری که ممکن است در حوالی مرزن آباد شما با آفتاب روبه رو باشید و یکدفعه هوا ابری بشود و باران غافلگیرتان کند، بنابراین بارانی، لباس و کفش مناسب(مثل چکمه و بوت) همراهتان باشد که در گل گیر نکنید.

خرید خود را در مرزن آباد، انجام دهید. مخصوصا آب آشامیدنی، چون در طول مسیر پس از مرزن آباد مغازه یا دکانی برای خرید نیست. در نزدیکی مرداب هسل سرویس بهداشتی در دسترس نیست و در صورت نیاز می‌بایست از سرویس بهداشتی ایستگاه محیط بانی منطقه استفاده کنید.

منبع سفربام
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها